Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunne godt bruge nogle gode råd!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen derude!

Jeg er en dreng på 14 år, som har viljen til at starte en virksomhed. Jeg ved det måske lyder lidt voldsomt, af mine blot 14 år, men mentalt føler jeg mig klar. I har helt sikker andre meninger omkring det, men jeg lavede sådan set den her tråd, for at få et par råd og måske et par "fif".
Da jeg kun er de 14 år, har jeg jo ikke rigtig nogen arbejdserfaring, og har derfor ikke rigtig nogen idé om hvor jeg skal starte henne. Men jeg har bl.a. hørt nogle af Martin Thorborg og Thomas Rosenstand's podcasts, som rent faktisk har hjulpet mig videre.

Men nu til sagen..
* Hvor skal jeg starte?

* Hvilke overvejelser bør jeg tage?

* Evt. ulemper?

Og nej - det er ikke umuligt, da jeg har viljen og styrken til at nå mine mål!

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 11:30

Hej Sebastian

Først og fremmest, så lyder det IKKE voldsomt at du kun er 14, og gerne vil i gang. Tror at rigtig mange her på Amino, var omtrænt samme alder, da de fandt ud af, at de gerne ville være selvstændige - i hvert fald jeg selv.

Du skriver at du ikke har nogen arbejdserfaring, og derfor ikke ved hvor du skal starte.

Mit råd vil aller først være, at finde en ting som du er god til, og derfra udbygge din idé med virksomheden. Da jeg selv startede med at designet grafisk materiale og websites, havde jeg også siddet i min fritid og brug mine kreative evner, hvorefter jeg tænkte at det måske alligevel godt kunne give lidt på bundlinien, hvilket det absolut har gjort.

Overvej, hvordan du vil skaffe kunder til virksomheden, og hvordan du vil fremme kendskabet til det du kan tilbyde kunderne. Få evt. lavet et website, da dette er en af de vigtigste informationskanaler for virksomheder.

Ulemper er der mange af - tro mig! Men ikke noget du skal tage seriøst. Mange som starter i de tidlige år, får fornemmelsen af at ingen vil tage dem seriøst, bare fordi de ingen erfaring har. Dette skal du ikke være bange for! Der er helt sikkert nogen som vil tænke det, men op i røv'n med dem.
For at lette lidt på dette, kunne du måske lave et par ting gratis for dine første kunder, så du har noget at vise frem for de næste.
Hvis det er reklamer, plakater og andet markedsføringsmateriale, så lav evt. nogle fiktive plakater, så kunder kan se - hvordan produktet evt. kunne tage sig ud.

Har du flere spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig via privat besked her på Amino, eller via mail på anders@a-helbo.dk. 

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 20:55

Det er fedt at der er sider som Amino her, som folk som mig, kan komme til! Jeg er glad for at du giver et så langt og så renskrevet svar! Det vil jeg gemme, så jeg altid har lidt at arbejde ud fra.

Jeg er selv meget kreativ og jeg udnytter også meget af mine evner og kreativiteter i Adobe's fremragende billedeprogram "Photoshop", hvor jeg har selvlært mig selv en del. Jeg laver dog også musik i FL Studio 9, som jeg har efterhånden har gjort i godt og vel 2 år.

Nu når du giver det råd, at det ville være en god idé, at lave en hjemmeside tænker jeg bare lidt; hvad skal den hjemmeside så indeholde? Men det er jo der at mit hoved fyldes med gode idéer!

Og din e-mail skal jeg nok også lige huske på, da du selv tilbyder support, hvilket jeg har den dybeste respekt for!

I bund og grund; tak for svaret!

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 08:48

Sebastian Stoll:

Det er fedt at der er sider som Amino her, som folk som mig, kan komme til! Jeg er glad for at du giver et så langt og så renskrevet svar! Det vil jeg gemme, så jeg altid har lidt at arbejde ud fra.

Jeg er selv meget kreativ og jeg udnytter også meget af mine evner og kreativiteter i Adobe's fremragende billedeprogram "Photoshop", hvor jeg har selvlært mig selv en del. Jeg laver dog også musik i FL Studio 9, som jeg har efterhånden har gjort i godt og vel 2 år.

Nu når du giver det råd, at det ville være en god idé, at lave en hjemmeside tænker jeg bare lidt; hvad skal den hjemmeside så indeholde? Men det er jo der at mit hoved fyldes med gode idéer!

Og din e-mail skal jeg nok også lige huske på, da du selv tilbyder support, hvilket jeg har den dybeste respekt for!

I bund og grund; tak for svaret!

Det var så lidt Sebastian. Vi er jo på Amino for at danne netværk og hjælpe hinanden.

Mht. til hjemmesidens indhold, så tænk aller først på, hvad det er du gerne vil have ud til de besøgende. Selv bruger jeg Wordpress på mine sites med en blog på forsiden. De resterende sider kunne fx være...

- Profil af dig selv
- Referencer til forskellige opgaver du har lavet i fritiden eller for kunder
- En side om, hvad du kan, og hvad du har at tilbyde dine kunder.
- Kontaktside med uddybende kontaktinformationer, som giver en mere troværdighed og let mulighed for at komme i kontakt med dig.
- Et CV så man kan se, hvad du evt. tidligere har haft af arbejde, uddannelse og dine IT-kundskaber

Det vil jeg sige er de mest basale ting, som du kunne smide på en hjemmeside.

Godt du kunne bruge mit svar til noget :D 

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 14:54

Jeg har godt nok hørt/set WordPress før, så jeg ved godt hvad det er, men det er da klart noget jeg vil lade ligge til mine overvejelser.

Ja, det kunne være en idé. Jeg sad godt nok også og rodede lidt omkring det med hjemmesider her igår, og da jeg mange gange før, har kodet mine egne hjemmesider fra bunden i bl.a. HTML, CSS osv. så er det jo så bare mine tanker falder på, om jeg skal kode den fra bunden og uploade den på nettet, eller det egentligt bare er nemmere at styre den manuelt, fra en side der 'hoster' hjemmesider? Men det må jeg jo finde ud af, men tak for rådene :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)