Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino brugere

jeg er ny på sitet, og er igang med at undersøge mulighederne for et "import eventyr" fra Kina med nogle stole. Nogle af de ting jeg ønsker svar på er flg.

Skal man have registeret virksomhed for at vidersælge varer ved import, eller kan man godt sælge varer uden at være registeret? Er der evt. særregler omkring dette?

Hvordan er toldreglerne omkring import fra Kina, og hvad koster det? 

Håber i kan være mig behjælpelige med dette ;)

Mvh Sven Wind

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:13

Hvis du skal sælge for over 50.000 kr p.a. skal du ha CVR og være momsregistreret

Importtold fra Kina varierer fra vargruppe til gruppe - du kan søge hos skat/moms eller ringe direkte til moms og få lidt orientering om told på stole

Fragt er en anden væsentlig ting - skal du selv importere - kan du fylde en container eller skal du fragte med andre ting - flyver du dem hjem, eller sejler?

Du skal vel også ud og se produktionen? Er den i orden - er der kvalitetssikring - er der "code of conduct" så arbejdsforhold kan sikres. - Anvender han "lovligt træ" eller sjældne sorter der ikke må eksporteres. Er hans plast sikker - eller indeholder den noget der kan skabe problem i Danmark

Er leverandøren stærk - så du kan reklamere hvis stolene kun har tre ben der sidder ordentlig fast - og få penge igen - eller kan du betale ved modtagelse og eftersyn

valuta - betaler du i RMB eller HK$ f.eks. og hvad betyder ændringer i valuta fra du bestiller til du betaler - skal du sikre

Lager - plads - omkostninger

Det var bare en short-list - der er meget at tænke på ved import fra Kina og mange svar du skal finde - men vist lader det sig da gøre.

held og lykke med projektet

vh John

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 22:34

Hej Sven

Hvis du skal importerer produkter fra Kina med videresalg for øje, så skal du have et cvr nr. også selvom du sælger for mindre end 50.000 kr. - Du skal have et cvr. nummer da du skal import registreres hos Skat.

Mht. import told, så har skat et godt værktøj, hvor du kan gå trin for trin ud fra hvilken type produkt du ønsker og importerer. http://vita.toldskat.dk/ - Vil samtidig sige at Skat er meget service minded i mine øjne til at hjælpe og guide en igennem hele systemet, samt de er også gode til at svare på diverse spørgsmål omkring specielle regler og processer.

Blot et godt råd - du skal virkelig være forsigtig - jeg har kun haft gode oplevelser med import fra Kina, som vi nu har arbejdet med de seneste 5 år, men der er også mange uheldige historier - og kontrol er bedre end tillid - vi bruger derfor heller ikke producenter i Kina vi ikke har besøgt og inspiceret, samt man skal virkelig være grundig i sin kommunikation - de har en anden tankegang end os, så hellere spørge to gang om dit budskab er forstået.

Omvendt vil jeg sige, hvis du viser respekt og loyalitet overfor en kineser, ja så har du deres resten af dit liv.

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej.

Bendtsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12892
Skrevet kl. 22:59

Wind25:

Skal man have registeret virksomhed for at vidersælge varer ved import, eller kan man godt sælge varer uden at være registeret? Er der evt. særregler omkring dette?

Du skal være importør registreret for at importere vare beregnet for vidersalg, hvilket vil kræver man er moms reg. 

Wind25:

Hvordan er toldreglerne omkring import fra Kina, og hvad koster det? 

Regler vedr. told har været beaskrevet mindst 100 gang før på Amino, så søg i de gamle indlæg.

Mvh

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07

Hej Sven

Hvis du skal importerer produkter fra Kina med videresalg for øje, så skal du have et cvr nr. også selvom du sælger for mindre end 50.000 kr. - Du skal have et cvr. nummer da du skal import registreres hos Skat.

Bendtsen:

kontrol er bedre end tillid - vi bruger derfor heller ikke producenter i Kina vi ikke har besøgt og inspiceret, samt man skal virkelig være grundig i sin kommunikation - de har en anden tankegang end os, så hellere spørge to gang om dit budskab er forstået.

Omvendt vil jeg sige, hvis du viser respekt og loyalitet overfor en kineser, ja så har du deres resten af dit liv.

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej.

Bendtsen

Ja selvfølgeligt - sorry jeg fokuserede kun på moms, men import reg. yes

Ja jeg vil være lidt mere firkantet. Spørg kineserne, og du vil ofte få et JA, hvis de er lidt usikre, det er en slags høflighed, de giver sjældent et nej ( og selvfølgeligt er kinesere også forskellige) - så vær sikker på alt.

Regn bestemt med at tillid er godt men kontrol u-undværligt - Ellers bliver du let taget. Siden er det helt korrekt, at med respekt og loyalitet, så vil de gøre utroligt meget for at pleje et godt forhold, og der er også stor forskel om vi taler Hong Kong eller Taiwan eller mainland china - Beijing eller for den sags skyld Shanghai- store kulturforskelle.

Basis i mange år har været "man er sig selv nærmest" og en vis fornemmelse af det rige vesten der ved bedre og udnytter dem ude i "the Far East" (brug hellere East Asia") - sikkert med grund.

Derfor er kontrol ganske afgørende. (Jeg ved det lyder ensidigt og racistisk - men jeg har rejst der i mange omgange over mange år, og jeg kan bestemt super godt lide dem - man skal bare være klar over betydningen af kontrol trods alt) 

vh John

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:58

Hej Alle

Tak for alle svarerne, som sagt er jeg ny her, og skulle bruge et hurtigt svar og kiggede derfor ikke de gamle tråde igennem ;)

I har et fantastisk community med en masse flinke mennesker som ikke er blege for at hjælpe til. Bliver nok hængende en del endnu, og håber jeg kan være behjælpelig ved andre brugere ;)

Endnu engang mange tak

Mvh

Sven Wind

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)