Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med Groupon lignende sites?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Har de sidste par dage kigget på liste efter liste over Groupon lignende sites i Danmark... Og der er altså MANGE!

Men er der nogen herinde, som har erfaringer med nogle af disse? Du kan evt sende en PB, hvis du ik ønsker at dele dine erfaringer med hele Amino/nettet...

Vi vil gerne sælge varer til nogle af disse. Det vil primært være mode ting ala solbriller, tøj, accessories, bælter, tasker, sko mm. Alt hvad der kan betegnes som fashion/mode. Og det er både billige varer, men også dyrer mærkevarer...

• Men hvilke af disse sites har rigtig mange brugere, så en kampagne kan konvertere godt?
  • Hvem har en fair provisionssats? (vi gider ik betale 25-30-40% af omsætningen i provission. Varerne er meget aktuelle og let omsættelige, og vil derfor give høje omsætningstal for de rette setups)
  • Hvem har en fair kredittid? (vi gider ik 40-60-90 dages kredit!)
  • Hvilke sider konvertere kampagnerne godt?
  • Er der andet, som man skal være opmærksom på mod de danske sites?

Håber der er nogle herinde, som har nogle erfaringer de gerne vil dele...
Vi vil nemlig gerne undgå små sider, som ik konvertere det store, fordi de enten har få brugere, eller fordi de har en forkert bruger sammensætning.
Fyr løs! ;D

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 523
Skrevet kl. 01:41

Så vidt jeg ved skal man ikke regne med rigtigt at tjene noget på det. Nok mere se det som et reklame middel. 

Helt sikkert en rigtig god måde at ramme mange på.

bla. eb.dk og dba.dk har sådan en service, og de har da en del besøg ;-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:03

SIranee:

Så vidt jeg ved skal man ikke regne med rigtigt at tjene noget på det. Nok mere se det som et reklame middel. 

Det kommer vel an på, hvilket setup man kører... Men nu var det ik så meget profit vs no profit eller reklmame vs no reklame, som jeg søgte svar op, men mere erfaringer og evt kendskab til kundemasserne...

SIranee:

bla. eb.dk og dba.dk har sådan en service, og de har da en del besøg ;-)

EB.dk høre under Berlingske ik? De vil nemlig have 60 dages kredit...
Og DBA kommer vi aldrig til at bruge, eftersom de bliver ved med at spame os med tilbud om reklame!
Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 18:05

Jeg går med lignende overvejelser og har spurgt et par mindre virksomheder hvor jeg selv har købt et tilbud via en af disse "groupon-sites" - de var meget tilfredse med resultatet.

Når det er sagt, så ser der ud til at være 3 typiske kategorier for de tilbud der sælges

• startup som har brug for at markedsføre sig
  • spisesteder, hvor man typisk kan hente noget ekstra på salg af drikkevarer 
  • serviceydelser hvor der er minimale råvarer omkostninger

Webshops hvor varen skal forsendes er undtagelsen. Umiddelbart skal der være ret god fortjeneste for at dække de 50% rabat der typisk gives + komission til formidler (såvidt jeg har erfaret 20-40% af tilbudspris) + forsendelse.

Specifikke tal har jeg ikke fået fat endnu - men antallet af facebook/twitter fans for de enkelte sites er et pejlemærke for hvor godt fat de enkelte services har.

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 18:25

Jeg er ved at rode med et groupon-koncept, som skal udbyde andre typer varer, og med et anderledes setup, hvis du vil ligge varer ind på den kunne det være interessant at arbejde videre med.

Dog er siden ikke lige på trapperne, da jeg først skal have færdiggjort anden opgave.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:43

J. Deleuran:

Jeg er ved at rode med et groupon-koncept, som skal udbyde andre typer varer, og med et anderledes setup, hvis du vil ligge varer ind på den kunne det være interessant at arbejde videre med.

Dog er siden ikke lige på trapperne, da jeg først skal have færdiggjort anden opgave.

Spændende, men det tager længere tid, at få opbygget en kundedatabase...

Tak for de PBs der er kommet med brugbare svar. Er der slet ik andre, som har erfaringer med nogle af disse?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)