Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til løsning på firmaopsætning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig med at finde den bedste model for en opsætning af virksomhed, som jeg står og skal have udarbejdet.

Forklaring:

Jeg har en hjemmeside som jeg alene har lavet og ejer koden til. Jeg har fundet en investor i england, som vil investere i min hjemmeside, for 50% af overskuddet fremover. Jeg ønsker ikke at dele ejerskab af hjemmeside med ham, men kun 50% af overskuddet fra nu og frem!.

Snakker vi måske en 2 firmaopsætning, hvor firma1 ejer koden og hjemmeside og 100% ejes af mig alene! og så firma2 som ejer overskuddet af firma1, hvor jeg og investor begge ejer 50%!?, eller?.

Hvorledes løses dette bedst muligt, så det er juridisk bindende og gældende og INGEN misforståelser???

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe med et opsætning.

Mvh

Max

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 00:21

Hej Max

Du skal nok have fat i en advokat, som ved noget om international jura og så skal han lave en kontrakt som du skal have oversat af en translatør.

Er der ikke snak om noget lignende i øjeblikket. Noget med en hjemmeside som hedder Facebook og en invenstor som ejer halvdelen af den :)

Held og lykke

Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:21

Hej FDB

Det jeg efterspørger er ikke en OK på mit eget eksempel, men mere et løsningsforslag...

Er det ikke muligt at lave 2 stk danske firmaer, enten smba, aps eller andet og så kunne lade det ene firma eje kode og hjemmeside med mig som ejer alene, og så det andet firma2 eje overskud, til deling?

Der BEHØVER ikke oprettes noget engelsk selvskab... Det var bare et tænkt eksempel..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)