Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

14 årig dreng vil gerne igang med Facebook affiliate!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 240
Fra  Lasse Freestyle Fodbold Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er en 14 årig dreng, som interesserer mig meget for alt med iværksætteri, marketing og specielt Facebook marketing. 

Jeg vil gerne igang med at lave Facebook affiliate annoncer, men føler ikke rigtig jeg har nok viden og har intet erfaring indenfor området. Har læst en mail nyhedsbrev af ''SimonSiger'' og samtlige blogs af Simon Mørch. Nogen, som har andre steder man kan få viden omkring dette, så sig endelig til!

Men for sådan én som mig, er det så bare at hoppe ud i det, og se hvordan det går, også derfefter få mere og mere viden og erfaring eller hvordan?

Jeg har jo heller ikke det største budget. Men vil rigtig gerne igang med det samme.

Hvad siger I til det?

Mvh Lasse Kalkar 

Book Danmarks bedste freestyle fodbold jonglører til dit event! Underholdning i topklasse - Mere info på..

WWW.FODBOLDTRICKS.DK 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 20:30

Hej Lasse Kalkar,

Hvis du gerne vil lave facebook Ads annoncer for affiliate kampagner. Er et godt råd ikke at vælge en fast klik pris. Men hellere betaling pr. 1000 visning. Da det i 99% af tilfældende er billigere en en fast CPC (færdigfald på mine kampagner). Sørg for at dine annoncer er godt målrettet. Du kan sagtens få en CPC på 0,07 hvor annoncen kun er målrettet 1000 personer. Men det er altså 1000 personer der finder annoncen interessant. Jo bedre du er til at målrette dine annoncer, jo lavere klik pris vil du opleve.

Du kan også vælge at opbygge en facebook page. Hvor fordelen er at du får opbygget en vis værdi i form af likes. Men hvis du gerne vil lave facebook annoncer for affiliate kampagner. Kan en kampagne med en gennemsnitlig klik pris på 3kr sagtens være en god forretning. Hvis du altså for den målrettet rigtigt. Hvis du havde en stor facebook page (5.000 < ~ Likes) Ville det være meget billigere for dig at markedsføre dine affiliate kampagner. Samtidig med du ville kunne promovere GoViral videoer der giver omkring 30 øre per unikke visning og du kunne hurtigt opbygge nye pages ved lave en post.

Det er en god start på facebook ads og pages at læse:

Facebook ads manager tutorial & Facebook pages product guide

PS: Du må gerne kontakte mig hvis du har spørgsmål Smile

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 11
Fra  Lasse Freestyle Fodbold Skrevet kl. 21:23

Tak for svaret og linkene.

En anden kilde siger dog at det er bedre at byde pr. CPC istedet for pr. 1000.

Til Facebook annoncer, vil I så sige at det er bedst med klik eller lead/salg annoncer?

Mvh Lasse 

Book Danmarks bedste freestyle fodbold jonglører til dit event! Underholdning i topklasse - Mere info på..

WWW.FODBOLDTRICKS.DK 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 21:41

Lasse Kalkar:

Kan kun sige at jeg har fået en væsentlig højere klik pris ved at vælge CPC metoden.

Men du kan jo selv prøve det af.

Lasse Kalkar:

Til Facebook annoncer, vil I så sige at det er bedst med klik eller lead/salg annoncer?

Mvh Lasse

Selve klik prisen på klik kampagnerne er ofte ret lav eksempelvis 1,5 kr. Så man skal være rimelig god til at målrette sine kampagner på facebook hvis man vil benytte sig af dem. Men fordelen er jo at man får betaling per klik og ikke lead. Så pengene er "sikre".

Hvis man vælger en Lead/salg kampagne skal man kikke på den gennemsnitlige indtjening per klik.

Eksempelvis ligger en række lead kampagner med en G. CPC på 3 kr. Hvilket et væsenligt højere end klik kamagnen på 1,5 kr.

Så der er både fordele og ulemper ved de 2 typer kampagner. Jeg vil nok vælge en kampagne med en høj gennemsnitlig indtjening per klik og en god CTR. Da man nok ville tjene mere på en lead kampagne end en klik kampagne i den sidste ende. Pga. indtjening per klik ikke varierer på klik kampagnerne.

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 21:41

Lasse Kalkar:

Kan kun sige at jeg har fået en væsentlig højere klik pris ved at vælge CPC metoden.

Men du kan jo selv prøve det af.

Lasse Kalkar:

Mvh Lasse

Selve klik prisen på klik kampagnerne er ofte ret lav eksempelvis 1,5 kr. Så man skal være rimelig god til at målrette sine kampagner på facebook hvis man vil benytte sig af dem. Men fordelen er jo at man får betaling per klik og ikke lead. Så pengene er "sikre".

Hvis man vælger en Lead/salg kampagne skal man kikke på den gennemsnitlige indtjening per klik.

Eksempelvis ligger en række lead kampagner med en G. CPC på 3 kr. Hvilket et væsenligt højere end klik kamagnen på 1,5 kr.

Så der er både fordele og ulemper ved de 2 typer kampagner. Jeg vil nok vælge en kampagne med en høj gennemsnitlig indtjening per klik og en god CTR. Da man nok ville tjene mere på en lead kampagne end en klik kampagne i den sidste ende. Pga. indtjening per klik ikke varierer på klik kampagnerne.

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Tilmeldt 2. Oct 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:14

Hej lasse!

Add mig på skype Mathias-laasholdt

Jeg er 15 år og bor i Haderslev har en idé jeg kan gerne vil snakke med dig om

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:22

Hej Lasse Kalkar.

Du kan lave Facebook affiliate. Jeg kan godt hjæpe dig med det Smile.

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 11
Fra  Lasse Freestyle Fodbold Skrevet kl. 16:06

Har addet dig nu :)

Mvh Lasse Kalkar 

WWW.FODBOLDTRICKS.DK 

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 16:12

Syntes det er superfedt, at du vil springe ud i det! Var selv så interesseret i den alder, jeg fik det bare aldrig gjort rigtigt. Det var altid lidt forsigtigt, og jeg nåede sku aldrig at hoppe ud i det. Men dog, hvis det er noget hvor du skal bruge en form for kreditkort, så snak for guds skyld med dine forældre om det, så de kan blive informeret, og forhåbentlig støtte op om dig ;)

Alt held og lykke herfra Big Smile

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)