Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på ny idé - Bilimport oversigt

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om at du allerede er godt igang.. jeg siger bare - go for it!

Og held og lykke med projektet.

Mvh Tobias.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 08:00

Det lyder som en god idé at samle en masse viden ét sted. Jeg ved ikke hvad dine ambitioner for websitet er, men det lyder umiddelbart for mig som om at du er oppe imod bilbasen.dk, autoscout24.de og mobile.de som må siges at være nogle store spillere på markedet.

De tilbyder allesammen en god oversigt over de biler man har mulighed for at købe sig - og import er ikke ret svært, det er bare at få udfyldt nogle dokumenter i DK når bilen lander her :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53

Tak for det Tobias!  

Hej Jesper

Hvis det var så let at gå til, hvorfor er der så ikke flere der gør det? Jeg vil ikke kun snakke om at importere fra tyskland af, men komme ind på nogle andre markeder. Og jo det er stort når man står her og snakker om det man gerne vil og man har allerede nogle konkurrenter på marked, men sådan vil det altid være, og jeg er sikker på det her nok skal komme igennem! 

De bedste hilsner

Mads

Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 11:02

Hej Mads

Jeg synes som udgangspunkt også din idé er god - hvis du bruger en masse krudt på at levere gode informationer til de besøgende, skal der nok være grundlag for en indtjening på websitet.

Grunden til at der ikke er flere som importerer fra udlandet tror jeg ikke skyldes uvidenhed omkring reglerne og hvordan det gøres i praksis. Jeg tror der er tale om en sprogbarriere og mangel på viden omkring bilerne. De fleste mennesker i Danmark er meget opmærksomme når der handles brugte biler - og hvad så når det foregår på f.eks. tysk? Der står de fleste danskere helt klart af, da der ikke er mange som snakker ordentlig tysk.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:07

Lige præcis!!!!!
Det som du siger der, er jo et kæmpe problem i Danmark. Vi snakker bare om det for at snakke, men der bliver sku aldrig rigtig gjordt noget, selvom det er pengene værd. Det element du snakker om der vil være en af mine core elementer, da jeg mener det kunne ramme en meget større målgruppe, end dem der allerede har handlet med biler i udlandet.

De bedste hilsner

Mads 

Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 11:19

Du kan klæde folk godt på hjemmefra med en masse gode informationer, men der vil jo alligevel være problemer i selve forhandlings situationen når de skal ned og hente den pågældende bil? :-)

Eller hvordan har du planer om at komme udover dette problem?

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:36

Hej Mads,

Lyder som et vildt godt projekt - hvis du altså kan formå at samle det hele et sted, lave det super simpelt og skrive artikler HELT nede på jorden, ellers tror jeg ikke folk forstår det... ellers er det bare en overflødig hjemmeside. VMAX har skrevet lidt om det, men det synes jeg ikke helt jeg forstod så meget af. Det vigtigste er helt klart at få budskabet ud, og en guide til hvordan man gør det, sådan helt basis-niveau alle kan være med på.

Siden du vil lave sådan en hjemmeside går jeg ud fra du selv har prøvet det, og er helt inde i reglerne. Kunne du måske ikke også hjælpe mere praktisk med teleopkald - måske taget lidt penge for at hente biler for folk, eller være en slags forhandlerparter, der tager med i praksis. Du kunne få betaling for sponsorere, reklamer osv. - men hvad med at udvide det:

• Forhandlerpartner - tage med som støtte og til at klare handlen i praksis for køber.
  • Forarbejde - tag betaling for at klare det hele!
  • Bilimportkonsulent - tag ud og hold "foredrag" eller andet omkring det. En aften hvor typisk mænd kan komme og få en snak og høre et oplæg om det.
  • Klare det indledende med at finde biler til folk som ikke selv kan klare det på diverse tyske sider, eller som ikke ved hvad de skal gå efter osv.

Jeg tror der er god potentiale for indtjening, og ikke mindst bare en velkørende og velbesøgt hjemmeside. Du må meget gerne gøre os opmærksomme på når siden er færdig.

