Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To interne links til samme side - er det et problem?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Lige et par spørgsmål som måske er i den mere simple ende for nogle herinde:

Hvis jeg ønsker at linke internt fra en side der skal opsnappe trafik i søgemaskinerne, gør det så skade, at den linker to gange? Bare for en god ordens skyld, så gør jeg det ikke af seo-årsager; det er ganske enkelt fordi jeg gerne vil have både en knap og et tekst link i de tekster der er tale om. Det er ikke alle tekster det vil være sådan, men skader det også (hvis det altså skader) at gøre det en enkelt eller få gange?

Derudover har jeg et lille spørgsmål til bounce rates som der har været en del snak om på det seneste; hvilke kriterier gør sig gældende for et bounce? Er det ikke længere et bounce hvis der scrolles på siden, eller hvis den besøgende er der længe nok før han 'bouncer off' igen?

Er det desuden fair at antage, at når der refereres til, at en høj bounce rate skader dit site - så gælder det også tid på sitet pr besøg og antal besøgte sider pr besøg?

På forhånd tak for hjælpen

// Andreas

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 16:06

Hej Andreas

Jeg vil altid anbefale dig at du kun opretter et internt link til samme underside fra hver URL (og her tæller menuer, sidebar og andre elementer der er ens på flere sider ikke med). Svaret på dit spørgsmål kommer helt an på hvad du mener med ordet "skader".

Set i forhold til, at du kun at oprette et enkelt internt link, så vil du ikke få det maksimale ud af at oprette flere links. Hvis værditabet her "tæller med" som noget der skader, må svaret være ja. Går du eksempelvis fra at linke en enkelt gang på alle dine undersider med interne links, til at linke flere, vil du kunne opleve en negativ effekt. Der er dog en række ting der spiller ind ift. om, og i hvor høj grad at du mister værdi ved at linke flere gange. Eksempelvis er der forskel på om din tekst fylder 50 ord, eller om den fylder 751 ord. Andre ting som om det er den samme ankertekst, samt om det er et billede eller tekstlink spiller også en rolle.

Når det er sagt, er lidt intern linkjuice altid bedre end slet intet - så frem for at helt at undgå at linke internt, vil det være en fordel at linke 2 gange.

Og så til nogle af dine afsluttende spørgsmål. Google kigger både på tiden som de besøgende er på din underside, på dit website, samt hvor mange undersider som de vælger at klikke sig rundt på. Google kigger også på om de besøgende forlader din hjemmeside af en naturlig vej (eksempelvis via et link på din hjemmeside), eller om de klikker "tilbage" for at vælge et bedre søgeresultat.

/ Emil

Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:37

Hej Emil

Tusind tak for dit svar!

Med 'skader' mener jeg, hvorvidt Google ser det som et forsøg på at skabe højere værdi for den side der linkes til - jeg ville gerne kunne linke til en specifik tekst fra en (eller flere) specifik tekst med både link og knap/billede af bruger-hensyn. Men jeg kan forstå på dig, at det er en god ide at være forsigtig med 'den slags'. 

En anden ting i dit svar som jeg studsede over (ofte leder et spørgsmål jo til det næste):

"Google kigger også på om de besøgende forlader din hjemmeside af en naturlig vej (eksempelvis via et link på din hjemmeside), eller om de klikker "tilbage" for at vælge et bedre søgeresultat."

Et af mine 'store problemer' (jeg ved det kan lyde underligt) har været, at vores sider rent faktisk konverterede for godt - dvs. at den besøgende for hurtigt klikkede på C2A og dermed forlod siden (åbner i nyt vindue) - men det mener du således ikke er en reel problemstilling? Det ville altid virke naturligt for mig, at sende folk til en ekstern side i et nyt vindue - men med din bemærkning her, kommer jeg til at tænke på hvorvidt Google læser det forskelligt når man linker eksternt i et nyt eller i samme vindue.

Vurderer du, at hvis en besøgende klikker et sted på en hjemmeside (også selvom det er på et aff. link der åbnes i et nyt vindue) aldrig vil kunne blive læst som et bounce?

Jeg takker atter for, at du har taget dig tid til at svare på mine spørgsmål...

// Andreas

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)