Hej Amino'er. Jeg har gået lidt i tankerne omkring at blogge, skrive en bog eller lign. omkring det at være ung far. Jeg er selv 24 år og far til 2, min datter fylder 4 år til december og sønnemand er knap 8 måneder. Jeg bor sammen med mine børn og deres dejlige mor som også er 24. hun genkender nogle af de problemer jeg gør, specielt på grund af de unge mødre og mediernes påvirkning som udtrykker unge forældre som dumme og uansvarlige. - Dog er der næsten ingen fokus på fædrene. Jeg møder selv undrende øjne på min vej når folk ser eller får at vide at jeg er far. Det værste og mest ofte stillet spørgsmål/udsagn er "har du dem så hver 14 dag." Vi har begge VALGT at blive forældre - hvor nogle fædre måske føler sig tvunget eller presset Til jobsamtaler ser jeg specielt øjne, og får spørgsmål om det kan hænge sammen med job etc. (hvis 30 årige kan hvorfor kan jeg så ikke?? , -tænker jeg jo! ) - jeg er arbejdsløs så dette er specielt aktuelt pt. Nogle gange er dette tale emne større end min erhvervserfaring og CV. hvilket undre mig meget. specielt da jeg i den tid siden fødslen af ungerne har gennemført handelskole på 1 år - arbejdet som Account manager i en engros virksomhed og været supervisor i et telemarketing firma. Jeg tænker derfor at skrive en E-bog eller lign. omkring det at være ung far, eller måske "mit liv som ung far" Kæresten og jeg overvejede desuden at man måske kunne sælge en E-bog i kapitler til feks. 2-5 kr stykket. evt. via egen hjemmeside. - markedsføringsmæssigt kunne jeg forestille mig at PR kunne være vejen frem. Bogen skal selvfølgelig skrives først. ( noter og tanker er godt nedskrevet ) En veninde fra kærestens mødregruppe - har en kæreste som blev tilbudt at medvirke i en artikel omkring det at være ung far i et lille lokalt unge blad. - han er derefter blevet kontaktet af diverse blade og har nu været interviewet til 4 artikler i alt. - dette giver mig tanker i at folk finder emnet interessant - Der skrives ugentligt artikler om de unge mødre, både generelt men nok mest om dem fra Programmet på kanal 4: Men ingen om fædrene: Og jeg forstår vel egentlig godt nogle dømmer mig - da netop "de unge mødre" fremstiller unge forældre som totalt inkompetente dovne idioter. Hvad siger i ? er ideen holdbar eller er "målgruppen" for lille? - hvis ikke den generelle befolkning vil finde dette interessant kan man måske hjælpe de kommende unge fædre i befolkningen lidt på vej. |
Det virker som en god ide, der er mange der gerne vil læse mere især mænd som ser frem til en fødsel.