Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken markesføring skal jeg vælge?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 14
Fra  Fresh by Nature - Sund hud med rene produkter. Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ny her på Amino, og har brug for lidt vejledning til hvordan jeg bedst muligt vælger den rigtige markedsføring.

Jeg fremstiller naturlige hudplejeprodukter uden kemiske/syntetiske stoffer, uden parabener og uden farvestoffer men med dejlig duft af æteriske olier, til alle typer kvinder. Jeg har fået lavet nogle fantastiske opskrifter i England på 14 forskellige produkter såsom ansigtscremer, bodylotion og ansigtsmasker. som jeg skal fremstille og sælge fra en webshop.

Jeg har har 10.000 kr for at få designet en hjemmeside www.freshbynature.dk hvor jeg stadig mangler at indsætte nogle beskrivelser af produkter og sætte nye billeder ind (som jeg skal have taget af en prof. fotograf, der er måske nogle her på amino som kan anbefale en). Der var en del mere som jeg selv skulle lave, som jeg ikke var klar over, så det tager noget længer tid end beregnet at få den færdig.

Men det her med markedsføring er et stort emne og jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge?

SEO

SEM

Facebook

Annocering i magasiner, aviser eller nettet

Budgettet er ikke så stort og jeg har fuldtids arbejde ved siden af så ike så meget tid heller.

Er der nogen der kan hjælpe?

Tak på forhånd.

Dorte

Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 137
Fra  Contimist Skrevet kl. 12:53

Hej Dorte

Du har allerede selv fat i nogle af de rigtige ting.

SEO
Selvfølgelig. Det kan være et stort arbejde, men en hurtigt gennemgang af dit site afslører nogle lavt hængende frugter. Tag denne side som eksempel:

http://www.freshbynature.dk/10-skin-.html

• Filnavnet "10-skin-.html" er ikke sigende for produktet - det bør det være
  • Overskriften "Facial Creme Intensive Collagen Boost" skærer mig også i øjnene. Tænk over, om det virkelig er det, dine kunder vil søge/google på? Overskriften skal også være sigende.
  • Overskriften bør placeres i et <h1>-tag i HTML-koden i stedet for <h2>.
  • I afsnittet "Mere info" kan du med fordel da lægge en <h2> overskrift ind, som kan minde om - men ikke være den samme - som din <h1> overskrift 
  • Alle filnavnene på billederne, bør også være sigende for produktet
SEM og Facebook
Jeg vil sige ja til begge dele. Du kan sætte max-budget begge steder.
MEN: Sørg for at have tracking (fx med Google Analytics) på dit website med opsætning af konverteringsmål og anvend da de indbyggede kampagnesporings-funktioner. Ellers finder du ikke ud af, hvilke annoncer, der virker bedst.
Håber det hjælper :-)
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 12:56

Hahaha.. Velkommen til internethandlens forunderlige verden..;-) Men ja - det kræver en del mere end de fleste forestiller sig..;-)

Og det første år må du ikke forvente det store af din shop.. Men ingen kan vel drive onlinehandel uden at i hvertfald forholde sig til SEO og SEM (det er vel i princippet næsten det samme) - Og før du markedsfører dig yderligere, så vil mit råd være at du forholder dig til det, om du selv vil søtte dig ind i det, eller have nogen til det.. Det er rigtigt vigtigt at det bliver gjort rigtigt, og du finder din plads i bla. google, - gør du det selv er det jo "gratis" trafik hvor du kun betaler med din egen indsats, og masser af knofedt..

Når det så spiller kan du begynde at eksperimentere med facebook, adwords o.s.v. - jeg har desuden primært den holdning af markedsføring af en online butik, foregår online - altså på nettet, det er lidt andre mekanismer der træder ind når man går offline med sin markedsføring, og kræver oftest en fhv, stor investering hvis man vil nå bredt ud.. Man kan selvfølgelig eksperimentere med nogle pressemeddeleser m.v., hvis man virkelig har et produkt der er nyskabende eller en nyskabende tilgang til de produkter man nu har...

