Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stift af holding med 2 driftselskaber ApS

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg kan ikke finde information vedr. moder med 2 driftselskaber.

Det er korrekt forstået at man med samme kapital kan stifte holding + drift, men kan man også dette med holding + 2 drift?

Håber der er en skarp Amino der har svaret :-)

Http://gozmo.dk - kostumer & kostume tilbehør

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Drift 1 låner kapitalen til moder, som anvender pengene til at stifte drift 2. Det er klart, at egenkapitalen er negativ og at dette vil give en anmærkning i regnskab.

Dbh. Aleksander :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nul..putte....det er ikke lvoligt.

Den er lige til opløsning i EogS..

 

MvH

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du sikker? Vil naturligvis ikke anbefale ulovligheder.

Min begrundelse er, at jeg kender til min. 1 holdingstruktur, som er stiftet efter den opskrift - det praktiske blev foretaget af et revisionsselskab (et et af de 4 globale). Det hører med til historien, at der i banken var opbevaret et privat kautionsbeløb, svarende til det tilbage-lånte beløb. I princippet kunne det være andet end kontanter.

Metoden er mere teknisk end mit forrige svar, men jeg antog, at spørgeren i alle tilfælde vil tage sin revisor med på råd.

Dbh. Aleksander :-)

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror desværre ikke, det kan lade sig gøre at stifte holding + 2 driftselskaber med samme apportindskud.

Dog kan jeg henvise dig til www.kgn.dk - han er meget inde i alt omkring selskabsformationer.

 

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes bestemt ikke, at det er smart at henvise til dubiøse selskabsfabrikanter!

 

MvH

Peter

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Hvorfor mener du, at KGN er en "dubiøs selskabsfabrikant" ?

Fordi han tilbyder produkter som eksempelvis effektive skattely, hvorom man selvfølgelig kan have en moralsk mening - men vel(?) kan have svært ved at anfægte ud fra et pragmatisk perspektiv, så længe de virker efter hensigten... eller?

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt ord igen :)  Personligt tror jeg i øvrigt, at KGN spiller lidt på dét med at være i clinch med systemet og konformiteten. I hvert fald så jeg for år tilbage, at han høstede meget marketingværdi på at have været med i et program om danske skattely (hvor bla. en topchef fra Nordea og manden bag Hotel D'Angletere fik kniven). 

Hehe... Er det så i øvrigt nu, man skal citere Simon Spies, der vist sagde noget i retning af at ”dårlig reklame også er reklame” :-D 

Om den så holder, afhænger vel langt hen ad vejen af den profilering, man har og ønsker at have. Der er næppe tvivl om at megen medieomtale skaber opmærksomhed - en opmærksomhed der for nogen er effektiv markedsføring, mens det for andre kan være ødelæggende. Hvis en restaurant eksempelvis bliver jagtet af medierne for at have rotter eller halvfordærvet mad, så vil det højest tænkeligt nok være meget skidt for forretningen. Hvis en ”dubiøs selskabsfabrikant” bliver jagtet for effektivt at finde huller i lovgivningen og for skide på konformiteten - så kan det (med dette som eksempel) vise sig som meget effektiv markedsføring. 

Som Thomas Rosenstand er inde på i en nylig video her på sitet, så kan 80/20-reglen måske finde sin berettigelse hér også: For selvfølgelig vil der være nogen, der bliver top forargede over indslag, som dét du henviser til - men dem kan han jo ikke sælge noget til alligevel, de var aldrig blevet kunder i hans forretning. Dem der derimod er potentielle kunder for ham, vil til gengæld få inspiration til at gøre brug af hans ydelser. 

For en god ordens skyld må jeg imidlertid hellere lige understrege, at jeg ikke nødvendigvis er enig i alt, hvad den ”dubiøse selskabsfabrikant” foretager sig. Det eneste jeg henviste til, var blot, at han er meget inde i netop de regler, der blev spurgt til - og måske kunne være en effektiv hjælp ifm. rådgivning herom.

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)