Hej Aminoer. Kender du MYC4? Tjek det ud her. For at beskrive det kort: folk i de afrikanske lande, har svært ved at låne penge af bankerne. Derfor har MYC4 nu skabt en kontakt imellem afrikanere der mangler penge til deres forretning, og så os, der kan låne dem pengene. Du støtter dermed, en god sag i Afrika. Og nu kommer vi til det gode. Af de penge du låner afrikanerne, så får du dem igen indenfor 6-24 måneder (varierer), og så får du 8-18 % i rente! Du vælger helt selv hvad du vil investere i, og kan til enhver tid hive pengene ud (dog selvfølgelig ikke imens de er lånt ud). MYC4 tager nogle små gebyrer (mener det er 2-3 %), men det er jo ingenting i forhold til hvad vi er vant til, fra nogle af de danske velfærdorganisationer. Jeg har altid været glade for at kunne hjælpe folk, der har det svært, men efter jeg har opdaget MYC4, så vil det klart være mit foretrukne sted at bruge penge på velgørenhed. Her kan man jo præcis vælge, hvem pengene skal gå til, og det synes jeg er en fed mulighed. Jeg vil derfor anbefale jer Aminoer at oprette en konto derinde. Bare med 5 eller 10 euro, det er egentlig underordnet. Jeg har selv smidt et lidt større beløb derind nu (har haft min konto ca. 1 år mener jeg), så nu bliver det spændende :-) Læs evt. også mit blogindlæg om MYC4. Hvad synes I om konceptet? Skal lige tilføjes at jeg ingen aktier eller andet har i firmaet. Synes bare konceptet er fedt, og så er det endda også dansk. |
Invester i velgørenhed - MYC4 :-)
|
Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?
Er det ikke mere en støttende hånd for iværksætte i ulandene ? som man får tilbage igen ? |
jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt
amino er gået amok ? |
undskyld, det er amino som har gjort det, skrev kun et indlæg og lige pludselig komme der 4-5 indlæg |
felj... |
what kan moderaterne ikke lige sørger for at slette de her indlæg, |
Jo, det vil jeg også mene. Bankerne her i Danmark laver jo heller ikke velgørenhed på mig bare fordi de låner mig x-antal kroner. Okay - der er måske lidt for meget flueknepperi i det, men synes nu bare det var syndt hvis afrikanerne skal fremstilles som "tiggere" som de jo oftes gør. |
Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?
Jeg har hært om lign. micro lån som gjorde det muligt for afrikanere kunne benytte sig af, det jeg hørte var dog negativt af den grund at man udnyttede lånene fra mellemleddets side ( Ved ikke om det var MYC4 ) Men hvis du kan gå ud og tjene lidt penge på det, så tror jeg ikke afrikanerene kan tjene nok på det til en forretning, de fleste der starter forretning i Danmark har så vidt jeg ved ikke overskud det første år. Det samme gør sig garanteret gældene i afrika, og hvid du får pengene så hurtigt tilbage gør det måske bare at de skal ud og låne pengene andre steder, hvis de så ikke kan betale her, ja så er de faktisk nød til at håbe på rigtigt velgørenhed, ellers er det på R***n... Jeg ved ikke om det var denne type virksomhed jeg fik informationer om, men det er så vidt jeg ved ikke rigtigt noget der nødvendigvis hjælper den enkelte.. Mvh. |
"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"
I mange af tilfældene er det virksomheder med økonomisk interesse i vækst i de afrikanske lande, som går ind og tilbyder mikrolånene for at få gang i økonomien på markederne. Dermed tjener de heller ikke på lånene, men tilgengæld får de øget salg. Tror der hvor kæden falder af, er når virksomheder der ikke får noget ud af væksten går ind og låner pengene ud, da man så kun har renten at tjene dem ind på - hvorved det reelt set ikke er en hjælpende hånd, men mere et alm. lån. |
Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng?