Hej Aminoer. Faldt over et par kasser fyldt med gamle LP plader i min mors garage her sidst og det fik mig til at tænke på om der kunne være et marked for dette hvis man nu valgte at spille dem over på cder for kunder med LP plader. I det tilfælde kunne jeg også godt tænke mig at vide om der er nogle bestemte regler jeg skal forholde mig til og om det overhoved er lovligt. Håber at der bare er et par stykker der ligger inde med gode ideer og viden på dette område. //Kasper |
Hej Kasper.
Jeg er ikke helt med på, hvad tanken bag det her med at "spille LP'er over på CD'er" går ud på. Stort set alle gamle udgivelser fra vinyl-pladernes storhedstid kan i dag købes på CD! Så jeg tror ikke så meget på lige netop denne service.
Hvis du derimod lavede et website med salg af såvel brugte som nye vinyl-plader, så har du højst sandsynligt fat i noget. Sagen er nemlig den, at vinyl har fået et comeback af imponerende dimensioner. For et par år siden begyndte pladeselskaberne igen at udsende stort set alle deres udgivelser på vinyl, både gamle/klassiske albums og helt nye albums.
Jeg er selv total musiknørd og kan fortælle dig, at man i Fona 2000 her i København har lavet en super-cool vinyl-afdeling med et rigtig flot/stort udvalg. Og noget af det interessante ved denne renæssance er, at når jeg står og kigger på vinyl i Fona 2000, så er jeg primært omgivet at unge mennesker i alderen 18-30 år (jeg er selv 42) :-).
Dbh
Thomas