Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad synes du om min forretningsidé? (langt indlæg)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 1. Nov 10
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Dit koncept lyder utrolig godt, det er jo samme princip danløn kører efter (www.danlon.dk) så derfor tror jeg ikke det vil være et problem for Jer at finde kundegrundlaget til dette. Jeg tror I vil kunne opnå enddog MEGET stor succes med dette!

Det du dog skal sørge for, som jeg lige umiddelbart ser det, er at sikre en form for "binding" på kunden.

Hvis kunden kvit og frit kan flytte sin løsning til egne servere til enhver tid, lad os sige den bliver drevet godt og vækster voldsomt, så ønsker kunden at customize den så meget at det skal køres på deres egen løsning fremover efter blot 3-4 måneder.

På denne måde når du måske at fakturere for de tre-fire første vækstmåneder (med den lave ordretilgang) og herefter mister du omsætningen på kunden når denne flytter til eget miljø.

Du skal sikre en form for binding enten i form af at det koster et engangsbeløb at fjerne shoppen fra Jeres systemer (som I har leveret og brugt tid på) da du ellers med garanti vil tabe penge ad denne vej, eller også skal du være lige så arrogant som Dandomain og beslutte dig for at når først kunden er "fanget" på Jeres løsning, så klapper fælden - læs: det er ikke muligt at få så meget som En lille bid stump kode med fra Dandomain hvis du vil skifte shopsystem ;o)

Det er den måde De har sikret deres omsætning på - hvilket er smart, men ikke lige min kop the.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:32

Hej Kristian

Det lyder som en rigtigt god ide, der er også rigtigt mange der har haft den før, og det har desværre vist sig at det IKKE er en god ide i praksis.

Vi prøvede faktisk selv et ligenende koncept for noget tid, i det gik det ud på at webshoppen var gratis de første par år, og herefter skulle betales normal takst.

Det største problem med ideen er at prisen til platformen, kun udgør en meget lille del af den samlede investering ved at starte en webshop. Så selvom folk sparer på dækkene så skal de stadig betale fuldpris for bilen. Desværre er det sådan at dem der bliver ekstatiske over dæk besparelsen sjældent har råd til hele bilen. Mens dem der råd til bilen vælger de dæk de bedst kan lide fremfor bare at vælge de billigste.

En andet faktum, er at folk ofte undervurderer hvad der skal til at få succes med en webshop, medmindre man kan det hele i forvejen så er det en hård kamp, bare at lære hvad der skal gøres og hvordan. Og dernæst kommer det svære eksekvering.

Jeg mener vi gavn en 30 webshops væk i vores eksperiment, og status er der ikke er en eneste der er kunde hos os idag.

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 22:34

Mads Mellergaard Baldersø:

Hej Kristian

Dit koncept lyder utrolig godt, det er jo samme princip danløn kører efter (www.danlon.dk) så derfor tror jeg ikke det vil være et problem for Jer at finde kundegrundlaget til dette. Jeg tror I vil kunne opnå enddog MEGET stor succes med dette!

Det du dog skal sørge for, som jeg lige umiddelbart ser det, er at sikre en form for "binding" på kunden.

Hvis kunden kvit og frit kan flytte sin løsning til egne servere til enhver tid, lad os sige den bliver drevet godt og vækster voldsomt, så ønsker kunden at customize den så meget at det skal køres på deres egen løsning fremover efter blot 3-4 måneder.

På denne måde når du måske at fakturere for de tre-fire første vækstmåneder (med den lave ordretilgang) og herefter mister du omsætningen på kunden når denne flytter til eget miljø.

Du skal sikre en form for binding enten i form af at det koster et engangsbeløb at fjerne shoppen fra Jeres systemer (som I har leveret og brugt tid på) da du ellers med garanti vil tabe penge ad denne vej, eller også skal du være lige så arrogant som Dandomain og beslutte dig for at når først kunden er "fanget" på Jeres løsning, så klapper fælden - læs: det er ikke muligt at få så meget som En lille bid stump kode med fra Dandomain hvis du vil skifte shopsystem ;o)

Det er den måde De har sikret deres omsætning på - hvilket er smart, men ikke lige min kop the.

Hej Mads,

Jeg synes det er dårlig stil at tage penge for at eksportere ens data - så det tror jeg ikke vi vil gøre. Jeg er heller ikke helt vild med bindingsperioder, men jeg kan sagtens se din betragtning.

Som jeg tidligere har skrevet, tror jeg imidlertid den rette vej vil være en korrekt prissætning, der sørger for at uanset hvor mange ordrer man har, så er det attraktivt. Evt. en mulighed for at skifte til at betale for traffik/db forbrug i stedet for antal ordrer.

Der går nok uanset lige et stykke tid efter vi har launchet, til at shoppene vokser sig store - og så håber jeg vi kan få vores brugere til at åbne munden og fortælle hvad de synes er godt og skidt - også i forhold til prisen.

De får dog ikke hele løsningen med (kan jo ikke sende hele min forretningsplatform :D), men den vil blive bygget på django-cms, som er open source - de vil derfor skulle bruge lidt tid på at eksportere det, men for en efaring programmør ville det tage under en time :)

Mvh

Kristian

Fra Holte
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 552
Fra  Herreaccessories.dk Skrevet kl. 22:39

Lyder rigtig godt, jeg ville helst sikkert benytte mig af det.

Hvad nu hvis shoppen bliver så stor, så man har lyst til at købe sig fri?

Mvh

David Bograd

Ung grafiker med meget erfaring og de rigtige priser.

Tjek Bograddesign.dk for mere info! 

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 22:40

Hej Lundsby,

Jeg tror du har helt ret i at mange vil falde fra - tilgengæld vil der være nogle enkelte der bliver hængende, der vækster meget voldsomt. Vi har jo heldigvis ikke rigtig nogen omkostninger ved at der ligger en webshop ingen besøger.

Derudover, som jeg har skrevet - vi afregner for minimum 10 ordrer pr måned, så det er ikke *helt* gratis - det er tilgengæld skide billigt :)

Mvh

Kristian

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 22:44

David Bograd:

Lyder rigtig godt, jeg ville helst sikkert benytte mig af det.

Hvad nu hvis shoppen bliver så stor, så man har lyst til at købe sig fri?

Mvh

David Bograd

Hej David,

Det er intet problem - vi sætter det gerne op på en ekstern server for dig (mod betaling for den tid vi bruger), hvis det bliver for stort for os - jeg tror dog imidlertid vi kan lave specialaftale, hvis den vokser sig rigtig stor - vi har alt andet lige mulighed for at lave nogle større og smartere løsninger, end du kan på en enkelt server.

Det er igen vigtigt at understrege, at vi bruger opensource løsninger, så du kan altid få tingene op at køre eksternt.

Mvh

Kristian

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 22:58
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 23:38

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 23:41
Side 2 ud af 2 (19 indlæg)