Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cloud løsning eller egen server?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi står overfor at skulle vælge mellem den helt nye løsning, hvor alt data ligger ude i ciper space, den såkaldte claude løsning, kontra indkøb af egen server.

Vi er på ingen måde IT kyndige, så vi skal have en løsning, hvor alt spiller og, hvor der er størst mulig sikkerhed for, at systemet ikke går ned.

Vi har to forskellige leverandører, og det bliver en af dem der får opgaven!

MEN jeg ville høre om nogen herinde på Amino kan råde os til, hvilken løsning vi skal vælge. Claude eller egen server?

På forhånd tak.

Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det kommer an på flere ting. Er det en webshop? En database? Hvad skal der hostes?
Budget? SaaS? Iaas? PaaS?

De store fordele ved "ægte" cloudløsninger er jo skalerbarheden og du betaler kun for det aktuelle forbrug af ressourcer. 

Nu skriver du at I ikke er IT-kyndige. Har I serviceaftaler? Hvad gør I ved nedbrud?

I jeres tilfælde lyder det bedst at gå efter cloudløsningen, da I ikke skal tænke på selve drift af serveren.

Mvh
Pixel IT 

Fra Næstved
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:52

Hej,

Ud fra den begrænset information du giver, vil jeg anbefale en Cloud løsning. Hvis du kan fortælle lidt mere om hvad det er i skal bruge kan jeg komme med et mere kvalificeret svar.

Mvh
Martin Hannemann
Klodu 

Fra Borre
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Gundersen IT Skrevet kl. 11:02

Jeg tilslutter mig Pixel IT og Klodu, og vil også anbefale dig at vælge cloud løsningen.

En cloud løsning er billigere for dig i faste udgifter end din egen server, og administrationen vil også være lettere.

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 47
Fra  Meteko Skrevet kl. 11:04

Hej,

bn@sundtrivsel.dk:

Vi er på ingen måde IT kyndige, så vi skal have en løsning, hvor alt spiller og, hvor der er størst mulig sikkerhed for, at systemet ikke går ned.

Uanset om noget ligger i "skyen" eller på egen server, afhænger din data sikkerhed (tæt på :P) 100% af, hvilke dele som kører på serveren (services og systemer) og om de kan påvirke hinanden på en negativ måde. Kort sagt, den "fysiske" placering af jeres data, er ikke det som bestemmer om jeres systemer går ned

Med de informationer du har givet, virker det til at i ikke drager store fordele af om jeres data ligger i en sky eller en server i kælderen. Så det i måske i stedet skal fokusere på, er hvilken aftale i laver med jeres leverandører om services & SLA (Service Level Agreement) på de services der skal køre - og så lade jeres leverandør komme med oplægget til løsningen.

Mvh.

Søren

Tilmeldt 8. Jul 10
Skrevet kl. 11:07

Vi skal blot bruge det til at opbevare dokumenter, outlook, kalender m.m ikke nogen tunge filer.

Tilmeldt 8. Jul 10
Skrevet kl. 11:12

Hej Rene

Mange tak for dit svar.

Tilmeldt 8. Jul 10
Skrevet kl. 11:14

Hej Søren

Tak for dit input. Vi vil kikke mere grundigt på serviceaftalen, som vi indgår med leverandøtren.

Bende

Tilmeldt 8. Jul 10
Skrevet kl. 11:16

Hej Klodu

Vi skal bruge det til opbevaring af dokumenter, mails, kalender etc. ikke tunge dokumenter.

Bende

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 11:39

Jeg ville nok gå efter en cloud løsning. (dog hvis outlook/exchange skal ligge der også kan det nok være en fordel at kigge på en beregning på hvad de forskellige ting koster. Hvis exchange serveren fx begynder at arbejde rigtigt meget så vil prisen på en cloud server også stige.)
Og som de andre siger. Service Aftalen (Også kendt som SLA - Service Level Agreement)

Få styr på den, for den afgør hvor hurtigt leverandøren er forpligtet til at gå i gang med fejlretning. Samt evt. bod hvis de ikke levere oppetid. 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)