Hvis varen koster kunden under 80 kr inkl fragt, så bliver du IKKE opkrævet importgebyr og ej heller told eller moms...
Har lavet en skitse til et blogindlæg hvor reglerne er diffineret. Se her ;D
PS det firma, som du tænker på hedder ShopUSA, men de varetager vist kun forsendelser fra USA...
Er det heller ikke selvom varen bliver udtaget til kontrol? For hvis Post DK tager pakken ud og kigger kunne de vel godt finde på at tage gebyret?
Post DK må kun opkræve gebyret, såfremt din pakkes værdi overstiger 80 kr., og du dermed skal betale moms + evt told. Sker dette ik, så kan og vil de ik pålægge dig gebyret. Ej heller hvis pakken bliver udtaget til kontrol...
Tror du ik på mig, så kontakter du bare PD, og de vil bekræfte det ;D
Jeg tror helt sikkert på dig Det fremgår bare ikke tydeligt nogen steder synes jeg ikke
Jamen det ender jo nok med at man sprænger ud i eventyret og ser
Gå ind på PDs hjemmeside, og søg efter told. Vælg derefter det første søgeresultat, og vupti så har du det sørmebekræfte direkte fra dem selv ;D
PS PDs hjemmeside sucks. Eller deres URLs ting. For man kan ik linke til det
Kan se indlægget er ved at blive et par dage gammelt men jeg åbner det lige igen.
Lad os nu sige man importerer fra Asien og IKKE ønsker varelager men benytter et fragttilbud fra dør-til-dør som f.eks. FEDex, http://www.profragt.dk, IRS direkte til sine kunder.
Er der så nogle udgifter til ens virksomhed eller står fragtfirmaet for alt det?
Lad os nu sige man importerer fra Asien og IKKE ønsker varelager men benytter et fragttilbud fra dør-til-dør som f.eks. FEDex, http://www.profragt.dk, IRS direkte til sine kunder.
Er der så nogle udgifter til ens virksomhed eller står fragtfirmaet for alt det?
Du slipper ik for at betale moms, evt told og et importgebyr, hvis produktets værdi overstiger grænserne...
Og du må IKKE sælge via dropshipping fra Asien og overlade omkostningerne til kunderne i Europa, hvis du selv er lokaliseret i EU... Bruger du FedEx, UPS mm så varetager de typisk indfortoldningen og opkræver et gebyr mm for dette...
-Men MOMSEN kan man vel få tilbage? (Hvis man har en virksomhed)
-Importgebyret er så vidt jeg kan forstå kun noget PostDanmark opkræver og derfor vil det ikke opkræves hvis man vælger FedEx/UPS mv. ?
-told skal kun betales hvis varens værdi overstiger 1150kr. Når man snakker værdi er det så selve pakkens indholds værdi (firmaets købspris) eller er det kundens samlede købspris?
Bruger du FedEx, UPS mm så varetager de typisk indfortoldningen og opkræver et gebyr mm for dette...
Det er nu ikke rigtigt at UPS tager separat betaling for fortoldningen, den er inkluderet i forsendelsesprisen. (for Fedex gælder formodenlig det samme)
Det er nu ikke rigtigt at UPS tager separat betaling for fortoldningen, den er inkluderet i forsendelsesprisen. (for Fedex gælder formodenlig det samme)
Om UPS kalder det toldgebyr eller dokumenthåndterings omkostninger, det er vel lidt potato - potato ;D
Der er en bagatelgrænse for told på EUR 150 (DKK 1150). Hvis man importerer som firma, skal der ikke betales moms (men det skal anføres i regnskabet som importmoms). Det er en god idé at få anført dit firmas CVR-nummer på forsendelsen.
Man kan undgå Post Danmarks gebyr ved selv at forestå indfortoldningen. Det er lidt bøvlet, men det kan lade sig gøre (jeg gør det selv). DHL, FedEx og TNT tager ikke noget gebyr. UPS tog et gebyr på DKK 28 sidst jeg brugte dem.