Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du skulle have ny bil ville du så lease eller købe

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

Jeg kunne godt tænke mig at få Aminoernes bud på hvad i ville gøre hvis i stod og skulle have ny bil.

Kørselsbehov ca 20000km pr. år og mest privatkørsel

hvad ville i så ville i lease eller købe. skriv gerne en begrundelse for hvorfor det ene eller andet

Jeg købte sidst, men står til at tabe money big time,

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 12:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg skrev et indlæg for nyligt om netop det at lease bilen: Fordele og ulemper ved billeasing.

Konklusionen på indlægget var mere eller mindre:

Skal du have en bil til over en kvart million, er det sikkert værd at lease den.

Skal du have en bil til under en kvart million, er det meget tvivlsomt, hvorvidt du kan spare penge eller ej.

Skal du have en stor BMW? Leasing is the way to go.

Lille Golf? Næppe. Wink

Sidenote: Hvis du er smart, gør du som Helle Thorning, og leaser den i Tyskland..

Tilmeldt 17. Jun 06
Indlæg ialt: 70
Fra  StrongMind Skrevet kl. 12:58

Jeg har flexleaset en 4 år gammel bil hentet i udlandet. Så får jeg mega luksus til samme pris som en ny almindelig kedelig familiebil koster :)

Fra Ishøj
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 164
Fra  RR PRINT A/S Skrevet kl. 13:04

Jeg ville helt klart lease; de sidste to biler har vi privat leaset. Fordelene er at du kender dine udgifter måned for måned, du skal ikke have en større pose penge op af lommen/ud af banken, og du har ingen synderlig risiko mht. brugtpriser eller havari (der er sikkert også mange andre fordele..). De nyere leasingkontrakter gir også mulighed for at komme hurtigt ud igen - hvis dit kørselsbehov ændrer sig, eller du hellere vil have en anden bil - eller du mister job/indtægt og skal bruge pengene til noget andet.

Go´ fornøjelse!

Heidi

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 13:05

Det er ikke så længe siden jeg selv købte ny bil, og stod selv lidt i samme problematik.. men enden på det hele blev at jeg kom nogenlunde frem til samme konklusion som Halfdan, - at grænsen går nogenlunde ved den kvarte million om det kan betale sig eller ej...

vh/ Ulrik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)