Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor klog er Google?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Sidder og roder med Dublicate Content tekster på mit site.

Ved der ikke er et konkret svar på dette, men udfra jeres erfaring:

Kan man ved at rette 2-4 ord i hver sætning ifht. tekst på anden side, kan Google taksere det som DC?

Det er ikke "stjålne" tekster, men med tilladelse taget fra producentens produktbeskrivelser.

Går kommaer, bindestreger, mellemrum m.m. også ind under "afvigelser"?

På forhånd tak.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:31

Jeg siger normalt at en ændring på 50-60 % er det der skal til for at det ikke ses som DC. Altså må kun 40% ligne de andre. Det har virket for mig.

Om de spørgsmål du sætter op, er meget relativt, fx kommer det jo an på længden af de sætninger :)

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 11:44

Hej,

Tak for svaret.

Hvis din teori holder vil jeg jo bare mene, at en "tilfædig" tekst om samme emne, vil komme i farezonen for DC, hvis 40-50 % af ordene er de samme.

Smile

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:00
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det vil den også, der er nu ikke så meget teori i det, men det du skal se på er ikke kun den enkelte tekst, men al tekst som er på den enkelte side. header, footer, sidebars, menuer etc. Alt sammen danner billedet for hvad den pågældende side omhandler.

Hvis du fx tog og kopierede din hjemmeside over på et andet domæne, og så kun ændrede nogle få ord hist og pist i teksten, så der fx kun er 20-30%, vil du opleve at den side med tiden vil blive anset som værende DC, eller måske bliver det den side du kopierede fra som vil blive ramt af DC.

forskellighedsprocenten vil jo være noget større på en anden hjemmeside som ikke har de samme menupunkter, samme headertekster, samme foooter etc.

Men generelt kan det ikke anbefales at du bare tager en tekst du har fået stukket i hånden eller som findes på andre sider, og laver en smule om i det. Skriv selv dine tekster uanset om det nu også kræver noget mere af dig, eller du måske skal betale dig fra det. Det kan langt bedre betale sig.

At have en hjemmeside er ikke bare lige, og det er ikke noget man skal tro er bare lige. For det er det ikke hvis man vil have succes med den.

Til sidst, de ting jeg siger har jeg testet, så der er som sagt ikke rigtig noget teori i det, det er sådan udfaldet af de tests jeg har lavet er endt ud.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Skrevet kl. 12:07

Kim:

Tak for et super svar.

Jeg har ikke noget imod at bruge tiden og gøre det ordentligt, ville bare prøve at forstå retningslinierne og hvordan Google opfatter DC.

Cool

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:51

Som Thomas Rosenstand nævner i denne video kan "overlappende" indhold også blive et problem inden for en kort fremtid - så grænsen for hvad der betragtes som DC kan sagtens ændre sig (og vil sandsynligvis gøre det).

/JG

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)