Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælpe til online strategi...!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vi har netop lanceret vores nye side som tidligere skrevet her på amino. En side som alle kan bruge hvis de har en mindre bygge opgave eller et større byggeprojekt de skal have udført. Det er hurtigt og nemt man skal blot trykke på indhent tilbud og beskrive opgaven, og herefter bliver man så kontaktet af flere håndværkere.

Vi har allerede solgt løsningen til flere håndværkere, men vil selvfølgelig gerne ud og få endnu flere til og benytte vores service. Men det kræver dog at vi først og fremmest får skaffet os en masse opgaver fra private, mindre virksomheder, andelsboligforeninger mv.

Så kommer spørgsmålet til jer Aminoer:

Hvordan ligger vi den bedste online strategi?

Skal vi satse på adwords, og bare betale mere end alle andre per klik og blive promoveret foran alle andre af lignende sider?

Vi har oprettet en facebook side som vokser meget stille og roligt :) - her kan man iøvrigt deltage i en lille konkurrence hvis man er interesseret - læs mere her - skal vi her gå efter annoncer via facebook, eller via "væg til væg" metoden - sidst nævnte nok lidt længere varende strategi?

Organisk søgning tager tid, men det skal der selvfølgelig også arbejdes på, det er klart.

Skal man starte nogle relevante blogs eller lign?

Andet jeg ikke lige har tænkt på??

Så er der selvfølgelig strategien "offline" - denne har vi rimelig styr på - vi skal bla deltage i forskellige arrangementer i diverse byggemarkeder i den kommende tid, dele flyers ud mv.

Så det jeg søger er jeres bud på hvor der skal satses - KUN ONLINE! - og om muligt måske en person der kunne hjælpe os med og tage de første skridt - både adwords vejen men også på facebook, da vi ikke har de store kompetencer indenfor dette felt.

Så gerne nogle gode råd og fif, men måske også et bud på hvad det skal koste os, og komme ud over kanten, og få en masse opgaver ind til vores håndværkere.

Håber og høre fra en masse af jer kloge hoveder herinde :)

På forhånd tak.

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 08:59

Go morgen Amino

Tillader mig lige og smide denne tråd i toppen igen - håber der er nogen der har lidt interessant input til ovenstående spørgsmål.

Bendtsen

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 09:06

Pb sendt

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 11:46

Hej Bendtsen

Umiddelbart har du mange konkurrenter, der kører efter nogenlunde samme koncept og derfor skal du skille dig ud fra disse.

Start med at lave en konkurrentanalyse og se hvad dine konkurrenter gør ift. Adwords og Facebook. 

Jeg kan se at der er stor konkurrence på Adwords på ord som "byggetilbud", "tilbud på håndværker" og "indhent tilbud", dog mener jeg også der er mulighed for at opnå en ganske udmærket annonceplacering da mange af konkurrenterne ikke har optimeret deres annoncer ift. kvalitetsresultatet.  Så med hensyn til " Skal vi satse på adwords, og bare betale mere end alle andre per klik og blive promoveret foran alle andre af lignende sider?"

Nej, det skal du ikke. Du skal lave en Adwordskampagne der er ordentligt optimeret ift. kvalitetsresultatet og derved blive promoveret foran dine konkurrenters sider.Smile . Hvis du ikke vidste det så bliver annonceplaceringer i Adwords idag afgjort af cpc pris * kvalitetsresultatet. Derfor hvis du har et bedre kvalitetsresultat, får du en højere annonceplacering såfremt i byder det samme.

En anden fordel ved Adwords er jo muligheden for at måle konverteringer og derved kun betale for de ord der konverterer. Dette kan spare masse penge - penge man som nystartet virksomhed godt kunne bruge andre steder.

Mht. Facebook, synes jeg at du skal satse på at enten kundeservice gennem status update eller lave decideret applikationer/faner med fx upload af byggeopgave.

Kundeservice gennem Facebook er god ting, som kan skabe viral markedsføring, Såfremt en virksomhed generelt leverer god kunderservice, vil fans af siden "synes godt om" og dette vil sprede sig i netværket. En anden ting der er godt med kundeservice gennem status update, er at der skabes en to-vejs dialog som kan  give vital kundefeedback og samtidig agere som  "FAQ". Dog må jeg sige at det også kan give bagslag i form af dårlig omtale, så hvis der satses på dette skal der være 100 % fokus på dette. 

Mht. konkurrencer til din side, så pas på at du ikke får "falske kunder/opportunity seekers" som kun er fan på grund af konkurrencen. lever relevant indhold, som fans har lyst til at dele og så vil du automatisk få flere fans.

