Hej Kristian Dit koncept lyder utrolig godt, det er jo samme princip danløn kører efter (www.danlon.dk) så derfor tror jeg ikke det vil være et problem for Jer at finde kundegrundlaget til dette. Jeg tror I vil kunne opnå enddog MEGET stor succes med dette! Det du dog skal sørge for, som jeg lige umiddelbart ser det, er at sikre en form for "binding" på kunden. Hvis kunden kvit og frit kan flytte sin løsning til egne servere til enhver tid, lad os sige den bliver drevet godt og vækster voldsomt, så ønsker kunden at customize den så meget at det skal køres på deres egen løsning fremover efter blot 3-4 måneder. På denne måde når du måske at fakturere for de tre-fire første vækstmåneder (med den lave ordretilgang) og herefter mister du omsætningen på kunden når denne flytter til eget miljø. Du skal sikre en form for binding enten i form af at det koster et engangsbeløb at fjerne shoppen fra Jeres systemer (som I har leveret og brugt tid på) da du ellers med garanti vil tabe penge ad denne vej, eller også skal du være lige så arrogant som Dandomain og beslutte dig for at når først kunden er "fanget" på Jeres løsning, så klapper fælden - læs: det er ikke muligt at få så meget som En lille bid stump kode med fra Dandomain hvis du vil skifte shopsystem ;o) Det er den måde De har sikret deres omsætning på - hvilket er smart, men ikke lige min kop the. |
Hej Kristian
Det lyder som en rigtigt god ide, der er også rigtigt mange der har haft den før, og det har desværre vist sig at det IKKE er en god ide i praksis.
Vi prøvede faktisk selv et ligenende koncept for noget tid, i det gik det ud på at webshoppen var gratis de første par år, og herefter skulle betales normal takst.
Det største problem med ideen er at prisen til platformen, kun udgør en meget lille del af den samlede investering ved at starte en webshop. Så selvom folk sparer på dækkene så skal de stadig betale fuldpris for bilen. Desværre er det sådan at dem der bliver ekstatiske over dæk besparelsen sjældent har råd til hele bilen. Mens dem der råd til bilen vælger de dæk de bedst kan lide fremfor bare at vælge de billigste.
En andet faktum, er at folk ofte undervurderer hvad der skal til at få succes med en webshop, medmindre man kan det hele i forvejen så er det en hård kamp, bare at lære hvad der skal gøres og hvordan. Og dernæst kommer det svære eksekvering.
Jeg mener vi gavn en 30 webshops væk i vores eksperiment, og status er der ikke er en eneste der er kunde hos os idag.