Hej Solifer.
Jeg er ikke jurist, men jeg tror desværre, at det bliver op ad bakke for dig at slippe fri af aftalen.
Du har sagt ja tak til deres tilbud (i telefonen?). MediaDirekt har formodentlig optaget samtalen og har desuden sendt en ordrebekræftelse, som forklarer aftalens vilkår (sikkert i uforståelige fagtermer).
Jeg ved ikke hvad "omsætningsgarantien" dækker, men det kan måske være din eneste udvej?
Ved godt at jeg er virkelig bagklog nu, men her er et par idéer til, hvordan du undgår at havne i lignende situationer fremover:
- Sig aldrig Ja tak til en telefonsælgers tilbud om SEO/Adwords/Facebook ydelser, før du har spurgt om andres erfaringer her på Amino.
- Lav en Google søgning på firmanavnet - og tjek også side 2, 3 og 4.
- Bed om en liste med referencer. Kontakt et par af disse direkte og bed om en uforbeholden vurdering af den mulige leverandør.
- Tjek firmaets hjemmeside. Er der nogle af medarbejderne, som tør stå frem med navn og billede på vegne af virksomheden. Hvis svaret er nej, så er det et faretruende tegn.
- Hvis en leverandør ønsker at binde dig i 12 måneder, så kræver det en rigtig god forklaring. Hvis de laver et godt stykke arbejde, så bør 1-2 måneders varsel være rigeligt.
Mvh Troels.