Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan et shipping firma sende en regning uden forudgående aftale?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er måske et lidt mystisk spørgsmål. Men jeg har bestilt nogle varer i Kina, med betingelserne FOB. Afsender har så valgt alligevel at finde et shippingfirma og har bedt dem sende varerne uden at jeg hverken har set pris eller betingelser. Nu kommer der så en helt ublu regning fra et shippingfirma.

Er det virkeligt lovligt at shippingfirmaet kan afkræve mig et sådant beløb uden at jeg har bestilt ydelsen eller hørt prisen? Jeg synes det virker meget mystisk at et andet firma kan påføre mig en sådan udgift.

Håber der er en der ved lidt om den slags?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 10:29

Hej

Du er ikke den eneste der har oplevet at stå tilbage med en urimelig stor regning fra en dansk speditør. Er du helt sikker på at du har har købt varerne FOB, hvad dokumentation har du for det ? HVor meget gods har du fået hjem og hvad lyder regningen på ? 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 10:46

Hej Ravn

Ja, jeg har kun fået priser FOB. Det eneste jeg har er vores mailkorspondence. Da min shippingkontakt så skulle hente varerne som aftalt, så blev de afvist. Varerne var allerede blevet samlet op af afsenders agent. Derefter hørte jeg ikke mere før jeg fik regningen der var 3-4 gange større end det jeg havde aftalt med min egen skippingkontakt.

Mvh
DenNyImportør :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 11:22

Hej igen

Jeg vil anbefale at du kontakter speditøren som har dit gods og oplyser ham om at du har købt varerne FOB  så der må være tale om en misforståelse som du ikke ønsker at betale for.  Hvor stort et beløb er der tale om, kan det betale sig rent økonomisk/ tidsmæssigt betale sig at forfølge sagen frem for bare at betale.

Til en anden gang kan jeg kun anbefale af du får en dansk speditør til at forestå fragten fra kina da det i sidste ende bliver langt billigere.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 12:38

Hej igen

Jeg havde skam lavet aftale med en dansk speditør og en aftalt pris. Så det er lidt vanskeligt at gøre mere synes jeg. Prisen er knap 10.000 ,- og der er varer for 4.000 ,-.

Men det var lige så meget fordi at speditører fastholder at jeg alligevel kommer til at betale regningen hvis jeg afviser varerne. Og det mener jeg ikke kan være rigtigt når ikke jeg har bestilt transporten med dem. Har de ret i det?

Mvh
DenNyImportør :-)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 19:46

DenNyImportør:
Så det er lidt vanskeligt at gøre mere synes jeg

Ja du skal jo så instruere din leverandør hvem de skal levere FOB hos (Agent, Line bla. ba.). Har du ikke gjort det, sidder du nok selv med aben. Men få klarhed for om leverandør har fulgt din anvisning.

Det et af de steder danske speditører typisk tjener en god skilling, på uklare aftaler og gods der bare bliver leveret FOB et eller andet sted. Betal og vær glad og lær!

- vi har haft de sager utallige gange herinde... men ok hvis de ikke gør som du har sagt så har du jo heller ingen chance.

På de kanter er det tit lettere at presse vand af en sten en af få penge fra dem de har fået ind på kontoen... men som ny importør skal man jo lære lidt, men 2½ gange varenes pris den svier nok en del kunne jeg forestille mig.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 23:34

Tusinde tak for svarene. Jeg prøver at bøvle lidt videre med shippingfirmaet.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)