Hej mit navn er Frederik Durhuus, jeg er 27 år gammel og har drømt om at tage et patent i mange år, nu har jeg fundet på en ide som jeg tror vil kunne føre mig videre og så er det ovn i købet en ide, til en funktion som kan bruges i sociale netværker, nu har jeg bare det problem at jeg ikke ved noget om at tage patent på software, hvis der en der kan hjælpe med vejledning vil jeg være meget taknemmelig.
Nu nævner du ikke noget om der er tale om et dansk patent eller et internationalt, men du kan jo starte med at google lidt omkring emnet. Det er en del læsestof om det:
Jeg ved at de indkøbs kurve man bruger digitalt, altså når du køber vare over netter, er patentreret så det er ikke bare koderne men også konceptet du kan patenterer, jeg ved også godt at man ikke kan patentere software i EU men det skulle komme med tiden så vidt jeg kan læse mig frem til, du kan i hver fald patentere software i USA.
Du kan evt. kontakte os, vi har erfaring med at patentere software. På det seneste har vi patentbeskyttet software, der er ttænkt som en App på f.eks. iPhone eller andre smart Phones.
Tænk på din software som en kæde af handlinger, instruktioner, det' ligger op til at beskytte dine trin på
en generaliseret måde, men lad os mødes om din ide, da du IKKE må offentliggøre den her.