Held og lykke med projektet

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 12:38

Hej mbsp

Det lyder alt sammen meget godt, og virker som om du har styr på det du taler om - jeg bliver dog ikke meget klogere, men det skyldes nok min uvidenhed indenfor emnet - derfor skal vi også have prof. hjælp til dette.

Er det noget du tilbyder, eller?

Bendtsen

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 13:01

Hej igen

Har selvlært mig Adwords gennem min egen webshop og har så lavet kampagner for mine venner. Jeg vil gerne hjælpe dig med at sætte din Adwords op uden beregning hvis det er?

mht. Facebook, har jeg kun teorien bag. Jeg kan desværre ikke programmere faner/applikationer men ved der en der hedder Casper Blom her på Amino der skulle være god til det.

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Aarhus/Aalborg
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 41
Fra  IMENO Skrevet kl. 13:08

"Konkurrence klik her!!!" splatten tager alt for meget fokus fra det du helst vil have kunden til; nemlig at indhente tilbud. Det samme gør 3 trins guiden. Jeg ville lave siden om så "Indhent tilbud" boksen får meget mere plads og kommer i fokus, jeg er sikker på det vil øge din konvertering. Du bør installere Google Analytics og split teste dit design med et par andre designs i en periode for at se hvad der virker bedst.

For at få mere trafik til siden vil jeg satse på AdWords, men det skal gøres intelligent for at få mest traffik til den laveste pris. Jeg kan anbefale dig at læse AdWords-lex men hvis du hellere vil overlade det til nogen der allerede har læst bogen og kender til optimering af AdWors kampagner er du velkommen til at kontakte mig sla@taenkkreativt.dk

Jeg synes du har overset muligheden for at få kunder via nyhedsmail. Det kan både bruges til at få nye kunder og til at fastholde kunder. Det kan vi også hjælpe med.

/Søren

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 16:17

Hej Bendtsen.

Jeg vil anbefale jer at køre 100 % efter AdWords, og evt. en smule SEO på længere sigt.

AdWords er målbart, I kan stille indtægter op imod udgifter, og alt kan hentes ind i Analytics.

Få lavet de rigtige målinger (så du er sikker på at alt er korrekt), og splittest så på dine knapper.

Det er ligetil, og når det først spiller, så vil du simpelthen blive så glad for det.

Sig endelig til, hvis jeg kan hjælpe dig videre med det :-)

Mvh.

Casper.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 20:08

Hej Alle

Det her er jo s..... svært - for når man ikke har den fjerneste ide om hvordan dette adwords virker, så er det også svært at bedømme om man skal vælge den ene frem for den anden - i skriver jo alle en masse kloge ord, som jeg overfladisk kan forholde mig til, men stadig i detaljerne flyver hen over hovedet på en IT nørd som mig (i negativ forstand for mit vedkommende)

Jeg har det sådan at nu vi har kastet os ud i dette projekt og tror på det, så skal vi ikke være bange for at investerer lidt i det også - men hvad er dyrt/billigt for at få adwords kampagner op - hvad skal jeg regne med.

Kunne man få jer til at sætte lidt flere tal på - hvad man skal regne med og betale dig/jer for arbejdet med at sætte tingene op, eventuel løbende support mv. og så hvad man skal regne med at sætte sådan rent budget mæssigt for selve google adwords delen. - taler vi 1,5 ell 10.000 kr eller endnu mere?

Håber der er nogen der an være lidt mere konkrete, i kan jo næsten regne ud hvilke søgeord vi gerne vil ind og lege med, ellers kan jeg hurtigt sende en liste frem i en pb - hvis i ikke vil ud med priserne her på forum, så blot send en pb.

Til alle dem der allerede har skrevet, tak for det - men vil meget gerne have lidt mere konkret at forholde mig til også tal mæssigt inden jeg både bruger din og min tid på at tale en masse om forskellige ting, og så alligevel ende i et resultat jeg umiddelbart ikke havde forventet rent prismæssigt.

Håber i forstår hvad jeg mener, det blev vist et lidt mere kryptisk indlæg end det skulle have været :)

Bendtsen

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:39

Bendtsen:

... i kan jo næsten regne ud hvilke søgeord vi gerne vil ind og lege med...

Har arbejdet med AdWords i 9 år - og kan stadig ikke regne det ud Sad

Har derimod gennem årene udviklet strategier til at finde ud af det - hver gang Big Smile

Du kan se videoen på vores forside og læse mere om, hvordan vi kører AdWords for virksomheder.

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)