God formiddag, gæve vikinger! Lad mig komme direkte til sagen: Hvordan ser fremtiden for affiliate marketing ud? Grunden til at jeg spørger er naturligvis den seneste udvikling indenfor Googles algoritmer (Panda), som har til formål blandt andet at sænke antallet af affiliatesites i søgeresultaterne. Affiliatesites, prissammenligningstjenester og lignende, som udelukkende har til formål at tjene penge, og som ingen reel værdi giver brugeren. Mikkel deMib sagde det i hans forudsigelser for 2011. Prissammenligningstjenesterne vil ryge ud. Så kom panda-updaten, og mange siger, at det har haft præcis dén effekt. Nogle mener, at pandaen har ramt Danmark. Google siger dog selv, at panden endnu ikke har ramt. Så mit spørgsmål forbliver: Hvis pandaen endnu ikke har ramt, hvad sker der så, når den gør? Er det så slut med at lave mindre affiliatesider, da kun de større (mobilpriser.dk, kelkoo, pricerunner) har plads på markedet? Eller skal affiliatesites bare laves på en ny måde, på et marked, hvor der stadig er plads til dem? Nu er der rigtigt mange her på Amino, der har affiliatesites, så I må næsten have en mening af den ene eller anden art til emnet. Og jeg vil rigtigt, rigtigt gerne høre den! |
De dovne hunde's sider vil dø.
Dem der bruger Affiliate som et supplement til deres side, vil efter min overbevisning overleve.
Der findes mange gode affiliate sider, som har gode tekster som giver værdi for brugeren, og så ligger der en sammenligningstabel eller en stor grøn køb knap i forlængelse med den unikke og velskrevne artikel.
De rigtig smarte gemmer linket til affiliate samarbejdspartneren bag noget redirect i en mappe som er fjernet med robots.txt.
Men jeg kan tage fejl.