Godt ord igen :) Personligt tror jeg i øvrigt, at KGN spiller lidt på dét med at være i clinch med systemet og konformiteten. I hvert fald så jeg for år tilbage, at han høstede meget marketingværdi på at have været med i et program om danske skattely (hvor bla. en topchef fra Nordea og manden bag Hotel D'Angletere fik kniven).
Hehe... Er det så i øvrigt nu, man skal citere Simon Spies, der vist sagde noget i retning af at ”dårlig reklame også er reklame” :-D
Om den så holder, afhænger vel langt hen ad vejen af den profilering, man har og ønsker at have. Der er næppe tvivl om at megen medieomtale skaber opmærksomhed - en opmærksomhed der for nogen er effektiv markedsføring, mens det for andre kan være ødelæggende. Hvis en restaurant eksempelvis bliver jagtet af medierne for at have rotter eller halvfordærvet mad, så vil det højest tænkeligt nok være meget skidt for forretningen. Hvis en ”dubiøs selskabsfabrikant” bliver jagtet for effektivt at finde huller i lovgivningen og for skide på konformiteten - så kan det (med dette som eksempel) vise sig som meget effektiv markedsføring.
Som Thomas Rosenstand er inde på i en nylig video her på sitet, så kan 80/20-reglen måske finde sin berettigelse hér også: For selvfølgelig vil der være nogen, der bliver top forargede over indslag, som dét du henviser til - men dem kan han jo ikke sælge noget til alligevel, de var aldrig blevet kunder i hans forretning. Dem der derimod er potentielle kunder for ham, vil til gengæld få inspiration til at gøre brug af hans ydelser.
For en god ordens skyld må jeg imidlertid hellere lige understrege, at jeg ikke nødvendigvis er enig i alt, hvad den ”dubiøse selskabsfabrikant” foretager sig. Det eneste jeg henviste til, var blot, at han er meget inde i netop de regler, der blev spurgt til - og måske kunne være en effektiv hjælp ifm. rådgivning herom.