Hej Mads,
Siden du vil lave sådan en hjemmeside går jeg ud fra du selv har prøvet det, og er helt inde i reglerne. Kunne du måske ikke også hjælpe mere praktisk med teleopkald - måske taget lidt penge for at hente biler for folk, eller være en slags forhandlerparter, der tager med i praksis. Du kunne få betaling for sponsorere, reklamer osv. - men hvad med at udvide det:
- Forhandlerpartner - tage med som støtte og til at klare handlen i praksis for køber.
- Forarbejde - tag betaling for at klare det hele!
- Bilimportkonsulent - tag ud og hold "foredrag" eller andet omkring det. En aften hvor typisk mænd kan komme og få en snak og høre et oplæg om det.
- Klare det indledende med at finde biler til folk som ikke selv kan klare det på diverse tyske sider, eller som ikke ved hvad de skal gå efter osv.
Der har været flere websites med præcise forklaringer på hvordan det blev gjort. Og jeg forstår bl.a. ikke hvorfor Tkrath lukkede ned (var skiftet branche da det skete).
Hele opsætningen ovenover HAR været på markedet flere gange, masser af firmaer har lavet denne slags i årevis. Nogle går ind og forhandler på kundens vegne så prisen presses ned og betalingen for hele arbejdet er en del af "denne rabat".
Flybilletter, benzin osv. er blevet dyrere, hvordan vil du tjekke op på bilerne, når en "fejlfri" bil i Tyskland ikke er det samme som herhjemme? En bil til 300.000 i DK koster måske 100.000 i Tyskland, her er det ikke altid at de ligner et suttet bolche. Har man plan b klar? Vil forhandlerne reservere bilen til dig? Eller kræves der noget for at reservere?
Der er mange faldgrupper i forbindelse med import, så du skal også sikre dig at du har en viden der kan bruges som forhandlerpartner? Hvor mange år har du f.eks. arbejdet med biler eller bilmekanik?
Problemet for mange har været at de kun har været sikret en begrænset besparelse, og pludselig vil de ikke bare nøjes med at spare 20.000 og få en hulens masse udstyr.
/M