Hvad gør man i "udkantsdanmark" - når man er driftig og samtidig gerne vil hæve standarden og hive flere turister til området? Man finder en halv million, en rendegraver og glemmer alt om at man bor i udkantsdanmark - og så går man igang med at bygge den flotteste fodboldgolf-bane.
FREDERIKSHAVN: Mogens Brag (V) er formand for kultur- og fritidsudvalget i Frederikshavn Kommune.
Han er også en mand, der tror på, at det kan lykkes at lave ambitiøse projekter i en udkantskommune. Derfor er han i gang med at opføre en fodboldgolfbane på sin grund ved Sørå i den sydlige del af kommunen. Et projekt, han selv bærer den økonomiske risiko for.
- Jeg tror på, vi har et attraktivt produkt i den her kommune. Derfor tror jeg også, at det kan lade sig gøre at lave sådan et projekt på så øde et sted, siger han.
En stor del af det produkt udgøres af de mange satsninger på kulturområdet, der er fundet sted siden værftslukningerne i 1998.
- Vi ville gerne være værtsby i stedet for værftsby, siger Mogens Brag.
Spændende projekt! Det er godt at se at der er ildsjæle i udkants Danmark. Jeg synes ellers det er et meget negativt omdømme, det er blevet fremstillet i pressen.
Ved du hvorfor han valgte Fodbold-golf? Jeg var ikke engang klar over at det eksisterede. Er det virkeligt et hit i Jylland pt. eller er det mere en trend han prøver at skabe.
Hvis jeg nogensinde feriere på de kanter, vil jeg da overveje at kigge forbi.
Spændende projekt! Det er godt at se at der er ildsjæle i udkants Danmark. Jeg synes ellers det er et meget negativt omdømme, det er blevet fremstillet i pressen.
Ved du hvorfor han valgte Fodbold-golf? Jeg var ikke engang klar over at det eksisterede. Er det virkeligt et hit i Jylland pt. eller er det mere en trend han prøver at skabe.
Hvis jeg nogensinde feriere på de kanter, vil jeg da overveje at kigge forbi.
Ja fodboldgolf er meget populært her i det mørke Jylland . For en gangs skyld, har vi sku noget nyt her i Jylland inden det er på sjælland. Synes ellers altid at alt starter på Sjælland også senere kommer til Jylland
Fodboldgolf-baner popper op som paddehat "herovre" - Mogens har søgt inspiration i en meget populær bane lige nord for Aalborg - i forvejen er her to andre - så derfor er hans målsætning at skabe en flottere og mere spændende bane - hvor natur og miljø får en væsentlig plads - således at området hvor banen anlægges osse kan bruges i andre sammenhænge / eller sammenhængende med andet type arrangement.
Vi må eksportere nogle baner til det langsomme Sjælland ;-)
Lasse
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic