Hej For mig lyder som en hosted exchange løsning med adgang til fælles dokument mappe på x antal GB, kalender, adresseliste mv. Sådan en løsning vil kunne klare dit problem ! Som jeg ser det!
Med venlig hilsen Brian Nielsen SecretHost
|
Hej Bende
Det kommer alt sammen an på behovet. Der er flere mulige senarier. Så jo mere specifik med hvad det er man gerne vil opnå jo mere kvalificeret bud kan der kommer. Der findes et hav af forskellige løsninger.
1. Komplet hosting. Alle brugere logger op mod et miljø ude i byen, alle dokumenter, programmer osv håndteres af denne leverandør. Dette involvere som oftest en fast pris pr. bruger pr. måned. Kan varriere alt efter hvor meget eller hvor lidt man skal have med.
2. Cloudbased løsning, hvor det ligger ude i byen et sted. Som oftest er der ikke de store muligheder for at "skrædder sy" den løsning, altså man får hvad der er oplyst og nix mere.
3. Egen server, du skriver i ikke er IT kyndige, så vil jeg næste sige denne løsning er GAME OVER. I skal således betale jer fra den bliver sat op, og hvis der er problemer med den skal i have fat i hjælp. Dette kræver en rigtig god serviceaftale.
4. Housing af server. Altså i betaler for at serveren står ude i byen, men står selv for installationen på den. Dette betyder housing partneren står for strøm, køl, sikkerhed. I står for alt på serveren eller betaler nogen andre for det.
Også findes der et hav af af-arter.
Ved løsning 1, 2 og 3 er alt inkluderet, backup af filer så intet går tabt. Nød generator hvis strømmen går. Hævet gulv hvis der kommer oversvømmelse osv osv.. alle forholdsregler bliver taget for det ikke skal gå galt, og hvis det går galt kan tingene genskabes.
Jeg vil tro det bedste du kan gøre at at få en "hosting" udbyder til at lave et uforpligtende tilbud på at få klarlagt hvad det er i søger samt om de er en mulighed. Nogen tager penge for en foranalyse andre gør ikke. Hvis du har noget mere konkret kan du sende det i en PM til mig, så skal jeg gøre mit bedste for at vejlede.
/Mads