Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms, told og importgebyr på salg fra Hong Kong til Danmark

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er bosiddende i Hong Kong og min kæreste vil gerne forsøge sig med at sælge tøj på internettet fra Hong Kong til Danmark. Men jeg er meget i tvivl om reglerne for moms, told og importgebyr.

Hvad jeg gerne vil, er at præsentere kunden for en fast pris for en vare, der er inklusiv eventuel moms, told og importgebyrer. Jeg forstår, at hvis varen koster under 80 kroner, er der ingen moms eller told, men kunden risikerer stadig at Post Danmark kræver importgebyr for deres "service". Men så har jeg også læst at jeg kan registrere min forretning i landet hvor jeg bor, og derved behøver jeg ikke at betale dansk moms. Og kan jeg overhovedet slippe for at betale importgebyr? Reglerne er ret forvirrende, når man er bosiddende uden for EU!

Så mit spørgsmål er, hvad er reglerne for moms, told og importgebyr når en person/virksomhed der er lokaliseret i Hong Kong, ønsker at sælge en vare til kunder i Danmark?

Håber I kan hjælpe eller fortælle hvor jeg finde svar på sådanne spørgsmål.

Fra Vejen
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:23

Hi Larsbs,

There is a website based in Hong Kong, called strawberrynet.com, selling cosmetics and perfume, etc. Two years ago, when I bought from there, I have to pay custom, fee and VAT. Recently, I don't have to pay anything, because packages has been posted from Sweden. But I still have to wait like 2 weeks to get the package, whereas I can get tracking number soon after I made my order. So, I guess - just guess, strawberrynet.com uses "e-post": get tracking number online and print post tag and put on packages in Hong Kong, and find some way to bring the packages to Sweden (maybe by tourists to Sweden or airline crew) and post them.

I know the above-story can not really help you, but may give you an idea of a possible "channel" if you have some resources.

What actually you can do practically is to find a "transit" for your parcels in Denmark or one of other low-tax EU countries. That could be your family or your friend. He/she could handle all the custom clearance issues and re-post to final consumers. It may still take time, but makes no trouble for your customers.

Good luck!
Tongfei 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:37

Larsbs:

Så mit spørgsmål er, hvad er reglerne for moms, told og importgebyr når en person/virksomhed der er lokaliseret i Hong Kong, ønsker at sælge en vare til kunder i Danmark?

Køber kan ik blive fritaget for moms, told og importgebyr, hvis nedenstående grænser overskrides:

• Koster varen INKL. porto under 80 kr, så er du fritaget for moms, told og importgebyr. Dvs dit brev eller din pakke slipper igennem tolden uden ydeligere omkostninger. Men husk at de 80 kr er INKL PORTO!
  • Koster varen INKL. porto mellem 80-1.150 kr, så skal du betale 25% i moms af beløbet + et importgebyr på 160 kr. Importgebyret er et fast gebyr, som ikke ændres uanset, hvad din vare har kostet i købspris.
  • Koster varen INKL. porto over 1.150 kr, så skal du først betale told (%-satsen afhænger af vare typen), derefter 25% i moms + 160 kr i toldgebyr.

Har lavet et udkast til et blogindlæg om emnet, som du finder her

Tilmeldt 10. Mar 11
Skrevet kl. 05:08

Tongfei Kou:

There is a website based in Hong Kong, called strawberrynet.com, selling cosmetics and perfume, etc. Two years ago, when I bought from there, I have to pay custom, fee and VAT. Recently, I don't have to pay anything, because packages has been posted from Sweden. But I still have to wait like 2 weeks to get the package, whereas I can get tracking number soon after I made my order. So, I guess - just guess, strawberrynet.com uses "e-post": get tracking number online and print post tag and put on packages in Hong Kong, and find some way to bring the packages to Sweden (maybe by tourists to Sweden or airline crew) and post them.

I know the above-story can not really help you, but may give you an idea of a possible "channel" if you have some resources.

What actually you can do practically is to find a "transit" for your parcels in Denmark or one of other low-tax EU countries. That could be your family or your friend. He/she could handle all the custom clearance issues and re-post to final consumers. It may still take time, but makes no trouble for your customers.

Thanks for the idea. That could be the way to go, if I establish such a set-up.

Tilmeldt 10. Mar 11
Skrevet kl. 05:13

Fashion-Seller:
Har lavet et udkast til et blogindlæg om emnet, som du finder her

Tak det var meget informativt. Jeg skal have regnet på om det er muligt at holde mine priser under 80 kroner.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)