Vi har efter en del besvær, fået en Magentoshop. Desværre er der ikke meget der tyder på, at vi får et langt og lykkeligt forhold til den leverandør vi har valgt. Desværre, for vi vil jeg helst have at ting der fungerer, bare passer sig selv. Men da det ikke rigtigt fungerer, har vi besluttet os for allerede nu, at undersøge hvilke andre muligheder vi har. Det er som nævnt en Magentoshop, og vi har underskrevet en 12 mdr. aftale, som vi naturligvis overholder. Men kan vi uden problemer flytte shoppen når de 12 mdr. er gået, eller skal vi starte helt forfra? Det vil tage mange måneder at få alle produkter lagt op, og det vil være ret uoverskueligt hvis vi skal begynde helt forfra, i forbindelse med et skift. Er der nogen måde at sikre, at arbejdet ikke er spildt, og kan man i det hele taget "bare" flytte en shop fra en udbyder til en anden? |
igang:Vi har efter en del besvær, fået en Magentoshop.
Desværre er der ikke meget der tyder på, at vi får et langt og lykkeligt forhold til den leverandør vi har valgt. Desværre, for vi vil jeg helst have at ting der fungerer, bare passer sig selv. Men da det ikke rigtigt fungerer, har vi besluttet os for allerede nu, at undersøge hvilke andre muligheder vi har.
Det er som nævnt en Magentoshop, og vi har underskrevet en 12 mdr. aftale, som vi naturligvis overholder.
Men kan vi uden problemer flytte shoppen når de 12 mdr. er gået, eller skal vi starte helt forfra? Det vil tage mange måneder at få alle produkter lagt op, og det vil være ret uoverskueligt hvis vi skal begynde helt forfra, i forbindelse med et skift. Er der nogen måde at sikre, at arbejdet ikke er spildt, og kan man i det hele taget "bare" flytte en shop fra en udbyder til en anden?
Hej igang. Tillykke med shoppen :-)
Magento er jo open-source og medmindre du har valgt én SAAS-løsning, kan du nemt flytte din shop til en anden leverandør.
Typisk foregår det blot ved at du henter dine filer og database ned og uploader hos den nye leverandør.
-De fleste vil sikkert være dig behjælpelig med den opgave. Fx. migrerer vi gratis kundernes shops når de vælger et rigtigt magentohotel.
Har du valgt en såkaldt SAAS-løsning (hvor shoppen leveres som et produkt og ikke blot et webhotel) skal du nok lige nærlæse aftalen med din leverandør.
Jeg kunne ikke forestille mig at nogen har interesse i at stavnsbinde kunderne mod deres vilje, så mon ikke du kan få udleveret kilden til shop. :-)
Ser det helt sort ud og kan du ikke få fat i dine data, findes der gode muligheder for at exportere dine produkter fra shoppen og over i en magento som ikke er låst af din leverandør.
-Men den løsning er nok sidste udvej og forudsætter en smule manuelt arbejde med at sætte shoppen op etc.
Håber det giver svar på dit spørgsmål.
God vind med shoppen!