Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på ide: E-bog om det at være ung far

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino'er. 

Jeg har gået lidt i tankerne omkring at blogge, skrive en bog eller lign. omkring det at være ung far.

Jeg er selv 24 år og far til 2, min datter fylder 4 år til december og sønnemand er knap 8 måneder.

Jeg bor sammen med mine børn og deres dejlige mor som også er 24.

hun genkender nogle af de problemer jeg gør, specielt på grund af de unge mødre og mediernes påvirkning som udtrykker unge forældre som dumme og uansvarlige. - Dog er der næsten ingen fokus på fædrene.

Jeg møder selv undrende øjne på min vej når folk ser eller får at vide at jeg er far. 

Det værste og mest ofte stillet spørgsmål/udsagn er "har du dem så hver 14 dag."

Vi har begge VALGT at blive forældre - hvor nogle fædre måske føler sig tvunget eller presset

Til jobsamtaler ser jeg specielt øjne, og får spørgsmål om det kan hænge sammen med job etc. (hvis 30 årige kan hvorfor kan jeg så ikke?? , -tænker jeg jo! ) - jeg er arbejdsløs så dette er specielt aktuelt pt.

Nogle gange er dette tale emne større end min erhvervserfaring og CV. hvilket undre mig meget. specielt da jeg i den tid siden fødslen af ungerne har gennemført handelskole på 1 år - arbejdet som Account manager i en engros virksomhed og været supervisor i et telemarketing firma.

Jeg tænker derfor at skrive en E-bog eller lign. omkring det at være ung far, eller måske "mit liv som ung far" 

Kæresten og jeg overvejede desuden at man måske kunne sælge en E-bog i kapitler til feks. 2-5 kr stykket.

evt. via egen hjemmeside. - markedsføringsmæssigt kunne jeg forestille mig at PR kunne være vejen frem. 

Bogen skal selvfølgelig skrives først. ( noter og tanker er godt nedskrevet ) 

En veninde fra kærestens mødregruppe - har en kæreste som blev tilbudt at medvirke i en artikel omkring det at være ung far i et lille lokalt unge blad. - han er derefter blevet kontaktet af diverse blade og har nu været interviewet til 4 artikler i alt. - dette giver mig tanker i at folk finder emnet interessant - 

Der skrives ugentligt artikler om de unge mødre, både generelt men nok mest om dem fra Programmet på kanal 4:

Men ingen om fædrene: 

Og jeg forstår vel egentlig godt nogle dømmer mig - da netop "de unge mødre" fremstiller unge forældre som totalt inkompetente dovne idioter.

Hvad siger i ? er ideen holdbar eller er "målgruppen" for lille? - hvis ikke den generelle befolkning vil finde dette interessant kan man måske hjælpe de kommende unge fædre i befolkningen lidt på vej.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 01:27

Det virker som en god ide, der er mange der gerne vil læse mere især mænd som ser frem til en fødsel.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 02:12

Hej Jesper

Jeg tror også at det ville være en sælgende idé ... dog ved jeg ikke lige om det med 2-5 kr. pr. kapitel. Jeg tror måske at det ville være lettere at sælge hele "pakken" på een gang, og ikke i stumper :o)

Men ellers kanon idé! :o) det materiale, som der er "derude" er i høj grad fokuseret omkring dét at være mor, så kom endelig med input fra den anden vinkel.

Susan :o)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:09

Jesper:
Hvad siger i ? er ideen holdbar eller er "målgruppen" for lille? - hvis ikke den generelle befolkning vil finde dette interessant kan man måske hjælpe de kommende unge fædre i befolkningen lidt på vej.

Nu spørger du jo direkte om ideen er holdbar - og umiddelbart kan jeg ikke se hvem der skal være målgruppen for en e-bog og med hvilket formål man skulle læse den.... 

Kan se et helt andet perspektiv, hvis du var fremadstormende iværksætter med masser af jern i ilden - og alligevel fandt tid til bleer m.m.

"De unge mødre" er iøvrigt ikke rette-snoren for unge forældre, så den fordømmende ting du oplever, må være noget du kobler på dig selv.

Når en potentiel arbejdsgiver spørger ind til dine børn og om det kan hænge sammen for dig - så er det uden tvivl i relation til hvem der tager ungerne på deres første sygedag. At du har gennemført Handelsskolen på 1 år eller haft et arbejde mens de var små er jo ikke en bedrift i sig selv: Det er jo derfor dagplejen blev opfundet ;-)

Beklageligvis klapper jeg ikke i hænderne af din ide - den er ganske enkelt alt for tynd ;-) 

Mere fylde, tak!

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:11

vis du kan skrive godt om emmet og gerne nye artikler hverdag andre vil læse holder ideen

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:16

Jeg har en skøn datter på 14, som kom til verden, da jeg lige var fyldt 19.. og jeg har bestemt også haft nogle sjove og mindre sjove oplevelser i den retning.. Som fx da jeg talte med en i en butik, som sagde det var sødt af mig at tage min lillesøster med i byen.. eller når jeg var i børnehaven for at hente hende, og andre forældre spurgte "kan du hjælpe med at finde mies gummistøvler" fordi de troede, jeg var en pædagogstuderende.

Men som en anden skriver er det måske et lidt tyndt grundlag for en bog.. Det at være ung er jo ikke en særlig bedrift i sig selv.
Hvad er det, der gør din historie anderledes? Det kunne fx være at fortælle om hvordan du fandt drømmejobbet, selv om du blev afvist.. eller hvis der var en bestemt, anderledes grund til, at du valgte at blive far.. eller hvis du fx er en anderledes far end de fleste fordi du går hjemme med børnene eller noget i den stil.

Fra Ørbæk
Tilmeldt 8. Dec 06
Indlæg ialt: 107
Fra  Foliekniven.dk Skrevet kl. 08:30

Hej Jesper
Fedt at du vil dele oplevelserne.

Jeg tror en blog vil fungere fint men om der er læsere til en e-bog ved jeg ikke. Jeg er selv far til fire (med samme kone Smile), og kunne sikkert godt have fundet på at surfe rundt første gang, men jeg tror ikke jeg ville købe mig til info. 

Foliekniven.dk -FolieKlistermærker, Bannere, messeudstyr mm.
Nem og hurtig online bestilling.. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)