Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. sammenligning af priser - EDBpriser.dk

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 8. May 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de fine svar. De var alle rigtig gode og hjælpsomme. 

@Kristian Konradsen: 

Tak for henvisningen, jeg vil lige tage kontakt til ham Casper fra loos internet. Smile

Aminoer i er værdsat! 

- Philip

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:21

Det Kristian tænker på er nok parfume priser, som er koblet på de sider der sælger parfume & har et affiliate program. Vi har selv oprettet produktdatabasen med pt. 1618 produkter... den ender nok på +2500. Vi er først ved at være en så stor spiller nu, så vi kan 'gennemtvinge' de tilkoblede webshops i at selv at opdatere deres vare mod vores database. Priserne bliver hentet automatisk via et script der er udviklet til formålet.

Der er meget arbejde i at udvikle siden - men det virkelige arbejder ligge i de data der skal ind. Selvom du har lavet et pisse fedt system, så får du ikke særlig mange webshop ejere til at ligge en masse timer i produktindtastning, med risiko at de ikke får noget ud af det. Nu har vi en dokumenteret omsætning, har rimeligt med besøgende, og fornuftige placeringer i søgemaskinerne.

Når webshop ejerne søger på parfume, og støder på os, før deres egen shop, så er de selv indstillet på at komme med på siden. Sådan var der ikke i starten :-), hvor det var en forholdvis ukendt side.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 15:54

Mikkel Mikjær Christensen:

tony:

Så hvis jeg har en blog fx og opretter et indlæg hvor jeg skriver at sutsko i lyserød lige nu kan købes hos jysk for 99 kr, så har jeg brudt copyright loven?

Hvis teksten er kopieret fra Jysk's hjemmeside, ja!
Men hvis du selv fortolker den, dvs. gengiver den med egne ord er der ingen problemer. Jeg ville i situationen selv antage at det var okay at kopiere produktets navn, modelnummer og pris ... men under ingen omstændigheder varetekst og billede ... mén det er bestemt ikke noget jeg tør rådgive om :)

Jep, jeg er med på at varebeskrivelser osv. ikke må kopieres, da det netop er det - en beskrivelse, som kan variere fra skribent til skribent. Mit spørgsmål var, hvis jeg skriver at lyserøde sutsko i Jysk koster 99,- i denne uge, om det så er brud på copyright loven? Det er ingen fortolkning eller egne ord, da hverken titlen eller prisen er oppe til fortolkning. Det er kolde facts.

Jeg spørger fordi du skriver at uden eksplicit tilladelse til, bl.a., at hente priser, så er det ulovligt. Er det noget du ved, eller gætter du dig til det?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:10

Tony, det jeg forholder mig til at copyright lovgivningen og den gælder selvfølgelig også her. Hvorvidt dit overordetligt tænkte eksempel er over stregen eller ej må du få en jurist eller advokat til at vurdere for dig.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:11

Copyright lovgivningen, eller opretshavslovgivningen som det hedder på dansk.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 18:03

Mikkel Mikjær Christensen: Jeg ved godt hvad du forholder dig til, men på den måde du svarer kan jeg fornemme at kommentaren på førnævnte tænkte eksempel er noget du gætter dig til. Helt fair, jeg er heller ikke jurist.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:08

My intend was never to conclude nor guess anything, only to raise concerns. If i wasn't clear enough about that i apologize. 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)