Jeg er igang med at skifte til en større bil. Mine kørselsbehov har ændret sig så en Ford Fiesta 2009 , 1,6hk Diesel ikke har nok bagageplads længere. Jeg er kun mig selv, og skal bruge bilen til firmakørsel med produkter.
Kørselsbehov ca. 30.000 årligt.
Mine krav er ikke de store udover en faens masse plads bagi og mulighed for nemt at slå sæderne ned.
Jeg har prøvekørtfølgende: Ford C-Max - ca. 310.000,- på gaden. Seat Altea XL ca. 300.000,- på gaden. Citroen C3 Picasso ColorComfort ca. 250.000,- på gaden.
de er alle med std. udstyr, aircont, cruise control, ret bet. kørecomputer, automatisk vinduer, regnsensor. jeg har ikke brug for alt muligt ekstra udstyr ...
Er der nogen mærker jeg har glemt at kigge på som jeg burde kigge nærmere på inden jeg sætter kryds ved en citroen C3 ? det virker som en fornuftig bil og kan få en serviceaftale da jeg hader uforusete udgifter og hellere vil have det kalkuleret i mnd. budget..
Du kan overveje en VW golf plus eller en Touran? Det er et kæmpe brugtmarked for dem, så de er til at få til en god pris. Du kunne også overveje en Skoda combi-model.
Du skal klart have en Morris Minor Traveller. Den blev oprindeligt solgt som "en rummelig familiebil", men med bagsæderne slået ned, kan du sagtens have et par kufferter med.
Jeg synes, der var én eller anden Amino-gut, der havde sådan én til salg på et tidspunkt...
Er en C3 større end en Fiesta? Hvad med en Peugeot Boxer? Der er rigelig plads til kasserne og der kan sidde tre personer foran. Og der er en god reklameflade på siderne.
Af de 3 biler du nævner, hælder jeg mest til Ford C-Max som, hvis jeg ikke husker galt, blev kåret til årets bil i år. Finishen skulle være utrolig god, og køredynamikken skulle være fantastisk for en bil af den størrelse.
Med et kørselsbehov på 30.000 km om året skal du holde dig væk fra varevogne da komforten jo slet ikke matcher en ægte personbil. Der er jo kæmpe forskel på sædekvalitet hos bilmærkerne. Mit råd er at få prøvekørt dem du har i tankerne og vælg udfra hvad der føles rigtigst. Og vælger du en fransk bil så husk serviceaftalen for skidtet går i stykker ;)
Hvad med at kigge på Kia Ceed? Kender en meget glad ejer af sådan en og har selv kørt den - positiv oplevelse.