Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

domænenavn, hvad er mine rettigheder og muligheder?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.

Jeg har et lille bitte problem. Det er egentlig mere et spørgsmål.

Jeg ejer webshoppen e-gear, hvor domænet er http://e-gear.dk.
Nu kunne jeg godt tænke mig at have domænet http://egear.dk til at pege på e-gear. problemet er bare at det er optaget.
Men da jeg ikke kunne se at der var noget "indhold" på siden, kontaktede jeg ejeren af domænet for at høre om jeg kunne overtage domænet.

Det ville han ikke gå med til.

Så nu spørger jeg jer:
Kan jeg gøre noget her? eller er det bare ærgeligt.

Mvh
Ragnar 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:22

Det er bare ærgeligt, du skulle have tjekket at domænet var ledigt før du valgte firmanavn. Der er klagemuligheder men højst sandsynligt fører det ikke til andet end balade.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Fra  db web ApS Skrevet kl. 12:27

ærgeligt.

Men sådan er det jo :)
Vil heller ikke benytte en sådan klagemulighed. Det er jo ikke fordi jeg vil stjæle hans domæne.

Det var måske også mere om der var nogen der havde nogle ideer til hvad jeg kunne gøre :)

Fra Søborg
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:31

Hej Ragnar.

Du kan altid se nærmere på denne side http://www.domaeneklager.dk/ hvor du også kan se andre afgørelser som minder om din situation.

MVH Simon Lauritsen

Fra Randers
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 111
Fra  Leasingbiler.dk Skrevet kl. 12:33

Der er mulighed for at du kan få domænet, til en retfærdig pris.

Her menes den pris det har kostet den nuværende ejer at holde domænet kørende, samt en mindre godtgørelse.

Det hedder sig i følge domænenavnsloven anno 2005, at hvis en hjemmeside står tom uden at blive brugt, og har gjort dette i over en længere periode (mener det er et halvt år), så kan en person der gerne vil have dette domæne, overtage domænet til den ovennævnte pris.

Dog skal det kunne dokumenteres at man har relation til domænet, og ligeledes kan den nuværende ejer påvise at han har tænkt sig at bruge domænet inden for en overkommelig tid.

Hvis siden står tom, og har gjort det i et stykke tid, vil det automatisk blive antaget som et "Til salg" domæne.

Så jeg vil bestemt mene der er mulighed for at kunne overtage domænet - til en fair pris!

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 12:34

Hejsa

Prøv at tjekke hvor længe han har haft domænet og den slags ting, jeg kan anbefale dig at kontakte Kristian Holte som også er herinde, han er skrap til den slags.

Jeg mener nu ikke du stjæler noget hvis ejeren ikke bruger det til noget alligevel, så jeg kan ikke se at du gør noget forkert ved at forsøge at få domænet, enten ved retsag eller klage.

Lavede lige et hurtigt tjek for dig, han har kun ejet domænet i knap et år, hvor længe har din shop kørt, det kan du evt. bruge til at få fat i domænet.

Domain:               egear.dk
DNS:                  egear.dk
Registered:           2010-08-21
Expires:              2011-08-31
Registration period:  1 year
VID:                  no
Status:               Active

Best regards

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:35

Jesper Bræmer:

Det hedder sig i følge domænenavnsloven anno 2005, at hvis en hjemmeside står tom uden at blive brugt, og har gjort dette i over en længere periode

Det er noget sludder og vrøvl det der! Domænenavnsloven tager ikke stilling til om du har en hjemmeside eller ej på dit domæne, men udelukkende til om du bruger domænet. Derudover kan du, såfremt du har mere tilknytning til det end den nuværende bruger, under alle omstændigheder køre en sag.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Fra  db web ApS Skrevet kl. 12:42

Jesper Bræmer:

Der er mulighed for at du kan få domænet, til en retfærdig pris.

Her menes den pris det har kostet den nuværende ejer at holde domænet kørende, samt en mindre godtgørelse.

Problemet er bare at jeg har kontaktet ejeren, men han ville ikke af med det. 

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 13:34

Ragnar-Gwyn:

Men da jeg ikke kunne se at der var noget "indhold" på siden, kontaktede jeg ejeren af domænet for at høre om jeg kunne overtage domænet.

Det ville han ikke gå med til.

Så nu spørger jeg jer:
Kan jeg gøre noget her? eller er det bare ærgeligt.

Hvis du ikke vil betale prisen for domænet, er der vel ikke andre muligheder end en domæneklage eller retssag. Jeg kan se at du har haft domænet i godt og vel et halvt år, og at deres registrering er et par måneder ældre end din. Jeg ville ikke bruge min tid og penge på en klage eller retssag, og i stedet for forsøge at give dem et godt tilbud.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Fra  db web ApS Skrevet kl. 14:07

Kjaerbo:
Hvis du ikke vil betale prisen for domænet, er der vel ikke andre muligheder end en domæneklage eller retssag. Jeg kan se at du har haft domænet i godt og vel et halvt år, og at deres registrering er et par måneder ældre end din. Jeg ville ikke bruge min tid og penge på en klage eller retssag, og i stedet for forsøge at give dem et godt tilbud.

Jeg spurgte hvad de ville have for domænet.
Men jeg kan selvfølgelig prøve at give dem en pris :) så kan det jo være de ombestemmer sig.

Hvad ville være en fair pris så? 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)