Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlænding vil købe mit DK domæne - hvad gør jeg?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer - jeg ved ikke lige hvor jeg ellers skulle spørge om dette:

Jeg er blevet kontaktet af en udlænding (kender ikke nationalitet), som vil købe et af mine .dk domæner. Jeg har sagt, at jeg ikke umiddelbart er interesseret i at sælge, men nu er der kommet et bud som jeg overvejer. Der bliver budt i € og min første tanke er, hvordan undgår jeg at blive snydt :o)

Jeg har gjort køber opmærksom på, at det ville være meget billigere at registrere sammen domæne - blot med .as eller .nu som begge er ledige.

Hvilken slags overførsel sikrer mig mod at en betaling kan trækkes tilbage, når jeg har overført domænet?

På forhånd tak.

MVH

Thomas

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 11:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Snyderne plejer at blive skræmt væk når jeg beder om en 'bank to bank-transfer'. 

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 18. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 11:22

personligt ville jeg kontakte min bank. De bör om nogen kunne give dig det bedste råd.

Koster jo ikke noget at spörge Smile eller ville ikke undre mig hvis danske banker også gebyr for det nu?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:23

Enten som Mads skriver, via bankkonto, eller også kan det ske via PayPal, men er nok også midt bedste bud for at blive snydt er jo aldrig fun!

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 11:26

Hej Thomas

Du skal bruge de er nok en af de mest sikre og populære til den slags og der er du sikret mod at pengene trækkes tilbage:

https://www.escrow.com/index.asp

Best regards

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 11:56

Ellers få pengene overført via fx Western Union. Her hæver du pengene kontant, og det er ikke muligt for afsender at trække pengene retur.

Den metode har jeg selv benyttet ved flere lejligheder hvor jeg har været nervøs for at blive snydt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24

Tak for jeres svar. Jeg nu accepteret tilbuddet mod bank to bank eller Western Union, så må vi se om det var ment seriøst :-)

MVH

Thomas

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:30

western union har de ikke været i medierne som et firma snydere brugte ?

Mikkel

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 13:36

Det er effektivt for snydere den anden vej (hvis det er sælgeren der ønsker at snyde), da det som sagt ikke er muligt at trække pengene tilbage når først de er overført.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:11

Kim Boldig:

Du skal bruge de er nok en af de mest sikre og populære til den slags og der er du sikret mod at pengene trækkes tilbage:

https://www.escrow.com/index.asp

Hej Kim

Køber har nu foreslået Escrow som betalingsformidler, og efter at have læst lidt på deres hjemmeside, så forstår jeg det sådan, at køber kan trække betalingen tilbage, hvis han hævder ikke at have modtaget domænenavnet. Er dette ikke korrekt? Hvordan verificerer Escrow at køber har modtaget domænet? Det er vel kun ved at spørge køber?

Køber vil helst ikke bruge bank to bank eller Western Union af samme grund som jeg ikke vil overføre et domæne, før jeg har fået betaling for det :-)

Bortset fra det, så ser Escrow ganske fint ud.

MVH

Thomas

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)