Mvh. Mads Hansen 

Mvh. Mads Hansen
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:33

Som du siger så vil jeg klæde folk på hjemmefra, og derved tilbyde en ydelse, hvor jeg kan tage med dem ned, eller jeg faktisk gøre hele arbejdet for dem. Jeg ved der er virksomheder der allerede lever af det. Det er selvfølgelig et projekt som vil starte stille og rolig, og derved vokse sig op. Derfor kan jeg ikke i givende situation sige hvordan jeg vil kunne leve af at drive dette projekt.

Hej Mads

Tak for dine fine ord og råd. Jeg vil selvfølgelig vende tilbage når projektet er igang! 

dbh 

Mads

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 15:40

Mads Hansen:

Hej Mads,

Siden du vil lave sådan en hjemmeside går jeg ud fra du selv har prøvet det, og er helt inde i reglerne. Kunne du måske ikke også hjælpe mere praktisk med teleopkald - måske taget lidt penge for at hente biler for folk, eller være en slags forhandlerparter, der tager med i praksis. Du kunne få betaling for sponsorere, reklamer osv. - men hvad med at udvide det:

• Forhandlerpartner - tage med som støtte og til at klare handlen i praksis for køber.
  • Forarbejde - tag betaling for at klare det hele!
  • Bilimportkonsulent - tag ud og hold "foredrag" eller andet omkring det. En aften hvor typisk mænd kan komme og få en snak og høre et oplæg om det.
  • Klare det indledende med at finde biler til folk som ikke selv kan klare det på diverse tyske sider, eller som ikke ved hvad de skal gå efter osv.

Der har været flere websites med præcise forklaringer på hvordan det blev gjort. Og jeg forstår bl.a. ikke hvorfor Tkrath lukkede ned (var skiftet branche da det skete).

Hele opsætningen ovenover HAR været på markedet flere gange, masser af firmaer har lavet denne slags i årevis. Nogle går ind og forhandler på kundens vegne så prisen presses ned og betalingen for hele arbejdet er en del af "denne rabat".

Flybilletter, benzin osv. er blevet dyrere, hvordan vil du tjekke op på bilerne, når en "fejlfri" bil i Tyskland ikke er det samme som herhjemme? En bil til 300.000 i DK koster måske 100.000 i Tyskland, her er det ikke altid at de ligner et suttet bolche. Har man plan b klar? Vil forhandlerne reservere bilen til dig? Eller kræves der noget for at reservere?

Der er mange faldgrupper i forbindelse med import, så du skal også sikre dig at du har en viden der kan bruges som forhandlerpartner? Hvor mange år har du f.eks. arbejdet med biler eller bilmekanik?

Problemet for mange har været at de kun har været sikret en begrænset besparelse, og pludselig vil de ikke bare nøjes med at spare 20.000 og få en hulens masse udstyr.

/M

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 15:50

Selvfølgelig er der masser der gør det og har gjort det i lang tid. Problemet er bare at det typisk er skrevet så indviklet at ganske alm. fornuftige mennesker simpelthen ikke forstår det. Det er typisk den fejl at man ved en masse om det, og skriver på livet løs, og tænker at det er sgu da meget godt... problemet er at man er inde i det, og så forstår man det jo meget nemt - men dem der rent faktisk skal sætte sig ind i det og læse det fatter bjælde, mister overblikket og får ikke pointerne med. 

Det skal laves som en baby-guide. Helt nede på jorden. Ikke noget fint og fornemt sprog "alm. mennesker" ikke kan forstå, fordi det skal virke "prof" og virke til at have styr på det. Så er det noget smartere med simpelt sprog folk faktisk forstår, så budskabet ikke går tabt.

Det skal selvfølgelig være organiseret. Gør sit forarbejde og få kontakt med en partner dernede (gerne dansk), som kan sige god for bilerne og tjekke dem inden man tager turen.

Mvh. Mads Hansen

Mvh. Mads Hansen
Side 2 ud af 2 (20 indlæg)