Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det 'nok' at være ekspert?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi lever i en tid, hvor der findes tusindvis af forskellige uddannelser, kurser, specielle retninger indenfor dit og dat, og alle og enhver kan printe nogle visitkort med teksten “Ekspert i (indsæt selv)”. Alle er efterhånden eksperter.

Og yes, jeg mener det er vigtigt at du, i din forretning, kommer til at fremstå som ekspert – i netop det du er ekspert i. Det er nok en af de vigtigste ting, som differentiere dig fra dine konkurrenter, og som (forhåbentlig) gør at dine kunder husker dig.

Men.

Er det virkelig ‘nok’ at være ekspert?

Nej.

Hvorfor ikke?

Fordi: at være ekspert, er ikke det samme som at være en autoritet.

Alle er efterhånden gået hen og blevet eksperter. Og det er ikke nok. Ved mindre at du vil være ligesom alle andre, selvfølgelig.

Hvis du vil gøre dig bemærket, gøre en forskel, have en kø af kunder, og få andre til at huske dig, er du nødt til også at være en autoritet. Og det er desværre ikke en selvfølge, bare fordi du er ekspert.

Og hvad vil det så sige at være en autoritet?

Et brand har autoritet, når det har indflydelse på andres tanker, følelser og handlinger. Og husk nu, at DU er dit brand. Så når du er en autoritet, kan du ændre dine kunders meninger og deres valg. Du bliver en del af samtalen, og du er ofte den der leder samtalen.

Dette handler ikke om at manipulere folk, eller at få dine kunder til at gøre noget de ikke har lyst til.  Det handler om, at du kan skabe den forandring, du ønsker at bidrage med i verden. Og hvis du vil det, bliver du nødt til at lære at være en autoritet. Og hvis du ikke kan forene dig med tanken, og indtage den rolle, then i’m sorry to say: Så vil dine kunder ikke huske dig. Ikke købe af dig. Og dermed kan du ikke gøre det du brænder for.

Når du ved:

  • Hvem du er
  • Hvilke værdier du og din forretning står for
  • Hvad du er ekspert i
  • Hvem du hjælper
  • Hvordan du hjælper dem
  • Hvilken værdi du og dine produkter har
  • Hvorfor du har din egen forretning (eller ved hvorfor du ønsker at starte op som selvstændig)
  • Hvordan du kommunikere alt dette tydeligt ud

.. så kan du skabe en ægte og ærlig relation med din specifikke målgruppe, på en let og behagelig måde, som hjælper dem lige der hvor de har mest brug for det, og engagere dem, så de får lyst til at handle anderledes. Dét er ægte indflydelse.

Og for at opbygge en relation til dine potentielle kunder, er det vigtigt at de kan se dig, fornemme dig, kommunikere med dig, og få et tydeligt billede af hvem du er.

Derfor:

  • Del ud af din viden: giv dem noget gratis af værdi. Det kan være en video, en guide, dine 3 bedste råd. Det får dine potentielle kunder til at fortælle om dig, og anbefale dig til deres venner. Og bare det, at de anbefaler dig, er et tegn på at du har haft indflydelse.
  • Anbefal andre: Anbefal og henvis til andre du står indenfor – og du vil få tilbage i tifold.
  • Kommuniker med dine potentielle kunder: Ha et nyhedsbrev (must!), brug Facebook, engager dig på forummer, skriv blogindlæg, og kommenter på andres blogs.
  • Vær tilstede: Du bliver aldrig en autoritet, hvis der aldrig ‘er nogen hjemme’. Skriv derfor med jævne mellemrum dine nyhedsbreve, dine blogindlæg, og brug flittigt facebook eller twitter. Det gå ikke at der er et halvt år imellem, hver gang dine kunder hører fra dig. Så er de væk.
  • Kom fra dit  hjerte: Ja. Det lyder sukkersødt. Men jeg mener det. Kom fra dit hjerte. It’s so simple.

Kærligst,

Louise

- Coach og mentor med speciale i at hjælpe unge passionerede kvinder, med at skabe deres drømmebusiness.
tlf. 60 65 08 41

Pst! - Tilmeld dig mit nyhedsbrev på min hjemmeside, og modtag guiden "106 simple trin til at styrke dit brand, udvikle din drømmebusiness, positionere dig som ekspert, - og få flere kunder". 
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)