Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Farsø Sparekasse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke klar over om denne er nævnt andre steder, men jeg syntes den er så god at den kommer igen.

Farsø Sparekasse (syd-vest for Aalborg) kører lige kampagne hvor de "udlodder" 100.000 til gode idéer (iværksættere).
Jeg mødte dem tilfældigvis på iværksættermessen i Aalborg, og gik dem lidt på klingen for at høre HVAD der skulle til (regnskaber osv).
Jeg er selv involveret i et meget stort projekt som rådgiver, og her skal vi på sigt bruge 20-25 mio, men har brug for penge til at lave proof-of-concept ol.

Jeg snakkede med Hans Jensen, og han fortalte at de søger GODE idéer - og hvis deres penge skal bruges som start-kapital til noget større, er det fint nok. Det er ikke penge til damefrisøre og lign. men til store projekter som på sigt kan give penge i større målestok.
Han slog netop på de gode idéer - hvilket vi alle herinde har nok af.

Han fortalte desuden om en gut fra København, der efter 8 afslag i staden, faldte over Farsø Sparekasse (måske herindefra ???). Det Hans lagde vægt på var den commitment som fyren kom med. Han accepterede ikke 8 afslag, han tog helt til Farsø, han havde ingen stor studie gæld, havde en god uddannelse, så det var da bare at komme igang.....
Den indstilling har jeg aldrig hørt tidligere hos en bankmand!

Pengene er således heller ikke begrænset til Farsø by eller område.

Se mere på www.sparfar.dk

Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
   Overvågning og diagnosticering af server og flaskehalse
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 14:21

Det må jeg sige. Sådanne risikovillige banker burde der være flere af. 100.000 kr. er jo peanuts i det store billede for dem.

"Vi låner dig op til 100.000 kroner som startkapital - uden personlig hæftelse. Det betyder at skulle det, mod forventning, gå galt, er vi villige til at slå en streg over gælden.

Det betyder samtidigt at vi i Sparekassen har stor interesse i at din virksomhed bliver en succes."

Thumbs up til dem!

Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 15:14
Hehe, det er da herligt at høre
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)