Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Invester i velgørenhed - MYC4 :-)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 11:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin :

I mange af tilfældene er det virksomheder med økonomisk interesse i vækst i de afrikanske lande, som går ind og tilbyder mikrolånene for at få gang i økonomien på markederne. 

Dermed tjener de heller ikke på lånene, men tilgengæld får de øget salg

Tror der hvor kæden falder af, er når virksomheder der ikke får noget ud af væksten går ind og låner pengene ud, da man så kun har renten at tjene dem ind på - hvorved det reelt set ikke er en hjælpende hånd, men mere et alm. lånCool

men problemet er jo at de har svært ved at låne penge i bankerne:)

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 11:59 | Låst

Michael - måske var ordet 'velgørenhed' dårlig valgt. Beklager. Men du har helt ret. De er ikke 'tiggere'. Her er der jo snak om hæderlige folk, som rent faktisk gør en indsats, og kæmper for det de vil. Dem vil jeg meget hellere støtte, end dem som bare råber på hjælp.

Problemet er jo, at banksystemet slet ikke er så udviklet dernede. De kan ikke bare ringe til banken, aftale et møde, og så få et lån. Derfor har MYC4 gjort det nemmere for dem, og på den måde bundet dem sammen.

Indtil nu har det kun fungeret for mig, så jeg er ret positiv omkring det.

Alexander - MYC4 tager kun en meget lille %-del i kommision, og de vil først give overskud i 2014 cirka, såvidt jeg kunne læse mig frem til.. Så synes nu ikke de tager sig særlig godt betalt, og så ligger de en del under de andre danske velfærdsorganisationer.

God pointe Martin!

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 13:15 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Konceptet kan beskrives utrolig kort ved brug af et gammelt ordsprog "Giv en mand en fisk og han har mad i dag. Lær ham at fiske og han har mad for livet".

Det er jo basalt det som det handler om. Jeg kan meget bedre lide denne form for velgørenhed, hvor man ikke bare forærer dem penge (hvor f.eks. dine 100 kr. har været igennem en masse led, så der vel er 60 kr. til reel støtte), men yder dem et lån så de selv kan gøre brug af deres forretningstalent og iværksætte nogle virksomheder - præcis som alle vi på Amino arbejder med til dagligt - dog i et langt koldere land :)

Tilmeldt 2. Jan 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:39 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Meget dårlig foretning for investoren.
Dårlig foretning for låntager.
Meget god foretning for griske administratore.
Siden Ulla Tørnes har valgt at skyde skatteborgernes penge ind i dette fortagende er det også dårlig foretning for alle danske skatteyder.
40 % af tilbagebetalingerne til de afrikanske administatore ubeskåret
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:00 | Låst

JeeJee:
..

Hej med dig. Skype-Smile

Vær rar ikke at fiske flere gamle tråde frem.

Vi låser også denne tråd.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)