Hej. Jeg håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig med at finde den bedste model for en opsætning af virksomhed, som jeg står og skal have udarbejdet. Forklaring: Jeg har en hjemmeside som jeg alene har lavet og ejer koden til. Jeg har fundet en investor i england, som vil investere i min hjemmeside, for 50% af overskuddet fremover. Jeg ønsker ikke at dele ejerskab af hjemmeside med ham, men kun 50% af overskuddet fra nu og frem!. Snakker vi måske en 2 firmaopsætning, hvor firma1 ejer koden og hjemmeside og 100% ejes af mig alene! og så firma2 som ejer overskuddet af firma1, hvor jeg og investor begge ejer 50%!?, eller?. Hvorledes løses dette bedst muligt, så det er juridisk bindende og gældende og INGEN misforståelser??? Jeg håber der er nogle der kan hjælpe med et opsætning. Mvh Max |
Hej Max
Du skal nok have fat i en advokat, som ved noget om international jura og så skal han lave en kontrakt som du skal have oversat af en translatør.
Er der ikke snak om noget lignende i øjeblikket. Noget med en hjemmeside som hedder Facebook og en invenstor som ejer halvdelen af den :)
Held og lykke