Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabssystem og abonnementsordning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Globus Vask Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer

Jeg skal i gang med at vælge det rigtige regnsskabssystem til min nye virksomhed. Og jeg har ikke meget forstand på hvad der er bedst. Hælder efter mine sparsomme erfaringer og tidligere debatter til Summa eller Economics.

Min problemstilling og spørgsmål:

Jeg kommer til at udbyde nogle serviceløsninger hvor man lejer nogle produkter og ydelser over tid. Dvs mine kunder skal faktureres enten hver måned eller man skal kunne vælge at blive fakureret hver 3. 6. eller 12 måned (altså en form for abonnementsordning).

Jeg kommer (forhåbentlig) til at have mange faste kunder (1000+ .. med tiden ), så det er vigtigt at systemet kan hjælpe med at skrive fakturaer ud "automatisk", så jeg ikke i kampens hede glemmer at sende en faktra  til en kunde der f.eks har valgt 12 mdrs betaling.

Derudover kan kunderne i perioder ønske ekstra service/produkter, så det skal kunne tilføjes på en enkelt faktura, og så ellers tilbage igen til den sædvanlige faktura.

Kan Summa (eller andre/alle) klare denne opgave, altså hvor 

1) Systemet automatisk lister alle de fakturaer op som skal sendes ud i denne måned, og

2) Måske endda hjælper med at vise et økonomisk overblik over min pipeline af fremtidige betalinger. Så jeg kan se hvor godt.. eller skidt det står til..?

3) Let tilføje ekstra ydelser på en enkelt faktura, og derefter hoppe tilbage på den sædvanlige fakturering

Er der nogen herinde der f.eks udgiver et blad, sælger forsikringer ell. lign. og fakturerer efter disse principper?

På forhånd tak

Vask og udlejning af linned, beklædning og måtteservice til private og offentlige virksomheder

Globus Vask & Måtter

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 13:35
Kan Summa (eller andre/alle) klare denne opgave, altså hvor

1) Systemet automatisk lister alle de fakturaer op som skal sendes ud i denne måned, og

Anette: Ja, det er nemt at styre i Summa ved hjælp af debitorgrupper.

2) Måske endda hjælper med at vise et økonomisk overblik over min pipeline af fremtidige betalinger. Så jeg kan se hvor godt.. eller skidt det står til..?

Anette: Nej, det kan Summa ikke klare, heller ikke i den kommende version 3, som er lige på trapperne.

3) Let tilføje ekstra ydelser på en enkelt faktura, og derefter hoppe tilbage på den sædvanlige fakturering

Anette: Det kan kun gøres med en workaround, men det er bestemt muligt at styre også for en større kundegruppe i Summa.

Er der nogen herinde der f.eks udgiver et blad, sælger forsikringer ell. lign. og fakturerer efter disse principper?

Anette: Jeg mener godt, at du kan løse denne opgave i Summa, og jeg kan ikke se, hvilket program, du kan løse det bedre i uden at skulle ud i noget særligt tilpasset Navision. og så taler vi jo en helt anden prisklasse. Du kan styre på mange niveauer i Summa, så den eneste af de opgaver, du har nævnt, der er umulig, er forecasten. Og den er faktisk ikke så vanskelig at lave ved eksport af data til et regneark.

Jeg vil gerne høre, hvilket system, du vælger, når du engang har besluttet dig.

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 15:40
Har du prøvet at kigge på E-connomics abonnements version ?

Jeg kender ikke så meget til det, så jeg ved ikke om det kan opfylde dine behov, men du kan prøve at læse mere her:

Det koster 49 kr. om måneden i tillæg til den almindelige betaling til E-conomic på 149 eller 298 kr. om måneden

Lone

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 07
Fra  Globus Vask Skrevet kl. 00:10
Hej Anette og Lone

Tak for svarene.

Lone: Ja, jeg har kigget lidt på economics abonnementsmodul  og det er da også derfor jeg fortsat overvejer dem, selvom de på sigt er lidt dyrere end Summa. Jeg har også downloaded deres demo, som dog ikke ser ud til at indeholde dette modul..

Anette: Du er altså herlig at have med på denne side  Altid på med et hurtigt og kompetent svar

Selvfølgelig ærgerligt for mig at jeg skal vælge en "forretning" som kræver meget regnskabskyndighed, når man nu helst var helt fri..

Jeg undersøger videre og skal nok give en melding når jeg finder den helt rigtige løsning - Godnat

Vask og udlejning af linned, beklædning og måtteservice til private og offentlige virksomheder

Globus Vask & Måtter

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:17
Tak for de pæne ord.
E-conomic holder gratis informationsmøder et par gange om måneden, hvor man kan stille alle mulige spørgsmål, så det er et godt sted at starte, hvis du tror, det er den vej, du vil gå. Det plejer at være hver 2. mandag, men det er et stykke tid siden, jeg har talt med dem sidst, så jeg er ikke længere sikker på datoerne.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 07
Fra  Globus Vask Skrevet kl. 18:03
Hej igen,

Jeg har tilmeldt mig næste kursus i economics, så jeg bliver forhåbentlig lidt klogere.

Holdes der egentlig tilsvarende for Summa?

Har også en "regnskabskyndig" i familien, så måske bliver det et helt 3. system hvis det går den vej.

Hun bruger vist C5, men det ved jeg ikke om man kan anbefale herindefra?

Globus Vask & Måtter

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 13:07
Jeg lytter med  - er også på jagt efter et godt regnskabsprogram.

Jeg har en gammel C5 light som jeg aldrig kom i gang med, men bryder mig ikke om Microsofts idé om at jeg skal betale for mange mindre opgraderinger til kapacitet undervejs.

Er der nogen der kender til en systematisk oversigt over funktioner, kapacitet og moduler i forskellige regnskabssystemer?

Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:42
Når man kigger på MS Dynamics produkter skal man nøje overveje hvilke ERP behov man har!

C5 er billig at starte ud med (ca. DKK 2700 for standard version) men den er modul opbygget og der er som sagt ikke fri database. Man kan bruge som tommelfingerregel, at har man brug for mange transaktioner (data), få samtidige brugere, over 100 Debitorer/kreditorer, udvidet lagerstyring m.v., så er det en fordel at kigge på NAV produktet. NAV er delt op i 2 licenser BE(lille) EE(stor) I NAV er der ingen væsentlige begrænsninger i dataforbrug. Den lille version kan fås for ca. DKK 12000 men her betales pr. samtidig bruger og ikke moduler.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)