Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla, swf-header stjæler fokus fra dropdown-menu - hjælp!!!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et træls problem med en click-open menu

http://colinco.icode.dk (ingen link, da jeg ikke ønsker at siden indexeres på den adresse)

Når man trykker på konsulentarbejde

kommer der en ny side, hvor der er en vertikal-menu i venstre side, med noget click-open submenuer tilknyttet.

Men disse click-open virker først, når swf'en er færdig med at gennemløbe sin movie,

det er ret irriterende - 

Jeg har søgt og søgt på nettet, men intet at det jeg har fundet har kunne løse problemet,

Er der nogen der er stødt på det problem, og har du en magisk løsning, så er der helt sikkert StarStarStarStarStar

og en aftenbøn på vej...

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 01:34

det virker fint her hos mig, jeg kan sagtens bruge dropdownmenuen mens flashen kører sin animation. Hvilken browser og hvilken version bruger du? (her Google Chrome).

Fra Froðba, Færøerne
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 180
Fra  Polarskelti Skrevet kl. 03:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er rimelig sikker på at jeg ved hvad der kan være i vejen :-)

Som jeg forstår det, så kan du ikke trykke på linket "konsulentarbejde" førend swf'en er kørt færdig? Jeg kan forestille mig at det skyldes at du skal have rettet dit Z-index i din CSS styling. 

Hvis ikke det giver nogen mening - så send mig en mail på info@skipper.fo - og jeg skal se om jeg kan hjælpe dig.

Med venlig hilsen

Thomas Skipper

www.iwant.dk

Hvad sker der mon på Polarskelti.com? 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:02

CMS:

det virker fint her hos mig, jeg kan sagtens bruge dropdownmenuen mens flashen kører sin animation. Hvilken browser og hvilken version bruger du? (her Google Chrome).

Det er lidt svært at forklare - åbenbart:

Jeg bruger også Chrome..

Det er ikke topmenuen der er et problem, men den side menu der kommer frem, når man er på en af undersiderne.

Sidemenuen har i nogle tilfælde subitems som bliver foldet ud ved klik.

En sådan findes f.eks.:

konsulentarbejde

i venstre menu er der så subitem ved Lederudvikling

Den kan jeg ikke åbne før swf'en er færdig med at gennemløbe movieclip.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:03

Thomas Skipper:

Jeg er rimelig sikker på at jeg ved hvad der kan være i vejen :-)

Som jeg forstår det, så kan du ikke trykke på linket "konsulentarbejde" førend swf'en er kørt færdig? Jeg kan forestille mig at det skyldes at du skal have rettet dit Z-index i din CSS styling. 

Hvis ikke det giver nogen mening - så send mig en mail på info@skipper.fo - og jeg skal se om jeg kan hjælpe dig.

Med venlig hilsen

Thomas Skipper

www.iwant.dk

Ja det kunne godt være Z-index - det vil jeg lige kigge igennem, om det kan løse problemet.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:19

z-index har så ikke hjulpet noget at ændre på Hmm

Det er rimelig irriterende - jeg begynder så småt at ændre min opfattelse af Flash, fra fantastisk til middelmådigt.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 15:33

Måske du istedet skulle overveje om det første punkt overhovedet skal være "click-able". Alle usability undersøgelser peger på at ved dropdownmenu's som du har her, forstår størstedelen ikke at øverste niveau også er muligt at klikke på, når der kommer underniveauer frem ved mouseover.

Alternativt kan man lave ekstra visuelle indikatorer for at der kan klikkes på øversite niveaupunkt, men som udgangspunkt i at du også har problemer med det, kunne løsning være at helt undlade klik på øverste niveau, og istedet have indholdet/sidelinket blandt undermenupunkterne.

En anden metode for at undgå dette problem kan være at lægge din flash top i en iframe, således at den loades i et vindue/frame for sig selv. Rent visuelt vil det ikke gøre nogen forskel, og det er sådan set også teknisk forsvarligt.

Fra Froðba, Færøerne
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 180
Fra  Polarskelti Skrevet kl. 15:43

Ah - nu kan jeg se dit problem.

Hvis jeg klikker på en af undermenuerne, så den viser sine undermenuer (sub/sub) - så sker der ikke noget før flash'en er kørt færdig.

Ja, det er et rimelig mærkværkdigt problem. Den menu du har kørende ude i venstre side som du kan klikke på, og så se en submenu ud for det - er det noget javascript?

Har du prøvet med en anden template for at se om det er samme problem?

Alternativt er helt at droppe den flash, og i stedet bruge noget jquery slideshow i toppen i stedet.

Mvh

Thomas

Hvad sker der mon på Polarskelti.com? 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 16:21

Thomas Skipper:

Ah - nu kan jeg se dit problem.

Hvis jeg klikker på en af undermenuerne, så den viser sine undermenuer (sub/sub) - så sker der ikke noget før flash'en er kørt færdig.

Ja, det er et rimelig mærkværkdigt problem. Den menu du har kørende ude i venstre side som du kan klikke på, og så se en submenu ud for det - er det noget javascript?

Har du prøvet med en anden template for at se om det er samme problem?

Alternativt er helt at droppe den flash, og i stedet bruge noget jquery slideshow i toppen i stedet.

Mvh

Thomas

Der er desværre ikke mulighed for at ændre noget designmæssigt, da det er et kundekrav at der er denne flash i toppen.

Men man kunne jo prøve med at lægge toppen i en iframe.

Ja sidemenuen bliver genereret af javascript - jeg mener faktisk at der benyttes Jquery til at opnå effekten.

Nå men jeg tror vi "lever" med problemet indtil videre.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 16:24

CMS:

Måske du istedet skulle overveje om det første punkt overhovedet skal være "click-able". Alle usability undersøgelser peger på at ved dropdownmenu's som du har her, forstår størstedelen ikke at øverste niveau også er muligt at klikke på, når der kommer underniveauer frem ved mouseover.

Ja du har ret, jeg tænker selv sådan.

Men det er en grafiker-kunde som VIL have det sådan....

CMS:

Alternativt kan man lave ekstra visuelle indikatorer for at der kan klikkes på øversite niveaupunkt, men som udgangspunkt i at du også har problemer med det, kunne løsning være at helt undlade klik på øverste niveau, og istedet have indholdet/sidelinket blandt undermenupunkterne.

Nu er det slet ikke top-menuen der giver problemer, så den lader jeg bare være som den er

CMS:

En anden metode for at undgå dette problem kan være at lægge din flash top i en iframe, således at den loades i et vindue/frame for sig selv. Rent visuelt vil det ikke gøre nogen forskel, og det er sådan set også teknisk forsvarligt.

Det er en mulighed jeg vil afprøve. Tak for den!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)