Hej Aminoer - jeg ved ikke lige hvor jeg ellers skulle spørge om dette:
Jeg er blevet kontaktet af en udlænding (kender ikke nationalitet), som vil købe et af mine .dk domæner. Jeg har sagt, at jeg ikke umiddelbart er interesseret i at sælge, men nu er der kommet et bud som jeg overvejer. Der bliver budt i € og min første tanke er, hvordan undgår jeg at blive snydt :o)
Jeg har gjort køber opmærksom på, at det ville være meget billigere at registrere sammen domæne - blot med .as eller .nu som begge er ledige.
Hvilken slags overførsel sikrer mig mod at en betaling kan trækkes tilbage, når jeg har overført domænet?
Det er effektivt for snydere den anden vej (hvis det er sælgeren der ønsker at snyde), da det som sagt ikke er muligt at trække pengene tilbage når først de er overført.
Køber har nu foreslået Escrow som betalingsformidler, og efter at have læst lidt på deres hjemmeside, så forstår jeg det sådan, at køber kan trække betalingen tilbage, hvis han hævder ikke at have modtaget domænenavnet. Er dette ikke korrekt? Hvordan verificerer Escrow at køber har modtaget domænet? Det er vel kun ved at spørge køber?
Køber vil helst ikke bruge bank to bank eller Western Union af samme grund som jeg ikke vil overføre et domæne, før jeg har fået betaling for det :-)