Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - indbrud i bil

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Kristian.

Sådan som du udlægger det til at starte med, så er der tale om simpelt tyveri, hvilket de fleste forsikringsselskaber ikke dækker.

Du spørger så til, hvordan det skal skrives, så du alligevel får forsikringspenge.

Såvidt jeg kan se, kan du kun få udbetalt erstatning ved at skrive at døren er opbrudt eller sideruden er knust. Og så hedder det assurancesvig, da det jo ikke er tilfældet.

Der findes ingen termer eller formuleringer, som kan give dig erstatning for simpelt tyveri med mindre dit forsikringsselskab dækker tyveri fra uaflåst personbil.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:40
Dato: 13-03-2007 12:35:57
Forfatter: Running Rhino
Fair nok, og ''tak'' for dit input!
Jeg er ikke uenig i at man ikke må snyde, men synes måske du overdramatiserer det hele lidt.
Lad os dreje den derher til at du ikke behøver at bruge mere af din tid på at svine mig til, men kan få solgt nogle x og y´er istedet.
Ha en god dag

Nu kan man heldigvis ikke selv bestemme hvem der deltager i de tråde man opretter på amino, og på sådan et kontroversielt indlæg som du skrev her, må du forvente at få noget modgang, det er ikke normalt forbrydelser folk hjælper hinanden med herinde, men iværksætteri og andre fornuftige ting. (Du er jo udemærket klar over at du forsøger at snyde dit forsikringsselskab)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:20
Point taken!
Det var ikke min mening at få det til at lyde som om jeg ville have hjælp til en "forbrydelse", jeg var nok egentlig bare primært pisseærgerlig over at folk åbner min bil og stjæler mine ting. Om bilen så er åben eller ej, gør ingen forskel, det er pisse surt!
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 14:25
Start med at meld det til politiet, så for god ordensskyld bør du også melde det til forsikringen - det kan jo være at de er venlige og dækker (med mindre du har Tryg), det var jeg ude fra da min old gamle skærm døde uden grund - så fik jeg en ny et par dage senere, uden at skulle dokumentere noget som helst :)

Men ja, det er sgu surt når den slags sker :|

Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:35
Det må vist også blive enden på det!
Det kunne jo være at de var flinke......
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:19
  Uanset hvad, så er det bare pisseærgeligt....

Men her er lidt ekstra at tænke over - det er ihvertfald noget som har fået nogle tanker i gang i mit eget hoved:

Min bil er dejligt udstyret og har bl.a. en smart feature hvor alarmen/låsesystemet kan styre ruderne. Fidusen er, at jeg kan gå fra bilen og lade ruderne stå åbne. Men så snart bilen låser og alarmen slår til, så glider ruderne i - med mindre jeg holder en knap nede og derved med vilje beder om at ruderne bliver i deres nuværende position.

Det er jo smart nok (dovenskaben længe leve), men det er også ensbetydende med at en stor del af elektronikken i bilen er aktiv selvom tændingen er slået fra og kortet er taget ud (bilen har ikke nøgle, men et chipkort).

En dag i februar kørte jeg hjem i bilen og lagde mærke til at et eller andet klikkede et eller andet sted i bilen. Det var kun når jeg accellererede og det lød som et relæ af en art. Men jeg kunne ikke finde ud af hvad det var. Da jeg holdt ved en udkørslesbom og skulle have ruden ned, så viste det sig at det var noget elektronik som styrede ruderne, som der var gået kuk i. Ruden kom ned men i underlige ryk imens relæet klikkede løs. Efterfølgende kunne jeg så godt lukke ruden igen og relæet holdt op med at klikke. Jeg kom hjem, parkerede bilen, steg ud af den og låste den. Alarmen slog til og bilen gav sin sædvanlige "klonk"-agtige lyd og slukkede lyset - ligesom den altid gør og gør gøre.

Næste morgen kom jeg ned til bilen og så kunne konstatere at den havde levet sit eget liv i løbet af natten. Den havde sørme været så flink at rulle ruden ned - og selvfølgelig lige den nat hvor det havde regnet. Der var gudskelov ikke stjålet noget fra bilen, men det var en tur med våd rø.... til værkstedet, hvor de fixede en eller anden software-bug i bilen.

Siden da har jeg været totalt paranoid når jeg går fra bilen. Jeg skal altid lige vende mig om og checke om den står og griner af mig med åbne ruder. Lige sådan en sag tror jeg nemlig også forsikringsselskabet og jeg kunne få en masse sjov ud af .

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)