Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sparer jeg importgebyret?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er Smile

Jeg har efterhånden fået læst lidt op på det omkring import, og kommer hele tiden ind i det trættende punkt "importgebyr".....

Min plan var at sælge små ting fra Kina/Hong Kong/Asien, som måske koster 50-60 kroner inkl. fragt, men samtidig var planen at få min leverandør til at sende varen direkte til kunden, så jeg var fri for et varelager til at starte med. Regningen bliver selvfølgelig sendt til mig.

Dermed vil hver pakke skulle sendes for sig, og jeg vil i realiteten skulle betale 160 kr. pr. pakke hos Post DK, som bliver taget ud til kontrol i tolden - trods det at jeg ikke kommer til at forhandle varer over en værdi af DKK 80 inkl. fragt.

Er der alternativer hertil? Jeg mener engang at have læst noget om et firma i USA som kan sende og hjælpe med fortoldning, eller har det måske været noget helt andet de kunne hjælpe med? Big Smile

På forhånd tak for hjælpen, og fortsat god dag! Smile

/Steffen

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:31

Glem alt om dropshipping fra ikke EU-lande - modtageren kommer til at betale told, moms og fortoldningsgebyr, og det bliver dine kunder ikke glade for (for nu at sige det mildt). Har du i øvrigt tænkt på leveringstiden? Det er ikke unormalt at forsendelser ligger 2-3 uger og venter på at blive toldbehandlet (det bliver dine kunder heller ikke glade for)

Da det lyder som små beløb, burde det ikke være det store problem at du importørregistrer dig og har et mindre lager liggende, som du kan sende til kunderne.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Nov 09
Skrevet kl. 22:45

Kirsten E:

Har du i øvrigt tænkt på leveringstiden? Det er ikke unormalt at forsendelser ligger 2-3 uger og venter på at blive toldbehandlet (det bliver dine kunder heller ikke glade for)

Helt enig, men jeg har fået oplyst, og er i øjeblikket igang med at teste, hvor langt leveringstiden typisk er Smile

Kirsten E:

Da det lyder som små beløb, burde det ikke være det store problem at du importørregistrer dig og har et mindre lager liggende, som du kan sende til kunderne.

Selvom prisen er lille er det måske 50-60 varer jeg skal have hjemme, og måske 5 af hver, hvis vi siger det er til DKK 50 svarer det jo til cirka 250 * 50 = 12.500..

Og nu jeg tænker over det er det måske heller ikke så galt, men stadigvæk farligt at have et varelager man ikke ved om man kan afsætte, det er ikke sikkert markedet har brug for 7 af de 50 produkter, selvom jeg synes de er smarte og flotte Smile

Det gav lidt eftertænksomhed, tak for dit input Smile

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:28

Hej Steffen,

Glem spekulationer om at være heldig med ikke at blive taget ud hos postcenteret du bliver nok i snit taget ud 50% af gangene. Skal du lave sådanne Fikumdik løsninger, så må du hellere lade være.

Kunne du ikke bestille 2 eller 3 af hver vareno. så ville du kun have 40% eller 60% af omkostningerne du nævner på dit nettoindkøb. Så får du nok en bedre pris på produkt og fragt ved større ordre. Så laver du en fortoldning (a cirka 180 kroner) pr. forsendelse (måske 50-100 stk.) du får hjem fra leverandørene, men kan levere hurtigt og få tilfredse kunder og har sparet på de nævnte gebyrer og fragt.

Kan godt se du får fragt igen i DK, men den anden løsning virker ikke holdbar og www.usashop.dk modellen er nok lige voldsomt setup når 12,5k er en udfordring. ;-)

Hvis du kører sur i det kan du sende mig en PM, med lidt mere specifikke mål, vægte og mængder så vil jeg gerne guide dig og se om vi kan finde en løsning der tager hensyn til muligheder og økonomi.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:39

Hvis varen koster kunden under 80 kr inkl fragt, så bliver du IKKE opkrævet importgebyr og ej heller told eller moms...

Har lavet en skitse til et blogindlæg hvor reglerne er diffineret. Se her ;D

PS det firma, som du tænker på hedder ShopUSA, men de varetager vist kun forsendelser fra USA...

Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Nov 09
Skrevet kl. 12:54

Fashion-Seller:

Hvis varen koster kunden under 80 kr inkl fragt, så bliver du IKKE opkrævet importgebyr og ej heller told eller moms...

PS det firma, som du tænker på hedder ShopUSA, men de varetager vist kun forsendelser fra USA...

Er det heller ikke selvom varen bliver udtaget til kontrol? For hvis Post DK tager pakken ud og kigger kunne de vel godt finde på at tage gebyret? Smile

Fra Vejen
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:23

Steffen Borg:

Er det heller ikke selvom varen bliver udtaget til kontrol? For hvis Post DK tager pakken ud og kigger kunne de vel godt finde på at tage gebyret? Smile

Jeg er 100% sikker på, at PostDK - International Post Office vil opkræve dig importgebyr, hvis de kontrollerer pakken under 80kr.

Men du kan tænke på at importere fra Sydkorea efter julipga Free Trade Agreement mellem EU og SydKorea.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 18:04

Tongfei Kou:
Men du kan tænke på at importere fra Sydkorea efter julipga Free Trade Agreement mellem EU og SydKorea

Derfor skal varerne jo stadig fortoldes. At toldsatsen så er nul er jo en anden sag.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:28

Steffen Borg:

Fashion-Seller:

Post DK må kun opkræve gebyret, såfremt din pakkes værdi overstiger 80 kr., og du dermed skal betale moms + evt told. Sker dette ik, så kan og vil de ik pålægge dig gebyret. Ej heller hvis pakken bliver udtaget til kontrol...

Tror du ik på mig, så kontakter du bare PD, og de vil bekræfte det ;D

Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Nov 09
Skrevet kl. 20:09

Fashion-Seller:

Steffen Borg:

Fashion-Seller:

Post DK må kun opkræve gebyret, såfremt din pakkes værdi overstiger 80 kr., og du dermed skal betale moms + evt told. Sker dette ik, så kan og vil de ik pålægge dig gebyret. Ej heller hvis pakken bliver udtaget til kontrol...

Tror du ik på mig, så kontakter du bare PD, og de vil bekræfte det ;D

Jeg tror helt sikkert på dig Smile Det fremgår bare ikke tydeligt nogen steder synes jeg ikke Smile

Jamen det ender jo nok med at man sprænger ud i eventyret og ser Big Smile

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)