Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig og supplerende dagpenge

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er lige ved at afslutte min barsel og har længe gået og tænkt på at slå mig ned som selvstændig. Ved I om det er muligt at få supplerende dagpenge i opstartsfasen?

Tak for hjælpen!

vh

Mai

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 19:20

Hej.

Jeg har selv for nylig kontaktet min a-kasse, for at finde ud af om jeg kunne få understøttelse, hvis jeg en dag blev fyret fra mit job. Jeg driver en webshop ved siden af mit almindelige arbejde, så det ville være dumt at betale til sin a-kasse, hvis jeg ikke kunne få glæde af den.

De fortalte mig at det kunne jeg sagtens, dog ville jeg kunne kun få understøttelse i ca. 77 uger, tror jeg nok det var.

Derudover skal dit selvstændige erhverv være noget der kan laves "uden for almindelig" arbejdstid. Dvs. enten om aftenen, tidligt morgen eller weekend. I dag timerne, skal du kunne skrive ansøgninger, søge job osv for at være berettiget til at få penge.

Jeg håber det gav mening ^^

Med venlig hilsen
martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:58

Uha - du kan nok få forskellige svar fra forskellige a-kasser - men generelt. Supplerende dagpenge - eller dagpenge som selvstændigt er MEGET vanskeligt at opnå. Dagpenge er - som det hedder - ikke iværksætterhjælp.

Den med at man er til rådighed om dagen kan gå i kort tid, men f.eks hvis du har CVR som selvstændig - kan du slå tanken ud af hovedet - så måske - men det er meget vanskeligt mildest talt - du må absolut ikke annoncere eller arbejde noget som helst under dagen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)