Hejsa Jeg har kapacitet til at bogføre m.v. for 5-10 nye kunder, men jeg mangler nogle ideer til hvordan jeg bedst (og billigst) når ud til potentielle kunder. Jeg har annonce på Google Adwords og det giver også rigtig mange visninger og en del klik, men ikke rigtig så mange henvendelser Er der nogle der nogle ideer til hvad jeg kan gøre (med et begrænset budget) Lone |
Ideer til hvordan jeg skaffer nye kunder søges
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
du kan eksempelvis udforme en A4-side ''reklame''/direct mail på dit brevpapir og fremsende med alm. post - omkostningen er begrænset til ca kr 5 per reklame/brev og du bestemmer jo selv målgreuppe og hvor mange du vil sende. Effektivt og enkelt, hvis man undgår at lege for meget ''Jørgen Clevin'' :-) Jeg kan iøvrigt godt lide hjemmesiden - den er enkel og informativ - det synes jeg er pænest. Mvh |
|
Men at deltage og hjælpe folk i de forums hvor du har kompetance, tror jeg også vil hjælep dig på vej ret hurtigt. Se f.eks. antallet af anonyme krystere der hver dag læser hvad vi skriver, der er nok også et par kunder blandt dem :) Så placer et link til din hjemmeside i din signatur, så når du kommer med svar på folks bogføringsspørgsmål - så kan de finde dit site og afgive en ordre ;) |
Min erfaring er, at henvender du dig til SMV, er det en god ting, hvis det er tydeligt, at du også er et lille firma. Det viser, at du er i øjenhøjde med kunderne. Brug "jeg" i stedet for "vi", og brug et billede af dig selv. Giv også gerne et par eksempler på kunder, der har haft gavn af dine ydelser. Det personlige kan også komme frem ved at du kalder din mail-adresse lone@ osv. i stedet for det mere anonyme info (selvfølgelig skal du så også bruge dit navn i snailmail-adressen). Når du laver adWords reklamer, så er det vigtigt, at der er sammenhæng mellem de ord, kunden har søgt på, de ord, som annoncen har vist, og de informationer, som er på den side, kunden kommer til efter at have klikket på annoncen. med venlig hilsen Kristian |
Som enkeltmandsvirksomhed/kunsulent er det vigtigste, at have et godt netværk, fordi man er utrolig afhængig af troværdighed, referencer og andres anbefalinger. Pris er sekundært. Jeg bruger ikke annoncer nogen steder, det er spild af penge, synes jeg. Både Google, Krak og De Gule Sider. Så hellere give mine kunder en ordenligt julegave, så de husker mig! Jeg vil anbefale, at du møder så mange mennesker, som muligt. I iværksætternetværk, blandt venner, hos andre kollegaer eller i tværgående netværk, som en banal badmintonforening. Du skal ALDRIG føle dig for god til at stikke folk et visitkort i næven. Fortæl åben om, hvad du laver, uden at være irriterende. Også din familie, de er også en del af dit netværk. Alle skal vide, hvad du laver, så de pludselig en dag ringer, når du mindst venter det. Få dine kunder til at linke til dig og omvendt. Det kommer jo også på Google. Og lad dine nuværende kunder være dine ambassadører. De skal vide, at du altid er klar på mere arbejde. Vær åben, glad og kom gerne med "gode historier" fra din hverdag. Det eneste folk i sidste ende alligevel husker, er din væremåde og så at "du laver vist noget med noget bogføring?" Det er min salgsstrategi og den virker - især på lang sigt. :-) Held og lykke. Sander Jensen |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)