Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor skal det være så svært

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lige fået mit første nederlag. Der kommer sikkert flere. Men der gjorde sgu lidt ondt når banken siger de ikke tror på min forretning. Jeg havde ansøgt om en kassekredit på kr. 275000 men det ville de ikke gå med til. Over halvdelen af pengene skulle gå til varelager, inventar og depositum på lokale. Men de synes det var for mange penge at låne ud.
Jeg havde afleveret likviditetsbudget, driftsbudget, startbudget og forretningsplan.

Men så må man jo videre med hatten, og se om der er en anden bank der finder min ide interessant.

Beklager det sure opstød, men havde brug for luft :)
Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 16:49

Ja eller starte med mindre?

På den måde behøver du ikke give op :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 16:58

Hej Nette

Op med humøret! Føler med dig, for når man har en kanon idé, så synes man bare det er er underligt hvis andre ikke også synes den er kanon. Men lad dig ikke slå ud af det.

Prøv som der blev skrevet evt. med noget mindre, mindre varelager. Normalt hjælper det også i disse vanskelige bank-tider selv at have noget på bankkontoen, når man beder om kassekredit eller lån, så man ikke bare kommer med en tom privat bankkonto og beder om en kassekredit eller et lån. Det kan selvfølgelig også være, at du har haft det.

Nu kender jeg selvfølgelig ikke din situation, men eller sørg for at få sparet op ved ekstra arbejde så du ikke har brug for så høj en kassekredit.

Susan :o)

Tilmeldt 7. Apr 11
Skrevet kl. 17:01
Det har jeg regnet på. Hvis jeg skal fylde en butik op og samtidig have til inventar og depositum. Så kan det ikke gøres for meget mindre. Havde tænkt mig at starte webshop op samtidig med fysisk butik.
Tilmeldt 7. Apr 11
Skrevet kl. 17:04
Men giver ikke op. Vi har også penge på kontoen men desværre også et huslån der ikke er friværdi i.
:)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 17:10

Nettes:
Jeg har lige fået mit første nederlag. Der kommer sikkert flere. Men der gjorde sgu lidt ondt når banken siger de ikke tror på min forretning. Jeg havde ansøgt om en kassekredit på kr. 275000 men det ville de ikke gå med til. Over halvdelen af pengene skulle gå til varelager, inventar og depositum på lokale. Men de synes det var for mange penge at låne ud.
Jeg havde afleveret likviditetsbudget, driftsbudget, startbudget og forretningsplan.

Men så må man jo videre med hatten, og se om der er en anden bank der finder min ide interessant.

Beklager det sure opstød, men havde brug for luft :)

Hej Nettes

Sure opstød er der vel ingen af...bare triste udmeldinger.

Hvis det var let, så havde alle nok gjort det. Og sådan er det jo i bund og grund med alting. Forhåbentlig lader du ikke bankens beslutning trykke dig ned.

Man kan håbe regeringen får fingrene ud af starthullerne og får styr på de iværksætterlån, som man har vedtaget i EU (der stod noget om det på nettet i sidste uge, mener jeg det var).

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad der er fremvist til banken, men de er nok forsigtige i øjeblikket, pga. så stort et antal firmaer der må lukke og slukke.

Håber en anden bank kan lide din hat :-)

Mvh. Martin

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:32

Hej Nette

Lige et klap på skulderen! Det er nemligt højst sandsynligt ikke din ide, banken har sagt nej til, men den sikkerhed du kan stille. Hvis I havde haft friværdi i jeres hus, så havde de højst sandsynligt syntes at det var en glimrende ide.

Så op med hovedet! Prøv nogle flere banker, eller overvej at prøve at tjene pengene selv (Det er klart sundest)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)