Jeg er dagpengemodtager og driver samtidig selvstændig virksomhed som bibeskæftigelse, hvor jeg fradrager alle mine brugte timer i min udbetaling fra a-kassen.
Jeg er på trapperne til at sygemelde mig, da jeg efter 14-15 års uro/søvnløshed m.m. har fået konstateret ADHD, men aner ikke hvordan det vil påvirke min selvstændige bibeskæftigelse. Jeg vil modsat et alm. 8-16 job - indtil jeg får den rette behandling/medicin - fortsat godt kunne varetage min bibeskæftigelse, da den kan passes, når jeg har overskud/ro til det.
Kan man få lov til dette? Er der nogen der har viden på området?
Jeg kan alt, når jeg får min søvn og dermed har ro og overskud. Det er dog ikke så ofte - faktisk aldrig - at jeg er så heldig, da jeg aldrig kan ligge stille. Får jeg min søvn, har jeg MENSA potentiale og kan overskue alt og have 6.000 bolde i luften på én gang osv. - så når jeg får min medicin, i den nærmeste fremtid, skulle puslespillet gerne gå op. Men det var nu heller ikke det spørgsmålet lød på...
Er der nogen der ved om jeg kan fortsætte min bibeskæftigelse mens jeg modtager sygedagpenge indtil jeg er klar oveni ??
Jeg takker for svarene so far! Jeg står cirka samme sted som før, men har dog fået bekræftet at jeg må se tiden an og tale med min sagsbehandler/a-kasse - så jeg takker og bukker.