Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Dankort ved at uddø?

Side 6 ud af 6 (59 indlæg)
Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 22:34

Jesper Jepsen:

Det er bøvlet at betale via PayPal. Hvis jeg skal vælge imellem 2 butikker, som har det samme produkt og pris - så vælger jeg den, hvor jeg kan betale uden et ekstra mellemled (PayPal).

Det eneste der spiller er at få fat i en ordentlig betalingsgateway.

Det er sjovt - for jeg har det lige modsat. Så skal man sidde og rodde med sit kort igen. CVC-nummeret er næsten slidt væk pga. min kortholder...og argh.. min kortholder ligger nede i stuen..!

Næh, så hellere et login et par klik - og så er den i skabet.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 22:55

Kim Dolleris:

Jesper Jepsen:

Det er bøvlet at betale via PayPal. Hvis jeg skal vælge imellem 2 butikker, som har det samme produkt og pris - så vælger jeg den, hvor jeg kan betale uden et ekstra mellemled (PayPal).

Det eneste der spiller er at få fat i en ordentlig betalingsgateway.

Det er sjovt - for jeg har det lige modsat. Så skal man sidde og rodde med sit kort igen. CVC-nummeret er næsten slidt væk pga. min kortholder...og argh.. min kortholder ligger nede i stuen..!

Næh, så hellere et login et par klik - og så er den i skabet.

Jeg kan huske mine kortinformationer i hovedet - så behøver ikke lede efter kortet ;-)

Så i mit tilfælde er det hurtigere at handle udenom PayPal.

Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:07
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 00:10

Hejsa

Hvis dem der betaler i netshops etc. gad bruge 10 min på at sætte sig ind i hvordan Paypal fungerer er jeg helt sikker på at mange mange flere danskere ville have en PayPal konto, det er utrolig nemt at bruge når man først har oprettet en konto hos dem, det er bare indgroede vaner og gammel overtro at PayPal ikke fungere, er besværligt og ikke sikkert.

PayPal har faktisk nu også fået et PayPal kort, helt som et almindeligt kreditkort, hvor man kan købe i butikker med det osv osv, dette fungerer dog endnu kun "overthere" men det skal nok komme til Europa også er jeg sikker på.

Best regards

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 00:21

Jeg synes faktisk Paypal er rigtig smart.. Hvis man allerede har gemt kort info er det bare at logge ind og betale... 

Dog tror jeg ikke mange af de danske "normale" forbrugere fatter dette helt... Det er en skam for Paypal er jo kæmpe stort i andre lande..

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 00:24

hej

jeg vil ikke mene det er ved at uddø jeg har selv et og kan fint bruge det der hvor jeg handler

Få dig en neglelak der holder længe og i mange farver.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:40

Men for at vende den om til detail handlen, så er der mange butikker som ikke har fundet ud af at der er nogle der kommer udenlandsfra og vil købe. Mange butikker tager KUN rene dankort.

Hvor vil det være rart hvis de vågner op til dåd og tager int. Visa... jeg har flere gange måtte lade vær med at købe noget i en butik fordi de kun tager rene Dankort. Så hjæper det ikke noget at jeg spørger om de tager rene Visa - hvor svaret så er "Ja.... Dankort".

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 01:46

Kim Boldig:
Hvis dem der betaler i netshops etc. gad bruge 10 min på at sætte sig ind i hvordan Paypal fungerer er jeg helt sikker på at mange mange flere danskere ville have en PayPal konto, det er utrolig nemt at bruge når man først har oprettet en konto hos dem, det er bare indgroede vaner og gammel overtro at PayPal ikke fungere, er besværligt og ikke sikkert.

Jeg tror færre ville bruge Paypal hvis de vidste hvad der skete hvis de ikke fik deres ordre. Så skal man tage kontakt til Paypal, skrive på engelsk, kommunikere frem og tilbage, bevise at man ikke har modtaget varen osv. Går man ned i sin bank, og fortæller dem at det man købte gennem Paypal har man ikke modtaget, og kører pengene retur den vej, så kan du risikere at Paypal fryser din konto, sammen med alt det du har indestående.

En anden ting som man skal være opmærksom på som webshop-ejer som tager imod Paypal, er at man ligger pengene i en amerikansk virksomhed, og du er i deres vold. 

Her er en tråd hvor Paypal forholder sig retten til at holde på penge i 180 dage, inden de kan udbetales, fordi de ikke kan lide at firmaet bag spillet Zomboid sælger et produkt som er en pre-order: Læs mere her.

Endvidere var der sagen som Minecraft firmaet havde med Paypal, hvor de blokerede for adgangen til kontoen der havde 660.000 euroes på sig. Læs mere her.

I den første tråd er der en meget slående kommentar:

"When are people going to realize that PayPal can do anything they fucking want with the money you give them. They are not a bank nor regulated in anyway like a bank. They can zero your account, take your money, and you have no recourse."

Selv undgår jeg selv danske shops der benytter sig af webshops, jeg skal ikke ligge i dialog med et amerikansk selskab omkring min modtagne vare eller ej. 

Side 6 ud af 6 (59 indlæg)