Jeg tror at google i fremtiden vil lægge ekstra stor vægt på om brugerne går videre til andre sider, og derefter også bruger tid på siderne der linkes til.
Brugerne bruger lidt tid på siderne der linkes til(afvisning)
Så vurdere google at siden er irrelavant og giver meget lidt værdi for brugerne, hvis det derimod forholder sig omvendt, vil det tælle posistivt.
Jeg gætter på at noget af det aller vigtigste er at brugerne ikke skynder sig at klikke tilbage til Googles søgeresultater for så at klikke på et andet link der. Det er lige præcis det man ofte gør, når man har søgt efter noget og lander på et spammy, irrellevant eller på anden måde utroværdigt site. Man klikker tilbage til Google og går videre til næste link på listen.
Mvh Anders
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Så længe man tilfører værdi til brugeren kan jeg ikke se problemet. Men jeg tror helt sikkert at de der meget simple landing pages ryger ud af indekset på et tidspunkt. Affiliate marketing tror jeg tilgengæld bare bliver mere populært i DK. Det er jo en meget nem måde at måle ROI på for annoncører.