Hej allesammen. Jeg har brug for lidt hjælp til hvordan jeg kommer videre med en ide/ønske jeg har. Historien er sådan at vi på den skole jeg går på havde en projekt-uge om en ny fremlægelsesmetode der hedder Pecha Kucha. Jeg valgte emnet "20 nørdede ting som ikke ret mange ved" fordi jeg er meget nørdet og synes at det er fedt at lære nye ting. Vi skulle fremlægge torsdag. Onsdag aften var vi inde og se en masse professionelle der holdt Pecha Kucha oplæg inde i Filmby Århus. Jeg var som det sidste inden vi skulle afsted blevet færdig med mit projekt og havde overført det til min telefon så jeg kunne øve derhjemme inden torsdag. Men da jeg hørte at de havde fået et afbud tilbød jeg at fremholde mit projekt for dem. Det gik rigtig godt skønt jeg var meget nervøs fordi jeg slet ikke havde haft mulighed for at øve på det. Men efter at jeg fremlagde det har jeg fået en utrolig lyst til at til at holde foredrag om det emne. Jeg føler virkelig at det er et budskab som er rigtig godt. Specielt er godt til eleverne i en folkeskole for eksempel hvor dem der ønsker at lære ofte bliver stemplet som nørder og derfor mobbet. Det var i hvert fald tilfældet da jeg gik i skole. Men som sagt vil jeg rigtig gerne ud og begynde at holde foredrag om hvorfor det er "fedt" at lære. Hvorfor det gavner og hvad man kan bruge det til. Mit spørgsmål er så: Hvordan starter man? Hvem henvender man sig til? Er der overhovedet nogen der høre og ikke mindst hyre en.
Alle svar er meget velkomne. Hvis i ønsker at se det oplæg jeg holdte til Pecha Kucha aftenen lægger det på nedenstående link. (Kvaliteten er desværre ikke fantastisk) |
Undskyld alle stavefejlene... Jeg glemte at gå det igennem inden jeg trykkede på "OK"... :)