Hvad er prisen på produktet - og dermed indtjeningen for sælger
osv. osv
Det der vel er afgørende for om en sælger finder dit tilbud interessant, er om vedkommende tror der kan oppebæres en fair løn, set i forhold til indsatsen.
Jeg er godt klar over at provisionen bør matche produktet og dets pris ect. Jeg er blot ude på, at sammenligne med andre ligesindede.
Ingen mindsteløn i Danmark?
Er der så nogen, der kender til en sælgers vejledende lønskala? Jeg har prøvet at søge på jobindex. Men resultatet ligger indenfor et meget stort interval, hvorfor jeg ikke rigtig kan bruge dette til noget.
Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?
Hvis du som virksomhed ikke er under en overenskomst, så er du ikke påduttet at tilbyde en mindsteløn.
Celgaard:
Er der så nogen, der kender til en sælgers vejledende lønskala? Jeg har prøvet at søge på jobindex. Men resultatet ligger indenfor et meget stort interval, hvorfor jeg ikke rigtig kan bruge dette til noget.
Det kommer an på provisionen og erfaring. Jeg kender folk uden erfaring der har siddet til 16.000 i grundløn og derefter provision
Det perfekte svar. Mange tak, Mark! Jeg vil arbejde videre med mit lønforslag ud fra dine svar
De sælger lønninger man typisk hører om er vel 40-200 K..
Men prøv at lave aftalen med sælgeren.. Hvis du fx giver en sælger 40.000 kr og han syntes han er 80K værd, så performer han slet ikke i nærheden af sit maks..
Men hvis du fx finder en, der bliver helt TÆNDT på dit produkt som elsker det! Så kan i måske finde frem til hvad har du behov for.. Måske skal sælgeren bruge 30-40.000 kr for at kunne betale sine udgifter - og så evt aftale at han fik den løn i 2-3 mdr.. Og derefter var provisions/bonus lønnet.
Ved ikke engang hvilket erhverv vi taler om her, så prøver bare at give dig et indspark fra højre ;-)