I december 2011 danner Vendsyssel rammen og Stygge Krumpen fællesnævneren for TV2’s landsdækkende julekalender. Med ca. 1,5 mio. daglige seere i 24 afsnit og med daglige genudsendelser svarer det til ca. 30 mio. visninger. Dét er en meget massiv markedsføring af Vendsyssel.
DeSK er en kreativ idé-genereringsdag for studerende fra regionens oplevelsesøkonomiske uddannelser. Idéen er at skabe muligheder for vækst i Vendsyssel.
Tid: 31. maj 2011 kl. 10.00-15.00. Sted: Riddersalen på Voergaard Slot, Voergaard 6, 9330 Dronninglund - Der er bindende tilmelding og begrænset antal pladser - Tilmeldingsfrist: 27 maj 2011 på: Voergaard Slot
Hjørring, Frederikshavn og Brønderslev kommuner inviterer i samarbejde med ApEx til DeSK - De Studerendes Konference på: http://www.apex-center.dk/tilmelding
Jeg måtte læse indlægget 4 gange for at finde hovede og hale i hvad det reklamerede for og da jeg så endelig fandt ud af det var en reklame for noget konference eller lignende, så skulle jeg forsøge at tyde hvad oplevelsesøkonomiske uddannelser er for noget og endnu mere hvad det er for nogen idéer der skal genereres og til hvem. Sidst men ikke mindst kunne jeg intet sted finde ud af hvad jeg selv fik ud af at deltage på idé-dagen.
Det kan godt være det er mig der er sløv i optrækket, men i ville nok få flere "kunder i biksen" hvis i talte "dansk" og ikke forsøgte at spille "fancy-ords"-bingo. :-)
Samtidig er overskriften slet ikke sigende for hvad det er i søger, eller sælger.