Blot er par af mine tanker omk. det - håber det kan bruges...:)

rigtig meget held og lykke med din shop;-)

vh/ Ulrik

Fra Glostrup
Tilmeldt 24. May 11
Fra  Fresh by Nature - Sund hud med rene produkter. Skrevet kl. 13:57

Hej Phillip,

Tak for dit svar, jer er klar over at billeder og tekst ikke passer sammen, det er kun prøve billeder, og det lyder som du mener at titlerne skal være kortere og lettere, og det har du helt ret i.

jeg ved ikke hvad du mener med h1 og h2 tag i HTML-koden men det kan være at jeg kan læse mig til det når jeg skal redigere næste gang.

Tak for hjælpen.

Hilsen Dorte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:02

Hej Dorte

Dorte Olesen:
jeg ved ikke hvad du mener med h1 og h2 tag i HTML-koden

Jeg er selv ny her og vil prøve om jeg kan forklare det udfra en der lige har fået kendskab til det Cool

Men H1 og H2 osv. er formatteringen evt. ligesom hvis du tager denne boks hvor du skriver beskeder, der står HTML"afsnit" øverst til højre. 

Det øverste og dette er skrevet med HTML "AFSNIT" formattering, den fede ovenfor er skrevet med H2 (overskrift 2)

Ved ikke om det gav nogen som helst mening Skype-Wink

Men H for headline Skype-Wink

Mvh. Lisbeth

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:47

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Rødovre
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 55
Fra  Beruf Skrevet kl. 01:39

Hej Dorte

Et virkeligt stærkt og billigt værktøj til markedsføring og kundefastholdelse er nyhedsbreve. Folk der tilmelder sig beder bogstaveligt talt om at få tilsendt din markedsføring.

En ting som jeg specifikt godt kan lide ved nyhedsbreve, er at man kan bruge så lidt eller meget tid på dem som man ønsker.

Det er nemt og hurtigt at gøre hjemmesiden klar til at tage imod mailadresser fra folk, der er interesserede i ens ydelser - og i ny og næ, når tiden tillader det, udsende et simpelt nyhedsbrev.

ELLER man kan satse stort på det. Implementere og teste tilmeldingsboksen i forskellige sammenhænge og placeringer på hjemmesiden. A/B splitteste forskellige udgaver af nyhedsbrevet for at optimere konverteringen. Opsætte og udsende regelmæssige og segmenterede nyhedsbreve for forskellige emne- og produktkategorier.

Kun fantasien sætter grænser!

Jeg ved ikke om Prestashop-platformen, som din shop ligger på, har et godt nyhedsbrev-modul. Ellers kan f.eks. Mailchimp bruges til formålet. Men sørg for guds skyld for at tilmeldingen virker når siden går live Smile Lige nu giver linket "Nyhedsbrev" på din side en fejl 404.

Held og lykke med shoppen!

VH Andreas

Fra Glostrup
Tilmeldt 24. May 11
Fra  Fresh by Nature - Sund hud med rene produkter. Skrevet kl. 10:08

Hej Andreas.

Mange tak for dit svar. Som du ser har jeg et nyhedsbrev modul på min hjemmeside, ved ikke hvor godt det er, men jeg har da tænkt mig at bruge det.

ja jeg ved godt at siger fejl, det er "vist" fordi det ikke er aktiveret.

Hilsen Dorte

Fra Glostrup
Tilmeldt 24. May 11
Fra  Fresh by Nature - Sund hud med rene produkter. Skrevet kl. 10:09

Hej Mikael

Tak for svaret, god ide at skilte med det ja.

Hilsen Dorte

Fra Glostrup
Tilmeldt 24. May 11
Fra  Fresh by Nature - Sund hud med rene produkter. Skrevet kl. 10:17

Hej Ulrik.

Ja jeg ved, at det at opbygge en velfungerende netbutik, er noget der tager tid og masser af arbejde, og jeg har lavet masser af fejl men det er en læreprocess, og jeg har fundet ud af at der er mange ting som jeg må betale mig fra f.eks. SEO/SEM, fordi jeg har ikke overskud eller tid til at sætte mig ind i det.

Mange tak for dit svar.

Hilsen Dorte 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)