Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fritlægning af billeder

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg kunne godt tænke mig at høre om der var nogen der ville fritlægge nogle billeder for mig. Jeg forestiller mig du er studerende eller en ung dreng/pige som har for meget fritid og gerne ville tjene nogle penge hjemme foran computeren.

Jeg ønsker ikke tilbud fra etablerede firmaer eller outsourcing til østen. Det behøver ikke være højtuddannet folk der gør det her, når først man er inde i processen er det ikke svært at have med at gøre, du skal bare være rutineret bruger af photoshop og have prøvet at fritlægge billeder før.

Det drejer sig om alt imellem 500 og 3000 billeder. Lige nu sidder vi selv med det men jeg kunne godt tænke mig det gik lidt hurtigere så derfor er jeg ude og se efter en ekstra hånd.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 09:07

Jeg skal bare lige hvorfor du ikke ønsker outsourcing? Det er den slags arbejde du får udført for $15-$20 i timen, hvis ikke billigere, og de arbejder både længere og hurtigere end danskere, når det kommer til den slags arbejde. Er det fordi de er svære at finde? I det tilfælde kunne elance.com være stedet for dig.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Skrevet kl. 09:14

Hej Joachim, jeg har for noget tid siden snakket lidt med en om outsourcing og han kom med en pris på ca. 40kr. pr. billede og det er langt mere end vi selv kan lave det til så det er slet ikke så billigt

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 09:20

Hej jens

Jeg er lidt nysgerrig ang. hvorfor du ikke ønsker etableret firmaer, til at byde på denne opgave, eller at outsource denne opgave? Og spørger da det måske kan hjælpe ”os” til at markedsføre os bedre, hvis der er noget misforstået, i den måde vi indtil nu markedsfører os på, ”os” skal ses som, alle os med dansk ledet outsourcingfirma.

Er vældig interesseret i hvorfor du ikke ønsker at outsource denne opgave. Da det kan give mig oplysninger i, måske at markedsfører mig anderledes

Fra Holstebro
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jens

Jeg kan tilbyde at lave det til kr. 8 pr. billede, måske endda billigere hvis jeg lige må se hvilke billeder det drejer sig om. 

Vi laver ca. 1.000 billeder om dagen for nogle af danmarks førende webshops og mærker.

Upload af billeder på vores hjemmeside er ikke helt klar endnu, men du kan kontakte mig på mail.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:23

Joachim: Er enig med dig lidt hen af vejen, de er billigere men hurtigere? det er jeg ikke enig med dig i, har selv en bekendt i Indien som jeg har lært at kende igennem et outsorucing firma, de bruger ca. samme tid som andre der er i branchen og har styr på det de laver, men forskellen er bare timelønnen.

Dog er det heller ikke altid de lige forstår det man mener, så ikke alt er godt at oursoruce, men i dette tilfælde vil jeg holde med dig i at det skal man ikke side og lave selv.

derfor er det måske muligt at se på denne side her http://www.clippingimages.com/page/view/rates hvor frit lægning starter fra 0.50$ pr. billede.

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 09:37

Hej

Hvis du betaler 40 kr. pr. billede, vil jeg sige dine billeder må være meget komplekse, ellers vil et billede koste omkring 6. kr. eller op til 12 kr., det er nok standard i dag.

Et stort men er altså, at et billede der er fritlagt med ikke reg. Software ikke er smart at have på nettet, da det kan spores meget let, med lidt software, igen vil jeg gøre opmærksom på, at undersøge om dem som fritlægger billeder også har reg lovlig software, for det vil da være ærgerligt, at komme til at betale en jetjager hvis man kun går efter den billigste pris.

Nu da du selv spørger efter studerende, tror jeg ikke du lige har tænkt på den information som gemmes i et billeder, hvis du bruger Adobe programmer, så jeg ville da fortrække et ”ren” firma frem for at spare et par kroner pr. billede og jeg er ikke sikker på en studerende kan leverer billigere end outsourcingfirmaer priser ??

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Skrevet kl. 09:43

Juul - Det kunne også godt være et media bureau der lavede dette men der er det ofte en uddannet grafiker eller lign. der sidder og laver det og det synes jeg er at bruge nogle gode og kreative folk til et simpelt arbejde, lidt som at bede en tømrer om nedrivningsarbejde.

Bare lige for at præcisere, det er fritlægning, justereing af hvidbalance og cropning

Mvh. Jens

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Skrevet kl. 09:46

Hej igen Juul

Jeg var ikke klar over der ligger informationer gemt i et billede, så der har du selvfølgelig en pointe.

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 10:03

Hej Jens

Fritlægninger er mange ting, nogle billeder skal man bruge flere metoder til før de er færdige og de koster selvfølgelig mere, mens andre er lige til, derfor kan en pris godt varierer pr. billede.

Vi giver altid det tilbud, at en kunde kan sende 4 forskellige billeder og de vil så blive behandlet helt gratis og leveres med en beskrivelse af, hvad der er fortaget og hvilken kategori billederne prismæssig vil lige i.

Min erfaring er, at den pris vi tager 6.00 kr.  for en simpel fritlægning holder til de fleste billeder der skal bruge til web. Der kan så være noget med smykker, hår og uld osv. som tager lidt længer tid og de vil typisk så koste mellem 8 – 20 kr.

Tror alle Crop'er gratis da det er en simpel procedure i forbindelse med fritlægning, men at udfører billedebehandling i samme arbejdsgang, tror jeg de fleste tager sig betalt for. Der kan selvfølgelig laves individuelt aftaler pr. gang.

Det som jeg synes er mest vigtig er at billederne bliver behandlet ”lovligt”, da det vil være meget dumt at gøre gode billeder ubrugelige efterfølgende.

Derfor spurgte jeg om hvorfor du ikke ønskede at outsource, for jeg høre tit at vores kunder faktisk har dårlige oplevelser med nogle af disse firmaer, da det viser sig at deres software ikke er ”den rigtige”, derfor vil jeg se om det er et område vi måske skal gøre mere ud af at fortælle om, nemlig at vi bruger reg, software og derved kan billederne bruges uden problemer efterfølgende.

Jeg vil da ikke nævne steder, men tror de fleste nok selv kan regner ud hvor der er problemer med lovligheden af softwarebrug i forbindelse med frilægning og andet billedebehandling og dermed også risiko for at billederne efterfølgende ikke kan bruge ”lovligt”

Det er desværre et overset problem, men jeg kan kun sige, at et billede der er behandlet med Adobe programmer automatisk vil blive reg med et user ID og software ID, og derved er let at spores igen.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)