Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oscommerce

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg leger med tanken om at starte egen butik hvor til der skal tilknyttes en webshop. Jeg er nået så langt til at jeg vil bruge oscommerce. Her i første omgang er planen dog at lege lidt med programmet på egen server, men hvor utroligt det end lyder så har jeg svært ved at finde en ordentlig manuel til programmet. Derfor vil jeg jeg høre om der er nogen herinde (måske skal jeg faktisk finde et andet forum) der kan fortælle mig lidt om hvilket system sådan en server bør have. Jeg har fundet frem til at Apache åbenbart er ganske normalt at bruge, men kræver dette et styre system ala Windows eller Linux?

På forhånd tak for svaret?

Mvh Simon Lauritsen.

Fra Højby
Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 14:44

må jeg spørge dig, fordi det overrasker mig, at du vælger OScommerce, et gammelt program. Du skriver ikke om dine behov og hvad du vil bruge det til (vigtige parametre). Hvilke andre programmer har du testet?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:53

oscommerce er et Open Soruce webshop system, der til er der kun den manuel du kan finde på deres hjemmeside, hvor god den er skal jeg ikke udtale mig om da jeg ikke selv kender til den.

Men oscommerce er udviklet i PHP og køres bedst på en Linux/Unix server hvor Apache er installeret. det kan godt ladesig gøre at få det til at fungere på en Windows server men jeg vil klart anbefalde Linux server når der er tale om et PHP system.

Hvis du ikke selv er spicelt kendt i hverken server miljøet eller i udviklings miljøet kan det godt gå hen og bliver en meget sjov oplevelse for dig på den negative måde. har udviklet i utrolig mange år efterhåden og har bevist valgt ikke at benytte oscommerce, hvis du skal køre en Open Soruce platform fordi den er gratis er det ganske okay, bare have i bag hovedet at ingen laver noget at kan tjene på det, så hvis du ringer til virksomheder som har med oscommerce at gøre eks. koster det penge at få hjælp typisk, derfor vil jeg nok vælge ikke at benytte oscommerce.

Hvis du vil have en gratis webshop, så er der andre alternativer som eks. Magento, der skulle vist være nogle her inde der kan hjælpe dig den vej, men nok ikke gratis, kan ikke lige helt huske hvad andre webshops der findes inden for Open Soruce, men er der formenligt andre der lige kan tippe om evt.

Hvis du ikke selv er så god til det grafiske,  udviklings delen og bare vil have det til at fungere fra dag et, så er det nået min virksomhed helt klart kan hjælpe dig med.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jan 11
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 14:57

Hej Simon,

Du kan evt overveje Magento, som er et meget bedre system, vi startede selv for nogle år siden med oscommerce, men er gået over til magento som er det du skal vælge for et fremtidssikkert system.

Mvh

Dannie Peters

www.eshopz.dk

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 14:59

OsCommerce er et ganske fint valg. Læg den evt. hos Unoeuro.com her kan du med en bronze suite sagtens køre en osCommerce. Jeg har selv sat flere osCommerce shops op hos Unoeuro.

Jimmy

Fra Viborg
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:13
www.opencart.com - klart bedste open source shop, efter min mening.
Fra Højby
Tilmeldt 27. Dec 10
Skrevet kl. 15:18

"Alt er relativt" sagde den kloge Einstein. Jeg har brug for et køretøj, men hvis jeg skal transportere 8 køleskabe, så er det en slags bil, skal jeg køre hurtigt, så er det en anden slags bil. Der er tre milliarder tråde om måneden, hvor der skydes i øst og vest med forslag. Jeg er også ret vild med Opencart efter 4 ugers undersøgelser, men kun fordi det er det mest brugervenlige til begyndere, som jeg til dato har testet. Se mere her om min test af Magento, ZenCart, Opencart og andre.

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 15:20

Hej Simon

Den måde du spørger på lyder ikke som om du har arbejdet med webudvikling før. Er det tilfældet? For så kan det godt blive en noget krydret affære at skulle til at lege med et webshop-system lokalt. Ellers har jeg her lidt råd til dig.

Du skriver du vil sætte en server op til at prøve at lege med systemet før du skal bruge det for alvor. Hvis det kun er til dig selv, til test så ville jeg installere en lokal webserver på din computer og bruge den. Hvis du kører Windows findes der en pakke der hedder WAMP som installerer Apache, MySQL og PHP på din windows-maskine og giver dig en nem måde at overskue opsætningen af serveren. Det gjorde jeg da jeg startede med at programmere PHP for 6 år siden, og det fungerer ganske udmærket som test-miljø til at blive fortrolig med webudvikling og forskellige systemer.

Til sidst, vil jeg som flere andre også nævner, spørge hvorfor dit valg er faldet på OsCommerce? Magento er programmeringsmæssigt lidt stort at arbejde med, men er et fleksibelt og stærkt system med en virksomhed bag der udvikler systemet hele tiden. Det er som OsCommerce også open source og gratis i deres Community Edition, som har langt de fleste funktioner en almindelig webshop har brug for. Og skulle der mangle funktionalitet findes der mange både gratis og betalingsudvidelser til systemet der nemt kan installeres.

Full-service webburea: WebPilots.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:48

Hej.

Tak for de forskellige inputs. Jeg har nu fået lidt at
overveje angående valg af system. Grunden til at jeg overvejer OsCommerce
skyldes meste, at det er mit indtryk at det var ret udbredt og nemmest at
arbejde i. Jeg har også set lidt på Magento, men mit indtryk var umiddelbart at
det var et dyrt program at bruge.

I første omgang handler det dog mest om at jeg vil have
muligheden for at teste forskellige systemer, inden der skal tages et valg.
Hertil lyder det interessant med WAMP, det vil jeg lige bruge lidt tid på, og
forsøge mig med de forskellige systemer.

Mange tak for svarene.

Hilsen Simon Laurtisen

Fra Højby
Tilmeldt 27. Dec 10
Skrevet kl. 17:29

hvis du havde skrevet med det samme, at du ville teste, så havde jeg skrevet: tag til Meebox eller andet webhotel, hvor du kan installere software med 1-click installation. Det tager ca. 2 min. at installere et program. Meebox tilbyder ca. 12 ecommerce programmer

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)