Hej Jan
Bogen vil have god værdi, jeg mener blot at interessen vil være størst når den ses i sammenhæng med den øvrige info på siden.
Rabatkoderne skal ikke være det primære, men jeg tænkte det kunne være et godt ekstra salgsparameter.
Som du siger, så vil jeg også købe artikler - også for at have noget til opstarten.
Men herudover kunne jeg godt tænke mig at tilbyde den anden mulighed til brugerne af siden, og det er der jeg søger meninger omkring fair fordeling.
Ok - så bogen vil have værdi, men hvis den kun har det i sammenhæng med infosiden, vil det så ikke være en noget risky business at gå i gang med at skrive en bog der er så smal - hvis betalingen ikke stemmer overens med risikoen ?
Det tager jo temmelig lang tid at skrive en ordentlig bog med noget indhold der virkeligt kan bruges til noget.
Nu skriver du ikke noget om hvad infosiden skal omhandle (er det eet
emne, en vifte af emner inden for samme kategori eller måske alt muligt mellem himmel og jord), men umiddelbart lyder det som om at du vil være bedre stillet ved bare at bestille arbejdet og så redigere det. Jeg tror at du vil få problemer med at overbevise en forfatter om at du skal have hovedparten af kagen, når det er forfatteren der sidder inde med viden på et specifikt område.
Al respekt for at bogen skal redigeres og laves så den er spisbar for læseren, men det er jo en service man som forfatter kan købe sig til andre steder.
Det ser også ud som om at der kommer en eller anden konflikt omkring
ophavsretten, hvis i går ind og tilføjer materiale. Hvordan er det tænkt at den skal deles mellem forfatteren og dig ?
Hvordan vil i bedømme pris i forhold til indhold for en given bog ? - og den del forfatteren skal have vil jo ændre sig alt afhængigt af hvor meget reel viden i tilføjer bogen.
Det er bare lige det der umiddelbart popper op hos mig, men det kan være at jeg ikke helt har forstået dit koncept.
Jeg tror på idéen med at sælge en bog sammen med nogle løsningsorienterede rabatfordele - såfremt at disse fordele ikke kan opnås på anden vis. Men jeg er lidt skeptisk over for forholdet mellem forfatteren og dig - altså hvordan det skal foregå i praksis.
mvh
Jan