Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksamenslæsning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude!

Jeg skal inden alt for længe til eksamen og har derfor netop påbegyndt min læseferie.

Har I nogle særlige personlige tip til denne type læseferie?

Jeg har naturligvis tænkt mig at få lavet en læseplan og følge den, men har I ellers nogle brugbare indspark?

På forhånd tak :)

E-opgaver.dk – En samling af opgaver fra universitetet.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:53

Hej,

Jeg er selv lige gået på læseferie på HHx, et af de bedste tip jeg kan give er at tage et afbræk af og til, et på ture ud i det blå i løbet af dagen. Organiser alle dine kopiark og andet så der er styr på dem og du ved lige hvor du skal kigge.

sørg for at læse en masse når du så endelig læser, er pensum på 700 sider, så læs mellem 80 og 100 sider om dagen, ja det lyder af mange, men det giver bedre sammenhæng end at læse 20-30 sider om dagen.

Sørg for at du har nogle gode forklarende stikord til det du læser, som du kan bruge til mdt eksamen- Glem alt om studygroup. man får ikke lavet en skid, planlæg måske at mødes med vennerne om aftnen nede i byen over EN eller TO øl og snakke pensum igennem,

Gør du det så er du godt på vej (efter min erfaring)

Held og lykke med eksamen ;)

/Chris Nielsen

Tilmeldt 7. Apr 11
Skrevet kl. 08:19

Hej Chris

Tak for dit svar :-)

Lyder fornuftigt med lidt luft af og til, man bliver ofte lidt sløv i hjernen efter en masse læsning.

Ellers vil jeg prøve dine råd på mig selv og se om det har en gavnlig effekt.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 09:27

Undlad at drikke for mange bajere Wink

Vh. Peter

Tilmeldt 7. Apr 11
Skrevet kl. 09:40

Hehe, det skal jeg skam forsøge at efterleve Yes

Fra København
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 223
Fra  Tekstcentralen Skrevet kl. 09:46

To tip:

1) Koncentrer dig om det væsentlige og skær det uvæsentlige væk. Alt for mange prøver at læse alt for meget. Det er bedre at læse det væsentlige to gange - og huske det - end at læse alting én gang. 

2) Læseferie er hårdt arbejde. Det forsømte forår. Jeg bildte mig selv ind, at jeg sagtens kunne ligge og læse i Frederiksberg Have - så kunne jeg jo nyde solen samtidig. Men der var alt for meget, der distraherede. Læsning kræver koncentration og ensomhed. Det er surt, men lige pludselig er det overstået og så kommer belønningen.

Det forhindrer jo ikke, at du som Chris siger kan gå en tur et par gange om dagen. Lytte til fuglesangen, få lidt frisk luft og klare hjernen. Det er faktisk en udsøgt fornøjelse efter mange timer over bøgerne.

Held og lykke og god læselyst

Smile Rasmus

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 09:48
Mig og en kammerat plejede at spærre os inde et par dage før hver eksamen, og så ellers få læst alt igennem og skrevet noter til det. På den måde kommer man det hele igennem, men har samtidig masser af tid til at lave andre ting, da hver eksamen kun tager to og en halv dag :-)

Derudover er det bedste tip jeg kan give, at du skal kende din metode til hvert enkelt fag! Min erfaring siger mig at man altid kan få en rimelig karakter, hvis man har 100% styr på sin metode.

Held og lykke :-)
Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 09:58

Glem alt om at læse hele pensum - det er sygeligt overvurderet. Læs noter (de bedste er dem, du ikke selv har brugt tid på at skrive) og få styr på fagets metode, hvis du ikke allerede har det. Fordelen ved folkeskole/gymnasie er, at du har fået mange af grundelementerne helt ind under huden i kraft af, at du har arbejdet så længe med dem.

Hvis jeg har fulgt et fag og arbejdet fornuftigt med det undervejs, gider jeg sjældent bruge mere end et par timer på at forberede mig.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)