Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cloud løsning eller egen server?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 168
Fra  Secrethost.dk Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For mig lyder som en hosted exchange løsning med adgang til fælles dokument mappe på x antal GB, kalender, adresseliste mv.

Sådan en løsning vil kunne klare dit problem !

Som jeg ser det!

Med venlig hilsen

Brian Nielsen

SecretHost

Fra Risskov
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:41

Hej Bende

Det kommer alt sammen an på behovet. Der er flere mulige senarier. Så jo mere specifik med hvad det er man gerne vil opnå jo mere kvalificeret bud kan der kommer. Der findes et hav af forskellige løsninger.

1. Komplet hosting. Alle brugere logger op mod et miljø ude i byen, alle dokumenter, programmer osv håndteres af denne leverandør. Dette involvere som oftest en fast pris pr. bruger pr. måned. Kan varriere alt efter hvor meget eller hvor lidt man skal have med.

2. Cloudbased løsning, hvor det ligger ude i byen et sted. Som oftest er der ikke de store muligheder for at "skrædder sy" den løsning, altså man får hvad der er oplyst og nix mere.

3. Egen server, du skriver i ikke er IT kyndige, så vil jeg næste sige denne løsning er GAME OVER. I skal således betale jer fra den bliver sat op, og hvis der er problemer med den skal i have fat i hjælp. Dette kræver en rigtig god serviceaftale.

4. Housing af server. Altså i betaler for at serveren står ude i byen, men står selv for installationen på den. Dette betyder housing partneren står for strøm, køl, sikkerhed. I står for alt på serveren eller betaler nogen andre for det.

Også findes der et hav af af-arter.

Ved løsning 1, 2 og 3 er alt inkluderet, backup af filer så intet går tabt. Nød generator hvis strømmen går. Hævet gulv hvis der kommer oversvømmelse osv osv.. alle forholdsregler bliver taget for det ikke skal gå galt, og hvis det går galt kan tingene genskabes.

Jeg vil tro det bedste du kan gøre at at få en "hosting" udbyder til at lave et uforpligtende tilbud på at få klarlagt hvad det er i søger samt om de er en mulighed. Nogen tager penge for en foranalyse andre gør ikke. Hvis du har noget mere konkret kan du sende det i en PM til mig, så skal jeg gøre mit bedste for at vejlede.

/Mads

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 16:56

Jeg lytter lige med så vores webshop der sælger festkjoler kan få den rigtige løsning.

Fra Risskov
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:01

Hej TimP

Du skal også være velkommen til at specificere lidt mere hvad jeres ønsker er, hvad i har i dag, og hvad løsningen skal ende med. Så vil jeg forsøge at give mit bud på hvad du søger.

Skriv gerne en pm, regner med at hænge på amino det meste af aftenen.

/Mads

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 17:10

Har i overvejet den nye Office 365 løsning? Der får i Outlook, Excel, Word og de øvrige velkendte Office programmer, samtidig med at i har mulighed for både at gemme dokumenter (og dele mellem hinanden), altsammen i skyen. I kan iøvrigt logge ind på det fra hvilken som helst computer med netadgang.

Det er en god løsning, hvis i vil have det du nævner samlet på et sted og såfremt det ikke er de helt store mængder data der skal gemmes.

Tjek det ud her: http://www.microsoft.com/da-dk/office365/online-software.aspx?CR_CC=200039417

Fra København
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:35

Overvej Microsoft Online's BPOS. Det er hosted Exchange, Hosted Sharepoint og fuld support m.v. for 66,- / bruger pr. md. Yderst formuftigt og uden behov for yderligere driftsaftale. Der medfølger i øvrigt 25Gb storage pr. bruger på Exchange'n

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)