Hej amino brugere jeg er ny på sitet, og er igang med at undersøge mulighederne for et "import eventyr" fra Kina med nogle stole. Nogle af de ting jeg ønsker svar på er flg. Skal man have registeret virksomhed for at vidersælge varer ved import, eller kan man godt sælge varer uden at være registeret? Er der evt. særregler omkring dette? Hvordan er toldreglerne omkring import fra Kina, og hvad koster det? Håber i kan være mig behjælpelige med dette ;) Mvh Sven Wind |
Hvis du skal sælge for over 50.000 kr p.a. skal du ha CVR og være momsregistreret
Importtold fra Kina varierer fra vargruppe til gruppe - du kan søge hos skat/moms eller ringe direkte til moms og få lidt orientering om told på stole
Fragt er en anden væsentlig ting - skal du selv importere - kan du fylde en container eller skal du fragte med andre ting - flyver du dem hjem, eller sejler?
Du skal vel også ud og se produktionen? Er den i orden - er der kvalitetssikring - er der "code of conduct" så arbejdsforhold kan sikres. - Anvender han "lovligt træ" eller sjældne sorter der ikke må eksporteres. Er hans plast sikker - eller indeholder den noget der kan skabe problem i Danmark
Er leverandøren stærk - så du kan reklamere hvis stolene kun har tre ben der sidder ordentlig fast - og få penge igen - eller kan du betale ved modtagelse og eftersyn
valuta - betaler du i RMB eller HK$ f.eks. og hvad betyder ændringer i valuta fra du bestiller til du betaler - skal du sikre
Lager - plads - omkostninger
Det var bare en short-list - der er meget at tænke på ved import fra Kina og mange svar du skal finde - men vist lader det sig da gøre.
held og lykke med projektet
vh John